Skip to main content

Geachte,

 

Na de overstap, op 5 september, is mijn netwerkbereik ineens enorm slecht.

Voorheen nooit last van gehad, tevens heb om de haverklap geen 4G netwerk, terwijl ook dit vooraf niet ter sprake was.

Na eindeloos (1.5 uur) aan de telefoon te hebben gehangen, kreeg ik eindelijk iemand van de klantenservice te spreken. (nadat al mijn berichten via de app werden genegeerd)

Deze geeft aan dat dit door wordt gezet naar de technische dienst en ik morgen wordt teruggebeld door desbetreffende.

Nu is mijn vraag; gezien het netwerk enorm verslechterd is (en ik ben hierin absoluut niet alleen!)
Lees voor de lol de reviews op trustpilot maar eens.
Is dit reden voor ontbinding van het contract? Kan ik hier samen met Odido uitkomen? is er iemand die mij kan helpen?

@Hajar van Odido 

Misschien dat u me hier kan helpen?
Gezien ik van u wel een hoge pet op heb.

 

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

 

Mark

Ik heb vandaag ook gebeld met de klantenservice, wij hebben sinds de overgang naar Odido ook alleen maar slecht ontvangst en soms zelfs helemaal geen ontvangst. Dit is op iPhones en Android ( wij zijn hier met zijn vieren en hebben alle 4 een T-mobile contract).

Ik heb de vraag gesteld en opmerking gemaakt dat we als dit zo blijft wij boetevrij ons contract op willen zeggen en overstappen naar een andere provider. Deze struisvogel politiek die nu gevoerd wordt biedt (nog) geen oplossing. Ik heb inderdaad ook meerdere reviews gelezen over hoe de service is sinds de overgang. Er is een probleem, dat is duidelijk. Dat niet erkennen en bevestigen is naïef vanuit Odido.

Biedt een gepaste overgang aan naar klanten die weg willen, want de service en stabiliteit is niet (meer) waarom wij toen der tijd voor T-mobile gekozen hebben.

Of los het probleem op zeer korte termijn op. En dat is een maximaal 1 maand. Want ik betaal voor service niet voor een niet werkende dienst.

 

Was getekend een trouwe klant van T-mobile voor jaren met 4 abonnementen.

Ik krijg de indruk dat het moeilijk wordt om boetevrij weg te gaan bij Odido.
Het feit dat u slechter ontvangst heeft, na de overstap, valt op dovemansoren.

Na contact met de specialisten gisteren, moet u zelf met concrete voorbeelden komen (tijdstippen, screenshots etcetera)

Ik ben er zelf over aan het denken om mijn contract af te kopen, voor mij valt de schade gelukkig mee (rondom de 90 euro)

Hoewel er duidelijk mensen zijn die het beste met mij voor hebben (Hajar in dit geval) ben ik uiterst ontevreden over Odido, en de geleverde dienstverlening, in het algemeen.

Ik kies eieren voor mijn geld.

Het is wel jammer dat er geen erkenning is vanuit Odido, klanten zuigen dit duidelijk niet zomaar uit de duim.

Echter ligt de bewijslast bij de klant en ik denk dat deze men deze strijd toch niet wint.

Voor degenen die boetevrij willen overstappen is het goed te weten dat ook een naamsverandering juridische consequenties kan hebben. Je hebt een contract gesloten met Tmobile en toestemming gegeven dat alleen in dat kader Tmobile jouw gegevens mag gebruiken. Wet AVG. Als het alleen een naamswijziging is moet T mobile ook aantonen dat ze jouw gegevens niet doorzetten naar samenwerkende partners zoals Ben e.a. Dit moet ook in je contract staan. Dat kunnen ze niet aangezien in de media wordt gecommuniceerd dat ze zijn samengaan met de andere providers. Dus de stappen die je volgt is Tmobile (geen Odido) wijzen op 1zijdige aanpassing van het contract doordat jouw gegevens nu zijn overgeheveld naar Odido bestaande uit meerdere providers. Je wacht de reactie van Tmobile af en is dit niet conform tevredenheid van jou dan stap je naar ACM en ConsuWijzer.nl. Een cc van de correspondentie naar AP helpt ook altijd.

Ook achter wat als alleen naamsverandering wordt genoemd zitten grote belangen. Als het alleen naamsverandering is dan moet Tmobile kunnen aantonen dat jouw gegevens ook op afgeschermd dataserver staat waar anderen van Odido niet bij kunnen. En ik vraag me af of dit het geval is. Als er veel klachten bij Consuwijzer binnenkomen over Odido dan is ACM genoodzaakt als toezichthouder dit te onderzoeken.

 


Héél simpel. Geen storing, Geen dekkingsprobleem, Maar simpelweg veel slechter mobiel bereik met regelmatige wegval tijdens gesprekken en belabberd 4g/5g met regelmatig 'geen internet'. Waarom is dit met de overgang van T-mobile naar Odido zoveel slechter geworden en vooral:

WAT GAAN JULLEI HIERAAN DOEN OM DAT TE HERSTELLEN?


Jullie zijn zeker niet de enige! Ik heb ook stabiliteit- en snelheid problemen na de migratie naar Odido. Gelukkig word ik door een mdw. met kennis en kunde verder geholpen middels de mail. Verwacht hier maar geen oplossing, de medewerkers hier lijken je wel te negeren, alsof je niet bestaat. Choquerend vind ik dat. Tenslotte betaal ik, net als alle andere klanten, hun salaris. 
 

 


Geachte,

 

Na de overstap, op 5 september, is mijn netwerkbereik ineens enorm slecht.

Voorheen nooit last van gehad, tevens heb om de haverklap geen 4G netwerk, terwijl ook dit vooraf niet ter sprake was.

Na eindeloos (1.5 uur) aan de telefoon te hebben gehangen, kreeg ik eindelijk iemand van de klantenservice te spreken. (nadat al mijn berichten via de app werden genegeerd)

Deze geeft aan dat dit door wordt gezet naar de technische dienst en ik morgen wordt teruggebeld door desbetreffende.

Nu is mijn vraag; gezien het netwerk enorm verslechterd is (en ik ben hierin absoluut niet alleen!)
Lees voor de lol de reviews op trustpilot maar eens.
Is dit reden voor ontbinding van het contract? Kan ik hier samen met Odido uitkomen? is er iemand die mij kan helpen?

@Hajar van Odido

Misschien dat u me hier kan helpen?
Gezien ik van u wel een hoge pet op heb.

 

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

 

Mark

Ik heb hetzelfde probleem en ook al gebeld met Odido. Wat een kut provider is dit nu. Wel toevallig dat iedereen na de naamsverandering nu last heeft van een slechte verbinding. Om de haverklap ligt het netwerk eruit. Traag internet en slecht bereik. Ook bij mij lastige telefoongesprekken door die klote verbinding. Er is wel degelijk iets veranderd! Ik had altijd perfect bereik en geweldige verbinding en net als jij, en velen met ons, is het na de overname gewoon waardeloos. Ik ga opzoek naar een goede provider na heel wat jaren tevreden te zijn geweest met T-Mobile. 


Geachte,

 

Na de overstap, op 5 september, is mijn netwerkbereik ineens enorm slecht.

Voorheen nooit last van gehad, tevens heb om de haverklap geen 4G netwerk, terwijl ook dit vooraf niet ter sprake was.

Na eindeloos (1.5 uur) aan de telefoon te hebben gehangen, kreeg ik eindelijk iemand van de klantenservice te spreken. (nadat al mijn berichten via de app werden genegeerd)

Deze geeft aan dat dit door wordt gezet naar de technische dienst en ik morgen wordt teruggebeld door desbetreffende.

Nu is mijn vraag; gezien het netwerk enorm verslechterd is (en ik ben hierin absoluut niet alleen!)
Lees voor de lol de reviews op trustpilot maar eens.
Is dit reden voor ontbinding van het contract? Kan ik hier samen met Odido uitkomen? is er iemand die mij kan helpen?

@Hajar van Odido

Misschien dat u me hier kan helpen?
Gezien ik van u wel een hoge pet op heb.

 

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

 

Mark

Ik heb hetzelfde probleem en ook al gebeld met Odido. Wat een kut provider is dit nu. Wel toevallig dat iedereen na de naamsverandering nu last heeft van een slechte verbinding. Om de haverklap ligt het netwerk eruit. Traag internet en slecht bereik. Ook bij mij lastige telefoongesprekken door die klote verbinding. Er is wel degelijk iets veranderd! Ik had altijd perfect bereik en geweldige verbinding en net als jij, en velen met ons, is het na de overname gewoon waardeloos. Ik ga opzoek naar een goede provider na heel wat jaren tevreden te zijn geweest met T-Mobile. 

Ha MBR65, 

 

Ik snap jouw frustraties, en geloof mij, je bent zeker niet de enige. Echter is het nu wel zo dat, vloeken niets bijdraagt aan het probleem dat jij en velen anderen, waaronder ook ikzelf, momenteel ervaren. Hieronder een toelichting zoals die naar mij is gecommuniceerd, vanuit een Netwerk Specialist binnen Odido. 
 

Odido heeft (uiteindelijk) ontdekt dat er bij meerdere klanten met klachten sinds de naamswijziging, sprake is van een ‘mismatch’ qua netwerkinstellingen. Dat wil zeggen, je toestel heeft andere waardes dan het Odido netwerk. Dat is zeer bijzonder te noemen, en iets wat Odido dit weekend(einde) gaat corrigeren met een netwerkupdate. Dit gaat geheel automatisch, hier hoef je dus niets voor te doen. 
 

Zoals je misschien al hebt gelezen, is Odido bezig met het vervangen van verouderd apparatuur. D.w.z dat de netwerkmasten, die jou voorzien van 4G/5G, worden vervangen, door gloednieuwe masten die geschikt zijn voor de toekomst, van het (Europese)merk Ericsson. Omdat dit een enorme operatie is, gaat dit in stappen, waardoor er mogelijk hinder ondervonden kan worden door bepaalde klanten, omdat het oude apparatuur, van het merk Huawei, niet goed meer lijken te liggen in het vernieuwde Odido netwerk. Je kunt de Odido Netwerkkaart gebruiken, om te zien of er geplande werkzaamheden staan aangekondigd, in jouw omgeving.


Dank je wel voor je reactie! Volgens hun kaart is er perfect bereik waar ik nu ben. Dus de standaard door voor hun nu perfect is, is voor mij en de rest waardeloos.  Dat schept hoop.  Dan vind ik kutprovider nog best gepast.


Dank je wel voor je reactie! Volgens hun kaart is er perfect bereik waar ik nu ben. Dus de standaard door voor hun nu perfect is, is voor mij en de rest waardeloos.  Dat schept hoop.  Dan vind ik kutprovider nog best gepast.

Snap ik, bij mij staat idem ‘perfect bereik’, je bent dus zeer zeker niet de enige. Helaas staan niet alle geplande werkzaamheden, op deze kaart, ik vermoed dat ze bezig zijn met het vervangen van Huawei masten door Ericsson masten, gezien dit in fases gaat, gezien het een enorme operatie is om alles in een keer te vervangen, vrees ik dat het oude Huawei apparatuur problemen in het bereik/stabiliteit veroorzaakt. Helaas kan ik dat hier op afstand niet voor jou nagaan, maar een van de moderators hier wel. Maak vooral een eigen topic aan, en beschrijf daar duidelijk je klacht. Ook relevant: Je kunt via de Odido dekkingskaart een probleem in de stabiliteit, bereik en snelheid melden. Geef je adres door in de kaart, en klik vervolgens op ‘Meld een probleem’, zodat dit direct naar de juiste afdeling gaat, zodat deze een onderzoek kunnen starten. Let op: Het is aanbevolen om deze website, middels Google Chrome te bezoeken, wegens compatibiliteit. 

Nogmaals, succes en sterkte, en ik begrijp jouw frustraties zeer zeker. Geef ze echter wel de kans, mogelijkheid om het te onderzoeken en zo nodig op te laten lossen. Daarvoor moet Odido wel beroep doen op jouw geduld. 
 

 


Dank je wel voor je reactie! Volgens hun kaart is er perfect bereik waar ik nu ben. Dus de standaard door voor hun nu perfect is, is voor mij en de rest waardeloos.  Dat schept hoop.  Dan vind ik kutprovider nog best gepast.

Snap ik, bij mij staat idem ‘perfect bereik’, je bent dus zeer zeker niet de enige. Helaas staan niet alle geplande werkzaamheden, op deze kaart, ik vermoed dat ze bezig zijn met het vervangen van Huawei masten door Ericsson masten, gezien dit in fases gaat, gezien het een enorme operatie is om alles in een keer te vervangen, vrees ik dat het oude Huawei apparatuur problemen in het bereik/stabiliteit veroorzaakt. Helaas kan ik dat hier op afstand niet voor jou nagaan, maar een van de moderators hier wel. Maak vooral een eigen topic aan, en beschrijf daar duidelijk je klacht. Ook relevant: Je kunt via de Odido dekkingskaart een probleem in de stabiliteit, bereik en snelheid melden. Geef je adres door in de kaart, en klik vervolgens op ‘Meld een probleem’, zodat dit direct naar de juiste afdeling gaat, zodat deze een onderzoek kunnen starten. Let op: Het is aanbevolen om deze website, middels Google Chrome te bezoeken, wegens comptabiliteit. 
 

Nogmaals, succes en sterkte, en ik begrijp jouw frustraties zeer zeker. Geef ze echter wel de kans, mogelijkheid om het te onderzoeken en zo nodig op te laten lossen. Daarvoor moet Odido wel beroep doen op jouw geduld. 
 

 

Ook mijn internetsnelheid is 12 MB en upload 0,8 MB. Normaal haalde ik de 120 MB makkelijk. Jij ook succes! Verder heb ik geduld als ze gewoon open kaart spelen. Ze moeten niet doen of we allemaal gras eten en zeggen dat er niets is veranderd. Nu het excuus dat er masten worden vervangen. Dan zou niet iedereen last hebben, alleen het deel waar volgens hun zelf enige hinder ervaren kan worden. Bij mij staat hij op perfecte verbinding, dus ze praten ook maar wat. 


Dank je wel voor je reactie! Volgens hun kaart is er perfect bereik waar ik nu ben. Dus de standaard door voor hun nu perfect is, is voor mij en de rest waardeloos.  Dat schept hoop.  Dan vind ik kutprovider nog best gepast.

Snap ik, bij mij staat idem ‘perfect bereik’, je bent dus zeer zeker niet de enige. Helaas staan niet alle geplande werkzaamheden, op deze kaart, ik vermoed dat ze bezig zijn met het vervangen van Huawei masten door Ericsson masten, gezien dit in fases gaat, gezien het een enorme operatie is om alles in een keer te vervangen, vrees ik dat het oude Huawei apparatuur problemen in het bereik/stabiliteit veroorzaakt. Helaas kan ik dat hier op afstand niet voor jou nagaan, maar een van de moderators hier wel. Maak vooral een eigen topic aan, en beschrijf daar duidelijk je klacht. Ook relevant: Je kunt via de Odido dekkingskaart een probleem in de stabiliteit, bereik en snelheid melden. Geef je adres door in de kaart, en klik vervolgens op ‘Meld een probleem’, zodat dit direct naar de juiste afdeling gaat, zodat deze een onderzoek kunnen starten. Let op: Het is aanbevolen om deze website, middels Google Chrome te bezoeken, wegens comptabiliteit. 
 

Nogmaals, succes en sterkte, en ik begrijp jouw frustraties zeer zeker. Geef ze echter wel de kans, mogelijkheid om het te onderzoeken en zo nodig op te laten lossen. Daarvoor moet Odido wel beroep doen op jouw geduld. 
 

 

Ook mijn internetsnelheid is 12 MB en upload 0,8 MB. Normaal haalde ik de 120 MB makkelijk. Jij ook succes! Verder heb ik geduld als ze gewoon open kaart spelen. Ze moeten niet doen of we allemaal gras eten en zeggen dat er niets is veranderd. Nu het excuus dat er masten worden vervangen. Dan zou niet iedereen last hebben, alleen het deel waar volgens hun zelf enige hinder ervaren kan worden. Bij mij staat hij op perfecte verbinding, dus ze praten ook maar wat. 

Het is niet enkel beperkt tot het vervangen van de masten; Er is wel degelijk aan de kant van Odido een fout ontdekt; ik herhaal even wat ik reeds zei: “Odido heeft ontdekt dat er bij meerdere klanten met klachten, sinds de naamswijziging sprake is van een ‘mismatch’ qua netwerkinstellingen. Jouw toestel heeft andere waardes dan het Odido netwerk. Dat is zeer bijzonder te noemen, en iets wat Odido dit weekend(einde) gaat corrigeren met een netwerkupdate. Dit gaat geheel automatisch, hier hoef je dus niets voor te doen.” Uiterlijk, Maandagochtend 16 Oktober is dit bij alle klanten automatisch doorgevoerd. 
 

Dus test morgenmiddag even opnieuw, middels een Speedtest of het dan beter gaat, is geworden qua snelheid en stabiliteit. 


Ik had jouw reactie vluchtig gelezen. Ik ben aan het werk dus moest even snel. Dank je wel voor je extra bericht. Ik zal morgen kijken of er verschil is. Mocht dat zo zijn zal ik dat ook plaatsen hier. 


Ik had jouw reactie vluchtig gelezen. Ik ben aan het werk dus moest even snel. Dank je wel voor je extra bericht. Ik zal morgen kijken of er verschil is. Mocht dat zo zijn zal ik dat ook plaatsen hier. 

Aha, helder.

 

Mocht het na morgenmiddag niet zijn verbeterd, maak dan zeer zeker een eigen topic aan, beschrijf hier duidelijk je klacht, en vermeld ook wat je zelf allemaal al hebt (uit)geprobeerd. Heb je bijvoorbeeld je netwerkinstellingen gereset? (Hierdoor worden al je bewaarde WiFi netwerken verwijderd uit jouw toestel), heb je al een kosteloze nieuwe (E)-Sim uitgeprobeerd van Odido? Deze stappen lijken klein, maar kunnen van invloed zijn op jouw ervaring. 
 

Een fijne werkdag, en een mooie dag (nog) toegewenst! We zien je graag weer terug op de Community met goed nieuws!


Dank je wel nogmaals. Mijn WI-FI gebruik ik zelf niet echt. Het is echt mobiel internet. Op de simkaart na heb ik de rest wel geprobeerd. Ik kijk aan wat er gaat gebeuren en hoop dat het allemaal weer goed komt. Hele fijne avond! 


Ik ben ook sinds het odido is geworden meer onbereikbaar dan bereikbaar. En wil hierdoor ook heel graag van mijn abonnement af, dit werkt gewoon niet.


Ik ben ook sinds het odido is geworden meer onbereikbaar dan bereikbaar. En wil hierdoor ook heel graag van mijn abonnement af, dit werkt gewoon niet.

Ha @Grebnedor, en welkom op de Community van Odido!

 

Vervelend dat jij dit ook ervaart. Ik adviseer je om even het volgende topic door te nemen, en de stappen aldaar uit te voeren, om het e.e.a. uit te sluiten. Tevens kun je in de laatste stap, middels de Odido Netwerkkaart jouw probleem kenbaar maken aan de technische dienst van Odido.

Mocht het allemaal niet helpen, werken, maak dan zeker even een eigen topic aan, zodat een van de Community moderators jou verder kunnen helpen, in een eigen topic. Beschrijf ook duidelijk wat je zelf allemaal, al hebt gedaan om het probleem mogelijkerwijs op te lossen. 
 

Succes en sterkte met de situatie zoals die nu is!


Nou, na de zogenaamde update is het nog slechter geworden. Heb geen verbinding meer.


Zelfde probleem. Geen verbinding meer tussen utrecht en Amsterdam.


Hier (Roosendaal) ook al maanden bizar slecht internet. 

Valt regelmatig helemaal weg terwijl er wel volledige verbinding staat.

Apps laden niks, online pc games wordt je uitgegooid etc.

Net een snelheidstest gedaan en die verbond eerst niet eens en daarna was het 2,69mbps download en 8,4mbps upload.

 

Heb overigens ook al meermaals contact gehad over glasvezel, die ligt hier al een jaar klaar om aan te sluiten.

Sinds mei dit jaar contractwijziging aangevraagd en zo'n 20 mailtjes ontvangen van een planning die steeds wordt uitgesteld. Staat nu op dec-jan maar zal me verbazen als t dit decennium nog wordt aangesloten.

Anno 2023 is dit echt bizar. 

Internet is 't enige wat er nog toe doet in deze samenleving en zelfs dat kan niet gewoon goed geregeld zijn, lachwekkend. 

Ook de klantenservice die nog altijd voornamelijk bestaat uit chatbots en die ervanuitgaat dat 't probleem bij de klant ligt. 

'nee geen storing, have you tried turning it off and on again?'praktijken.

 

Helemaal toppie.


Tijdens het schrijven van die opmerking was de verbinding twee keer weggevallen overigens.


Hi @KarelKlaproos, je moet natuurlijk gewoon goed internet hebben. Ik zie op onze dekkingskaart dat je op dit moment wel een minder goede dekking kunt hebben in Roosendaal. Kijk ook even op jouw adres voor een meer accuraat beeld. Mocht er niets bekend zijn, laat het ons dan weten via 'Meld een probleem’. Onze netwerkspecialisten onderzoeken dit dan voor je. Over Glasvezel; maak even een nieuw topic aan. Mijn collega's van Thuis helpen je dan graag verder. Je zit nu namelijk in een Mobiel topic. Een nieuw topic maak je gemakkelijk aan via deze pagina. Ik hoop dat het snel voor je wordt opgelost! 


Beste medewerker,

Sinds de overstap van T-Mobile naar Odido heb ik heel slecht of geen bereik. Dit geldt ook voor de internet snelheid.  Download snelheid is nu 77,3 Mbit/s en Upload snelheid is nu 3,7 Mbit/s. 

Wat gaan jullie hieraan doen of moet ik mijn abonnementen opzeggen?


Beste medewerker,

Sinds de overstap van T-Mobile naar Odido heb ik heel slecht of geen bereik. Dit geldt ook voor de internet snelheid.  Download snelheid is nu 77,3 Mbit/s en Upload snelheid is nu 3,7 Mbit/s. 

Wat gaan jullie hieraan doen of moet ik mijn abonnementen opzeggen?

Hallo @t.demir, overstappen is niet nodig en we kijken graag samen met je naar een oplossing! Had je toevallig al een kijkje genomen op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking om te controleren of er storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt zijn, waardoor je dit ervaart? Mocht er iets te zien zijn, krijg je ook gelijk te zien wanneer we streven het opgelost te hebben! Als er niks te zien is, kan er iets anders aan de hand zijn. Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt.

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om een aantal dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel eapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Ik verneem graag een reactie of dit heeft geholpen! 

Groetjes, 

Pharwin


Beste medewerker,

Ik ben in de winkel geweest, alles opnieuw geinstalleerd, nieuwe simkaart ingezet, etc. Toch heb ik een streepje voor telefoonontvangst en snelheid van de internet is dus ook niet om naar huis te schrijven. AUB geen handelingen laten doen om mij aan het werk te houden. Ik was en ben slecht bereikbaar. Moet ik een ander abonnement nemen bij KPN of Vodafone?

Ik verwacht een adequaad oplossing en geen onzinnige reactie. Het probleem is door jullie veroorzaak en dienen jullie ook met oplossingen te komen. In plaats aan de klanten te vragen om onnodige tijdrovende acties uit te voeren.

Mvg

T.Demir


Beste medewerker,

Ik ben in de winkel geweest, alles opnieuw geinstalleerd, nieuwe simkaart ingezet, etc. Toch heb ik een streepje voor telefoonontvangst en snelheid van de internet is dus ook niet om naar huis te schrijven. AUB geen handelingen laten doen om mij aan het werk te houden. Ik was en ben slecht bereikbaar. Moet ik een ander abonnement nemen bij KPN of Vodafone?

Ik verwacht een adequaad oplossing en geen onzinnige reactie. Het probleem is door jullie veroorzaak en dienen jullie ook met oplossingen te komen. In plaats aan de klanten te vragen om onnodige tijdrovende acties uit te voeren.

Mvg

T.Demir

Hallo @t.demir, dit zijn geen tijdrovende acties. We willen dit voor je uitzoeken en desnoods doorzetten naar onze technische dienst om het uit te laten zoeken. Echter, om een goed beeld te krijgen van je situatie, willen we eerst checken of de onderstaande informatie uitgesloten kan worden. Ik ontvang dan ook graag een reactie hierop! 

Mocht je hierna nog steeds last ervaren, raad ik je aan het probleem te melden via onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking, zodat een netwerkspecialist de situatie op jouw locatie kan onderzoeken en verklaren. Vul je postcode/locatie in in het daarvoor bestemde veld en klik daaronder op de button met de tekst 'Meld een probleem'. Vervolgens is het belangrijk dat je in het formulier met name één exacte en recente datum en tijdstip invult waarop dit probleem zich voordoet of heeft voorgedaan. Onze netwerkspecialisten kunnen aan de hand daarvan namelijk de verbinding tussen jouw simkaart en de netwerkmast(en) op dit exacte tijdstip verder voor je onderzoeken. Ze nemen binnen enkele dagen telefonisch contact met je op om de uitkomst te bespreken. Daar komt dan meer duidelijkheid en een oplossing uit! 

Groetjes, 

Pharwin 

 


Hier ook sinds een tijdje 1 streepje waar ik normaal 4-5 streepjes voor bereik heb. Komt ook vaak genoeg voor als ik bijv. In een winkel

ben er helemaal geen bereik is. Ik zit nu thuis op de wifi, maar ook hier geeft mobiel bereik maar 1 streepje. Er zijn duidelijk meer klanten met dit probleem maar ik zie geen oplossing. Wat voor naaierij is dit? 


Hallo @srdj23, ik heb gelijk voor je gekeken en ik zie dat er werkzaamheden bij jou in de buurt zijn geweest, maar dat het al is opgelost!  

Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om een aantal dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel eapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Mocht dat niet werken, raad ik je aan om een melding te maken via onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking, zodat het onderzocht kan worden! 

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 


Reageer