Skip to main content

[Opgelost] Problemen met mobiele diensten.

• December 3, 2025
  • 38 reacties
  • 14593 Bekeken
Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Momenteel kun je problemen ervaren met het mobiele netwerk op verschillende plekken in Nederland. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak én de oplossing. In dit topic houden we je op de hoogte.

[Update 12:20 uur] Ons netwerk is aan het herstellen. Een aantal klanten kan nog wel problemen ondervinden met Bellen over WiFi. Zodra er meer bekend is delen we dat hier in een nieuwe update.

[Update 15:20 uur] Ons netwerkteam werkt nog hard aan een oplossing. We verdelen de belasting, herstellen verbindingen en passen instellingen aan.

Een aantal klanten kunnen nog het onderstaande ervaren:

• Even geen of vertraagde 4G/5G-registratie.
  • Bellen over 4G (VoLTE) start iets trager.
  • In het buitenland (Roaming) duurt verbinden soms iets langer.

[Update 16:15 uur] Door de netwerkproblemen van vandaag, kan een klein deel van onze klanten nog problemen ervaren met bellen over WiFi (Voice over WiFi). Om dit probleem op te lossen, zal de dienst uitgeschakeld worden en opnieuw worden opgestart. Dit heeft geen impact op het verkeer op ons mobiele netwerk. 

[Update 22:51 uur] We merken dat de netwerkproblemen van vandaag zo goed als opgelost zijn, ook bellen over WiFi (Voice over WiFi). Mocht dit bij jou nog niet het geval zijn, geef het toestel dan een herstart. Ervaar je toch nog problemen? Laat dit dan aan ons weten. 

38 reacties

• is een nieuwe Poster
  • December 3, 2025

Het wordt tijd dat odido is meer transparantie gaat geven over storingen, en de afgelopen tijd was het niet mals

https://tweakers.net/reviews/13760/drie-storingen-in-zes-weken-kan-odido-het-vertrouwen-in-zijn-netwerk-redden.html

Neem een voorbeeld aan cloudflare blogjes die storing>oplossing mooi uitschrijven in een blog en de vervolg stappen om het de volgende x proberen te voorkomen 

• heeft eerste post geplaatst
  • December 3, 2025

Dus… wanneer kan ik een bericht verwachten dat ik gratis mag overstappen ondanks dat mijn contract nog niet is afgelopen? Het is nu ondertussen elke maand raak bij ons in de buurt, waardoor ik belangrijke momenten niet kan vertrouwen op beschikbaarheid van mijn telefoon

• is een nieuwe Poster
  • December 3, 2025

Zovaak dat internet wegvalt ook.nu weer . Niks werkt alleen via WiFi. En daar betaal je dan elke maand voor. Heb overal bereik nodig !!! Niet eerste keer gebeurd veel te vaak laatste tijd 

Locatie Breda

• December 3, 2025

Ben nu wel klaar met jullie storingen. Fijn dat ik niet gebeld kan worden terwijl ik dit constant nodig heb voor mijn werk. 

Ik verwacht een passende oplossing.

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • December 3, 2025

Helaas maar ook jullie kunnen hier weinig aan doen moderators.

Ik kreeg ook van  Ben al bericht dat er storing is.
Gelukkig zijn ze er mee bezig. Helaas heeft Odido geen Harry Poter in dienst. 
Sterkte

• December 3, 2025

Hoe is het nou toch mogelijk dat dit elke keer bij Odido gebeurt, en niet bij KPN of Vodafone? Dit kan gewoon niet meer in de huidige samenleving die compleet afhankelijk is van mobiel netwerk. Je zou bijna denken dat de overheid pusht op noodpakketten, omdat we in Nederland helaas inmiddels zijn overgeleverd aan de amateurs van Odido.

• December 3, 2025

Mijn hele leven eigenlijk bij KPN (of zusterbedrijven) gezeten. Voor de goede Pixel 10 Pro deal maar een keer Odido genomen. Sinds afgelopen week ging mijn abonnement in. En nu meteen dit en lees ik dat dit kennelijk niet uitzonderlijk is. Wachten tot ik weer naar KPN terug kan dan maar ... :')

• December 3, 2025

Ik kan niet wachten om eindelijk bij jullie weg te gaan. Navigeren werkt niet, dus gestrand bij tankstation met wifi te wachten tot ik mijn weg kan vervolgen. Te laat gekomen voor mijn afspraak. En mijn afspraak kon ik ook niet afbellen. Top!

• December 3, 2025

Bij de andere mobiele operators heb ik geen problemen, maar bij Odido gebeurt het steeds weer. Het is echt vreemd en ontzettend frustrerend. Ik ben de tel kwijt hoeveel keer ik al gedupeerd ben. Als het nog één keer gebeurt, stap ik over naar een andere provider. Genoeg is genoeg. Ik betaal elke maand ongeveer 150 euro aan Odido — is dit wat ik ervoor terugkrijg????

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • December 3, 2025

Ik kan niet wachten om eindelijk bij jullie weg te gaan. Navigeren werkt niet, dus gestrand bij tankstation met wifi te wachten tot ik mijn weg kan vervolgen. Te laat gekomen voor mijn afspraak. En mijn afspraak kon ik ook niet afbellen. Top!

Misschien gewoon een landkaart kopen bij dat tankstation en de weg vragen? Dat gaat nu sneller denk ik!

JayN
  • is een Top Poster
  • December 3, 2025

Hoe is het nou toch mogelijk dat dit elke keer bij Odido gebeurt, en niet bij KPN of Vodafone? Dit kan gewoon niet meer in de huidige samenleving die compleet afhankelijk is van mobiel netwerk. Je zou bijna denken dat de overheid pusht op noodpakketten, omdat we in Nederland helaas inmiddels zijn overgeleverd aan de amateurs van Odido.

Dit keer is het niet alleen Odido, alles ligt plat KPN, Ben, Vodafone, etc.

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • December 3, 2025

Gniffel… veel succes overstappers

• is een nieuwe Poster
  • December 3, 2025

Dat klopt niet, er zijn geen storingen gemeld bij kpn en vodafone en Ben

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • December 3, 2025

@jks99 Toevallig wel. Ik had al vroeg een melding van Ben

• is een nieuwe Poster
  • December 3, 2025

@jks99 Toevallig wel. Ik had al vroeg een melding van Ben

Makes sense, Ben is van Odido

JayN
  • is een Top Poster
  • December 3, 2025

Niet gemeld op hun website of in het nieuws maar er zijn duizenden mensen die meldingen hebben gemaakt

• is een nieuwe Poster
  • December 3, 2025

Niet gemeld op hun website of in het nieuws maar er zijn duizenden mensen die meldingen hebben gemaakt

Dat komt omdat een kpn klant denkt dat er een storing is omdat de odido klant offline is.

zoals je ziet op allestoringen.nl,

kpn heeft al bevestigd dat er geen storing is op hun netwerk

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • December 3, 2025

@jks99  Dank voor de uitleg👏🏻

Hoe dan ook nu opgelost!  Prettige dag allemaal.

Storing opgelost

• is Prince of Content
  • December 3, 2025

Ik vraag me serieus af waarom Odido de vaste (trouwe) klanten na alle storingen van afgelopen jaar, van vast netwerk, mobiel netwerk maar ook de TV app die al 2 keer dit jaar wekenlang problemen geeft een “inflatiecorrectie” toeschuift. Als we dan de slogan “menselijker” van Odido toepassen zou het toepassen van de prijs, waarbij nieuwe klanten ook geen inflatiecorrectie krijgen, een stuk menselijker zijn.

Ik ben best geduldig geweest volgens mij maar de kwaliteit is op dit moment bij Odido wel enorm laag door de vele storingen.

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • December 3, 2025

@Mark-DenHaag  Ik ben voor dat zou een positief gebaar zijn. Hopelijk komt dat dan ook in alle kranten 💡

• is Prince of Content
  • December 3, 2025

Momenteel kun je problemen ervaren met het mobiele netwerk op verschillende plekken in Nederland. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak én de oplossing. In dit topic houden we je op de hoogte.

[Update 12:20 uur] Ons netwerk is aan het herstellen. Een aantal klanten kan nog wel problemen ondervinden met Bellen over WiFi. Zodra er meer bekend is delen we dat hier in een nieuwe update.

Ik heb nog steeds problemen. Volgens tweakers zou Odido tegen tweakers hebben gezegd dat de storing om 11.44 uur afgelopen zou moeten zijn "De storing zou nu afgelopen moeten zijn.”.

Echter ervaar ik nog steeds problemen. Ik heb gemiste oproepen terwijl mijn telefoon niet over gaat. Als ik opneem wordt de verbinding verbroken. Mensen krijgen mij niet te pakken. Als ik soms bel krijg ik dat geen verbinding gemaakt kan worden. Mijn telefoon heb ik al opnieuw opgestart. Zeer hinderlijk omdat ik zojuist een belangrijk telefoontje heb gemist! Graag een oplossing!

• is Prince of Content
  • December 3, 2025

Odido reageert niet op kritiek. Er wordt alleen gemeld als er (inmiddels weer) een probleem is en als het volgens hun is opgelost of aan een oplossing wordt gewerkt. In de tussentijd wordt er gesproken over mogelijke compensatie en als de storing voorbij is dan blijft het stil. Enige dat ik krijg is een inflatiecorrectie, dat is makkelijk geld verdienen door automatisch alle bestaande abonnementen te verhogen vanwege ehhh ja waarom eigenlijk. Omdat ze als provider onderscheid maken in menselijkheid? Leuk al die slogans vanuit marketing maar als je er niets mee doet...

• is een King Poster
  • December 3, 2025

WAT EEN ***PROVIDER!

Nu heb ik voor de zoveelste keer deze maand geen VoWiFi meer!!!!! 

Met T-Mobile bijna nooit problemen, maar sinds het Odido heet is er elke week wel wat!!!!

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • December 3, 2025

@P-Rock  Let een beetje op je woorden. Uiteraard mag je je ongenoegen uiten maar schelden is niet toegestaan 

• is een King Poster
  • December 3, 2025

[Update 16:15 uur] Door de netwerkproblemen van vandaag, kan een klein deel van onze klanten nog problemen ervaren met bellen over WiFi (Voice over WiFi). Om dit probleem op te lossen, zal de dienst uitgeschakeld worden en opnieuw worden opgestart. Dit heeft geen impact op het verkeer op ons mobiele netwerk.

Hoe lang duurt het voordat er weer VoWiFi beschikbaar is in de regio Zeist? Op dit moment zie ik het bellen via Wifi icoontje nog niet in mijn beeldscherm.