Beantwoord

Nieuwe iPhone en sim

  • 27 April 2024
  • 8 reacties
  • 63 Bekeken

  • Debutant
  • 9 reacties

Hallo allemaal.

Ik heb sinds donderdag een nieuwe iPhone 15 pro via Odido.

Omdat overzetten van een esim niet wordt ondersteund ( van 12 pro → 15 pro), adviseerde de verkoper een vaste sim te gebruiken in de nieuwe iphone. Dit is doorgevoerd en werkt prima op de nieuwe Iphone. Na het overzetten van alle telefoon data kwam ook de optie om mijn apple watch te migreren, wat ik heb gedaan. Mijn Apple wacht is nu gekoppeld aan mijn nieuwe Iphone. 

Nu het probleem, sinds dat moment werkt mijn mutisim op de Apple watch niet meer. In de Mobile service tab in de Watch App staat nu ‘Your Odido NL account is not eligible to enable mobile service on your Apple watch. Contact Odido’ 

Ik ben naar de shop gegaan en daar heeft men de bestaande multisim verwijderd en dan zou het weer mogelijk moeten zijn een nieuwe multisim te activeren. Helaas werkt dit niet, daar hield het voor de shop op.

Iemand ervaring met deze situatie???

 

 

icon

Beste antwoord door iko 29 April 2024, 13:35

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @iko, wat leuk dat je een nieuwe iPhone hebt, bevalt 'ie goed? Zeer begrijpelijk dat je ook de Multisim op je nieuwe toestel wilt kunnen gebruiken en ik kijk graag met je mee! Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik meerdere nummers tegen. Kun je anders het telefoonnummer waar het om gaat, in je profiel zetten? Kun je ook aangeven of er al een nieuwe Multisim is aangeschaft (nadat de oude was verwijderd) en waar je tegenaan loopt in het proces? Zo kun je een Multisim aanschaffen: 

Belangrijk : doe dit via de “Watch App” op je iPhone

1. Open de “Watch app” op je iPhone..

2. Ga naar Mobiel netwerk.

3. Check of je de melding over een aanbiederupdate ziet. Klik dan op Werk bij.

4. Klik op de knop Configureer mobiel netwerk.

5. Log via de “ Watch app” op je iPhone  in op je “Mijn Odido” bestelpagina.

6. Na inloggen kom je op de Multisim bestelpagina terecht en kan je hier een nieuwe Multisim kopen

7. Check of je een bevestiging van je bestelling krijgt. Je Apple Watch wordt nu ingesteld.

Kun je aangeven waar je vastloopt en wat je precies te zien krijgt? Had je zowel je Watch als je toestel na de aanschaf ook opnieuw opgestart? Ik verneem het graag! 😄

Bedankt voor je reactie, Ik ben nog even in de winkel geweest en heb contact gehad met de service desk (Lars) er is een Case aangemaakt. Een lang verhaal kort; vanuit een Odido upgrade voorstel mijn sim only (Unl) vervangen voor een nieuw toestel Iphone 15pro. Mijn oude Iphone 12 pro was gekoppeld met 3 apple watches ( vraag niet waarom) en alles werkte super de Iphone 12 had een esim en de horloges een multisim. Overzetten esim niet mogelijk en op voorstel van de winkel vervangen voor een nieuwe fysieke sim. Hierna is er geen mogelijkheid meer om een multisim te koppelen. De verkoper heeft de 3 bestaande multisims verwijderd en 1 nieuwe aangemaakt die na 24 uur zou moten werken. Maar helaas. Er staat onder,Configureer mobiel netwerk, nog steeds een melding, in de Watch App, dat mijn account niet in aanmerking komt voor verbinding met een remote device (apple watch) er is hierdoor geen actieve koppel optie beschikbaar. Ik moet nu 14 dagen wachten tot de technische afdeling er naar kan kijken. Reuze frustrerend na 3 jaar perfect werkende horloges. Het lijkt mij toch super simpel te achterhalen wanneer zo'n boodschap verschijnt en je de oorzaak weet. We wachten af. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Iko, bedankt voor het laten weten dat er inmiddels een case voor je is aangemaakt! Ik heb hem er direct bijgepakt en ik zie dat Lars er een spoedje van heeft gemaakt - dus dat is mooi. Ik zie dat 'ie ook al is opgepakt, maar mijn collega's hebben nog wat informatie nodig, voordat ze het door kunnen zetten. Laat je mij weten welke Apple Watch je precies hebt? Dan geef ik het aan ze door, zodat ze het onderzoek kunnen starten! Jouw casenummer: 70538622

 

Apple Watch Series 9
Model A2982 (41mm)
Model A2984 (45mm)

Apple Watch Series 8
Model A2773 (41mm)
Model A2775 (45mm)

Apple Watch SE
Model A2725 (40mm)
Model A2724 (44mm)

Apple Watch Ultra
Model A2684

Apple Watch Ultra
Model A2986

Hierbij de gevraagde info,

(Overigens is er ook een serie 7 met cellular deze staat niet in je overzicht.)

1: Apple Watch SE 2nd Gen - type A2724

2: Apple Watch Series 7 Groen - type A2478 

3: Apple Watch Series 7 Rood  - type a2478

 

Alle 3 waren gepaired met mijn vorige Iphone 12 Pro

Ik betaalde 15 euro voor de 3 multisims ( actief van eind 2021 )

Reputatie 7
Badge +9

Hi Iko, bedankt voor de snelle reactie! Ah, uiteraard - dit waren de voorbeeldmodellen die mijn collega's direct doorgaven. Ik heb je informatie doorgegeven, dus ik hoop dat ze nu snel aan de slag gaan! Mocht je eind van de week nog niks hebben gehoord, laat het me dan weten. Dan kijk ik graag of er een update in de case is!

Dat ga ik zeker doen. 

Met Dennis gesproken. We wachten af

Reputatie 7
Badge +9

Hi Iko, ik zag inderdaad dat Dennis alle gevraagde gegevens had doorgegeven in de case. Voor nu even afwachten, maar ik verwacht dat mijn collega's wel eerder dan de aangegeven 14 dagen klaar zijn met jouw case, want ik zie dat er vandaag al iemand aan begonnen is!😄

Reageer