Skip to main content

Al jaren vaste klant. Maar steeds vaker geen internet op diverse plaatsen. Zitten we bij van der Valk in Harderwijk geen verbinding. Collega tegenover mij met dezelfde provider ook dat probleem. Maakt dat ook vaker mee. Ben ik bij het concert van Bruce Springsteen in het Goffertpark geen verbinding en kan de  tickets niet laten zien. Ga ik de grens over naar Duitsland waar ik regelmatig kom geen verbinding.  In Istanboel geen verbinding, had bundel aangekocht maar moet eerst eerst zorgen voor wifi. Had al nieuwe simkaart geplaatst . Ook niet geholpen. Wat is de oorzaakof beter overstappen?

Hallo @Dreier59 van harte welkom op onze Community! Als je het aan mij vraagt, zal overstappen niet nodig zijn. We zijn elke dag bezig om de kwaliteit van ons netwerk te verbeteren. Had je toevallig al een kijkje genomen op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking om te checken of er storingen/werkzaamheden daar in de buurt zijn? Je krijgt dan ook gelijk te zien wanneer we streven het opgelost te hebben. Wat je ook kunt doen, is de netwerkinstellingen van je toestel resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Als dat niet werkt en er is op onze dekkingskaart niets te zien, raad ik je aan om een melding hiervan te maken via onze dekkingskaart. Vul je postcode/locatie in het daarvoor bestemde veld en klik daaronder op de button met de tekst 'Meld een probleem'. Vervolgens is het belangrijk dat je in het formulier met name één exacte datum en tijdstip invult waarop dit probleem zich voordoet of heeft voorgedaan. Onze netwerkspecialisten kunnen aan de hand daarvan namelijk de verbinding tussen jouw simkaart en de netwerkmast(en) op dit exacte tijdstip verder voor je onderzoeken. Ze nemen binnen enkele dagen telefonisch contact met je op om de uitkomst te bespreken.

In het buitenland zijn we afhankelijk van de netwerken van andere providers. We hebben namelijk onderlinge afspraken gemaakt om dit mogelijk te maken. Wat we altijd aanraden is om handmatig te switchen van netwerk van een andere provider. Dit kun je doen via de instellingen van je toestel en je kunt op onze website: https://www.odido.nl/service/producten/mobiel/buitenland/tarieven-dekking welke netwerken er beschikbaar zijn. 


Reageer