Skip to main content
Beantwoord

Op mijn Apple Watch Ultra kan ik geen Mobiel Netwerk selecteren

• August 6, 2025
  • 5 reacties
  • 65 Bekeken

Een tijd terug heeft de optie om mijn Apple Watch Ultra los van mijn telefoon te gebruiken tijdens het hardlopen gewerkt. Berichten kwamen binnen en telefoontjes kon ik beantwoorden. Sinds een maand of 2 (misschien nog wel langer) werkt mijn Mobiel Netwerk niet meer en kan ik mijn Apple Watch Ultra niet meer los gebruiken van mijn telefoon. Als ik verder weg ben dan wordt de connectie tussen telefoon en watch verbroken en komt er een rood kruisje op het scherm te staan. 

Kan iemand me uitleggen wat ik precies moet doen om het Mobiel Netwerk weer op de watch te kunnen selecteren en configureren?

De oplossingen die ik geprobeerd heb:

• Updates zoeken en installeren op zowel telefoon als watch,
  • De watch uit de app op de telefoon verwijderen en opnieuw toevoegen,
  • Netwerkselectie op de telefoon van ‘automatisch’ naar ‘Odido’ zetten,
  • De winkel bezoeken en kijken of de medewerkers het opgelost krijgen, maar er waren geen storingen of oplossingen op mogelijke storingen bekend,
  • Een nieuwe esim aanschaffen en installeren, daarna telefoon uitzetten en weer aanzetten.

Niets van dit alles heeft geresulteerd in het weer kunnen selecteren van het Mobiel Netwerk op de watch.

Beste antwoord door Niels1982

Goedemorgen ​@Niels1982 dank voor het delen van de informatie en het invullen van je profielgegevens! Ik heb zojuist vernomen dat ons IT-team een release heeft gedaan, waardoor dit issue nu opgelost zou moeten zijn. Kun je alles eens herstarten (je toestel + watch) en desnoods de netwerkinstellingen resetten van je toestel om te kijken of het daarna werkt? Mocht het niet werken, laat het dan gerust aan mij weten. Dan zet ik het meteen voor je door! 

Goedemorgen Pharwin,

Inmiddels alles herstart en het mobiele netwerk weer geconfigureerd. Het lijkt te werken!

groet,

Niels

5 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen ​@Niels1982, van harte welkom op onze community! Wel zo fijn als je Multisim werkt. Het lijkt erop dat je niet de enige bent met dit probleem. Op dit moment speelt er een klein technische issue met onze Multisim. Excuses voor het ongemak! Ik wil dan ook meteen een ticket voor je aanmaken en doorzetten richting onze technische dienst, zodat het zo snel mogelijk opgelost kan worden.

Heel goed dat je al wat zaken heb geprobeerd, zo kan ik meteen dingen uitsluiten. Heb je voor mij de volgende informatie: 

• Welke Watch heb je (met modelnummer)?
  • Welke iOS versie heeft de iPhone?
  • Welke WatchOS versie heeft de Watch?
  • Wat staat er bij Aanbieder instellingen in de Watch app?
  • Datum en Tijdstip van activatie van de Multisim?
  • Screenshot van de foutmelding die je tegenkomt (graag zonder privégegevens)

In je profielgegevens mis ik alleen nog je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer. Zou je die voor mij kunnen invullen en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik het daarna meteen voor je doorzetten! 

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • August 7, 2025

Hoi Pharwin, 

Bedankt voor je reactie! In m’n profiel heb ik de missende informatie inmiddels toegevoegd.

Hierbij de antwoorden op vragen:

• Apple Watch Ultra MQFP3NF/A of A2684
  • iOS versie telefoon 18.6
  • iOS versie watch 11.6 (22U84)
  • Aanbieder, hierbij staat  ‘Niet beschikbaar’
  • Datum en tijdstip van activatie kan ik niet helemaal herleiden, maar de eerste keer is dit echt al een jaartje geleden of iets dergelijks. Daarna heb ik afgelopen week de sim opnieuw gestopt en proberen te activeren
  • Screenshot 1 bijgevoegd, it is een screenshot van het menu op mijn telefoon in de Watch App
  • Screenshot 2 is van de watch zelf als ik op het netwerk icoontje klik
    Screenshot 1
    Screenshot 2

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen ​@Niels1982 dank voor het delen van de informatie en het invullen van je profielgegevens! Ik heb zojuist vernomen dat ons IT-team een release heeft gedaan, waardoor dit issue nu opgelost zou moeten zijn. Kun je alles eens herstarten (je toestel + watch) en desnoods de netwerkinstellingen resetten van je toestel om te kijken of het daarna werkt? Mocht het niet werken, laat het dan gerust aan mij weten. Dan zet ik het meteen voor je door! 

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • Antwoord
  • August 8, 2025

Goedemorgen Pharwin,

Inmiddels alles herstart en het mobiele netwerk weer geconfigureerd. Het lijkt te werken!

groet,

Niels

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Niels, ik hoop dat je een goed weekend hebt gehad! Superfijn dat het inmiddels weer werkt en bedankt voor het laten weten. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, start dan gerust een nieuw topic. De community is er voor je! 😄