Skip to main content
Beantwoord

Onbereikbaar eerste inkomende gesprek (Mobiel/Focusstand)

• 11 februari 2025
  • 9 reacties
  • 147 Bekeken

Sinds twee weken in bezit van de nieuwe Iphone 16 pro. Na het overzetten van mijn gegevens incl. 2 Odido e-sim kaarten heb ik op 1 lijn het probleem dat mijn inkomende gesprekken direct naar een ingesprekstoon gaan en als men direct weer belt de gesprekken wel doorkomen. Het lijkt alsof er een “Focus” stand aan blijft staan maar slechts op 1 van de twee nummers.

De volgende acties al geprobeerd:

• Alle Iphone instellingen herstellen (via herstel mijn iphone)
  • Alle focus en doorschakel instellingen verwijderd 
  • Telefoon herstarten, e-sim verwijderen en opnieuw toevoegen

Iemand nog wat ideeen?

Beste antwoord door Gebruiker120225

• Het lek is boven! het probleem had niets te maken met de Iphone maar met de E-sim, dit was een zgn multisim die ik ook aan mijn Applewatch had gekoppeld. Hierin leek het probleem te liggen. Oplossing:
    - ontkoppelen multisim voor iWatch
    - nieuw koppelen van multisim voor iWatch

Bedankt aan de techneut die het uiteindelijk herkende en binnen 2 minuten op wist te lossen

Bekijk origineel

9 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Gebruiker120225, ik heb allereerst je gebruikersnaam direct gewijzigd. Als gebruikersnaam stond je 06-nummer namelijk voor iedereen zichtbaar. Goed dat je al e.e.a. hebt geprobeerd om dit  op te lossen. Begrijp ik het goed dat je 2 eSIMs op je toestel had? Je kan meerdere eSIM profielen downloaden en opslaan op je toestel. Maar er kan altijd maar één eSIM profiel tegelijk actief zijn. Ik lees dat je je eSIM ook verwijderd had. De kans is groot dat het hierdoor niet meer werkt. Zet je je 06-nummer(s), geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel? Dan kijk ik graag met je mee! 😄

Heb je op dit moment nog wel 1 van de eSIMs werkend of beide niet meer? Probeer via Mijn Odido ook eens een nieuwe eSIM aan te vragen. Ik hoor het graag van je!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 12 februari 2025

Dag Marciano, Dank voor je hulp. Op de Iphone 16 Pro kun je twee esims actief hebben en dat zijn ze ook. Ik word op beide nummers gebeld echter op 1 nummer dien je twee keer te bellen voordat je doorkomt. Allebei de E-sims zijn dus geinstalleerd en werkend. Probleem is geregistreerd onder casenummer 76093280. Hier heb ik al een aantal keer over gebeld echter kom niet in contact met tech support, want die bellen terug krijgen een ingesprekstoon (wat dus het probleem is) en gaan verder met hun werk.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8582 reacties
  • 12 februari 2025

Dit is een vraag voor Apple. Het mobiele netwerk ziet de 2 sims als totaal los van elkaar. De Apple functie die jij beschrijft heet normaal "niet storen", de iphone reject dan de call. Maar je kunt wel gestoord worden door specifieke caller id's (je vrouw) of als dezelfde caller ID binnen x tijd nog een keer belt. Dan gaat de iphone wel over.

De relatie met de 2 sims en noet storen moet je binnen de Iphone zoeken dus. Open anders een support vraag via Apple.com.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 13 februari 2025
eric schreef:

Dit is een vraag voor Apple. Het mobiele netwerk ziet de 2 sims als totaal los van elkaar. De Apple functie die jij beschrijft heet normaal "niet storen", de iphone reject dan de call. Maar je kunt wel gestoord worden door specifieke caller id's (je vrouw) of als dezelfde caller ID binnen x tijd nog een keer belt. Dan gaat de iphone wel over.

De relatie met de 2 sims en noet storen moet je binnen de Iphone zoeken dus. Open anders een support vraag via Apple.com.

Dank Eric voor je reactie. Supportvraag staat ook uit bij Apple maar aangezien het slechts een storing is op 1 esim lijkt het me toch richting de provider te gaan. Daarnaast komt het gesprek bij mij binnen echter wordt na 1 maal overgaan direct “weggedrukt”

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Gebruiker120225 van harte welkom op onze Community! Wat gek dat eSIM het minder goed doet. Volgens onze informatie kan je wel meerdere eSIMs downloaden en opslaan in je toestel, maar kan er maar altijd 1 eSIM profiel tegelijk actief zijn. Begrijp ik het goed dat er momenteel 2 eSIMs actief zijn in jouw toestel? Bij je nummer zie ik op dit moment alleen de eSIM gekoppeld en actief, waarvan het simkaartnummer eindigt op ***4973. Is dat de eSIM die wel of niet goed werkt? 

Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een iPhone doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. Er zullen geen gegevens verloren gaan. 

Had je het ook al geprobeerd met een nieuwe eSIM om te kijken of de problemen aanhouden? Ik hoor het graag van je!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 17 februari 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hi ​@Gebruiker120225 van harte welkom op onze Community! Wat gek dat eSIM het minder goed doet. Volgens onze informatie kan je wel meerdere eSIMs downloaden en opslaan in je toestel, maar kan er maar altijd 1 eSIM profiel tegelijk actief zijn. Begrijp ik het goed dat er momenteel 2 eSIMs actief zijn in jouw toestel? Bij je nummer zie ik op dit moment alleen de eSIM gekoppeld en actief, waarvan het simkaartnummer eindigt op ***4973. Is dat de eSIM die wel of niet goed werkt? 

Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een iPhone doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. Er zullen geen gegevens verloren gaan. 

Had je het ook al geprobeerd met een nieuwe eSIM om te kijken of de problemen aanhouden? Ik hoor het graag van je!

Hoi Pharwin,

de e-sim die de problemen geeft is idd het simkaartnummer dat eindigt op ***4973. Iphone is up to date, meerder malen proberen te herstellen maar dat heeft niet gewerkt. Uitvoerig met Apple aan de telefoon gezeten en ook daar alles gecontroleerd. Een nieuwe volledig nieuwe E-sim zou de laatste mogelijkheid zijn. Het bellen met twee E-sims kan niet het probleem zijn, volgens jullie sr. tech support en volgens Apple. Hoe krijg ik een volledig nieuwe E-sim? Kun jij dat verzorgen of beter bellen via support?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 17 februari 2025
Gebruiker120225 schreef:
Pharwin van Odido schreef:

Hoi Pharwin,

de e-sim die de problemen geeft is idd het simkaartnummer dat eindigt op ***4973. Iphone is up to date, meerder malen proberen te herstellen maar dat heeft niet gewerkt. Uitvoerig met Apple aan de telefoon gezeten en ook daar alles gecontroleerd. Een nieuwe volledig nieuwe E-sim zou de laatste mogelijkheid zijn. Het bellen met twee E-sims kan niet het probleem zijn, volgens jullie sr. tech support en volgens Apple. Hoe krijg ik een volledig nieuwe E-sim? Kun jij dat verzorgen of beter bellen via support?

Inmiddels nieuwe e-sim ontvangen maar ook dat levert geen oplossing……..

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • Antwoord
  • 17 februari 2025
  • Het lek is boven! het probleem had niets te maken met de Iphone maar met de E-sim, dit was een zgn multisim die ik ook aan mijn Applewatch had gekoppeld. Hierin leek het probleem te liggen. Oplossing:
    - ontkoppelen multisim voor iWatch
    - nieuw koppelen van multisim voor iWatch

Bedankt aan de techneut die het uiteindelijk herkende en binnen 2 minuten op wist te lossen

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Gebruiker120225 Fijn dat de oorzaak is gevonden door onze collega en dat het is opgelost, daar zijn we erg blij mee! Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten - we zitten voor je klaar! Voor nu nog een hele fijne dag gewenst! 😄

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen