Skip to main content

Hi,

Wij zijn op het moment op een wereldreis (al een maand of 6). In maand 3 hebben wij i.v.m. het overlijden van de oma van mijn vriendin plots terug moeten vliegen naar Tsjechië.

Nu is het zo dat wij op het moment de melding krijgen dat we "Oneigenlijk gebruik” gemaakt hebben van het Odido netwerk binnen de EU. Dit omdat ons verbruik in de laatste 4 maanden in de EU hoger is dan in Nederland.

Hoewel dit theoretisch klopt lijkt het me niet dat dit oneigenlijk gebruik is. We hebben onze bundel enkel anderhalve week gebruikt in de EU in de laatste 4 maanden. Het lijkt me dat jullie systeem aangepast moet worden om te kijken of er daadwerkelijk langer dan 4 maanden gebruik gemaakt is van een verbinding, in plaats van het meten "of het verbruik in de laatste 4 maanden binnen de EU hoger ligt dan in Nederland”.

Gelieve hier naar te kijken.

De verhouding tussen gebruik in NL en in EU zijn aan regels verbonden. Dit om te voorkomen dat sims voornamelijk buiten NL worden gebruikt.

Het is in geen geval een beperking van functionaliteit. Je kunt altijd bellen/gebeld worden en data verbruiken, net als buiten de EU, maar voor data zou er een kleine meerprijs gevraagd mogen worden.

Ik heb enkel 1.5 week in de EU geroamed. Ik ga echter aan het eind van deze reis terug naar Nederland. Als ik de regels nalees krijg ik vervolgens weer een opgebouwd gebruik in Nederland, klopt dat?

Ik neem aan dat ik niet met terugwerkende kracht mijn 1.5 week in Tsjechië aangerekend zal worden?

Je praat hier met andere klanten, dus geen “jullie”.

Als je in Nederland bent dan zal je de maandelijkse databundel (zonder extra MB charge) kunnen gebruiken. De waarschuwing die je hebt gekregen van “oneigelijk verbruik” is wat het is, je kunt in je my-Odido of de app bekijken of er al buiten de bundel kosten zijn gemaakt. 

Het lijkt meer alsof ik tegen iemand aan het praten ben die LARP’t alsof hij voor Odido werkt. Ik zal het even naar de echte servicedesk gooien. Thanks.

Reageer