Skip to main content

Ik ontvang geen SMS meer in Indonesie. Daardoor ontvang ik ook geen verificatie SMS meer van Odido.

Vorige maand werkte het nog wel. Er staat (zover ik weet) geen blokkade op mijn account

De netwerkoperator in Indonesie is Telkomsel maar ik gebruik mijn telefoon uitsluitend met een Wifi verbinding.

Mijn toestel is een Samsung Galaxy A21s. Roaming en gebruik mobiele gegevens (via het mobiele netwerk) staan hierop uit om bel/data kosten te vermijden.

Ik heb de laatste software update geinstalleerd. Op het internet staat dat ik daarna “Bel/Sms op andere apparaten” aan moet zetten bij “Geavanceerde functies”.  Die functie heb ik echter niet.

Graag advies!

Rikko

Hallo Rikko, van harte welkom op onze Community! Wat heerlijk dat je in Indonesië zit, heb je het daar naar je zin? Laten we samen naar een oplossing kijken! Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***3988, klopt dat? Daarbij zag ik gelijk dat je zelf een blokkade voor Data Roaming had ingesteld via je Mijn Odido account, vandaar dat het ook niet werkt. Geen zorgen, ik heb zojuist de blokkade voor je verwijderd. Start even je toestel opnieuw op, daarna zou het moeten werken. 

Laat je me even weten of het is gelukt? Ik verneem het graag van je! 😄

Hallo Rikko, van harte welkom op onze Community! Wat heerlijk dat je in Indonesië zit, heb je het daar naar je zin? Laten we samen naar een oplossing kijken! Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***3988, klopt dat? Daarbij zag ik gelijk dat je zelf een blokkade voor Data Roaming had ingesteld via je Mijn Odido account, vandaar dat het ook niet werkt. Geen zorgen, ik heb zojuist de blokkade voor je verwijderd. Start even je toestel opnieuw op, daarna zou het moeten werken. 

Laat je me even weten of het is gelukt? Ik verneem het graag van je! 😄

Hi Pharwin,

Ik heb mijn telefoon herstart en kreeg een verificatiecode binnen van een inlog poging van gisteravond. Uiteraard niet meer geldig.:-) Ik heb zojuist nog twee keer geprobeerd in te loggen bij Odido, 1 maal via mijn telefoon en 1 maal via de computer, maar ontvang nog steeds geen verificatiecode (s). Dat zou “ een paar minuten kunnen duren” maar die zijn inmiddels al ruim verstreken. Ik heb momenteel wel gewoon verbinding via Wifi.

Groet,

Rikko

Dank voor de toelichting Rikko! Wat gek dat je de codes nog steeds niet ontvangt. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Start daarna je toestel nog een keer opnieuw op. 

Ik ben erg benieuwd of je ze dan wel binnenkrijgt! 

Hoi @Rikko ,

Via wifi kun je geen sms ontvangen in het buitenland.  Daar moet je telefoon voor aangemeld zijn op een mobiel netwerk en niet alles geblokkeerd hebben.

Reageer