Skip to main content
Beantwoord

Multisim op Apple Watch werkt ineens niet meer

• August 3, 2025
  • 12 reacties
  • 157 Bekeken

Deze week merkte ik dat de multisim op mijn Apple Watch (Ultra 1) ineens niet meer werkt.

Hierop heb ik geprobeerd de multisim te verwijderen om hem daarna opnieuw te activeren. Het verwijderen via de Watch app op de iPhone gaat prima. Echter het opzeggen van multisim via de website werkt niet, dan krijg ik een foutmelding. Wanneer ik op de opzeggen button klik, krijg ik het volgende scherm:

Als ik dan vervolgens weer naar de sim instellingen ga op de website, dan staat mijn multisim er nog steeds.

Op de telefoon in de Watch app krijg ik de melding dat mijn Odido NL account niet in aanmerking komt voor mobiele voorzieningen op de apple watch.

Kortom, het lijkt allemaal stuk te zijn. Bij deze het verzoek mijn multisim abonnement stop te zetten zodat ik hem opnieuw kan activeren. Graag verneem ik wanneer het weer zou moeten werken om het opnieuw te activeren.

Bedankt!

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hoi ​@uiterlix dank je wel voor het delen van de informatie! Ik heb gelijk een ticket voor je aangemaakt en doorgezet naar ons IT-team, zodat zij het voor je kunnen oplossen. Het referentienummer is: 79014000. De verwerkingstijd is momenteel een paar dagen wegens drukte bij de afdeling. Je kunt binnen een paar dagen een terugkoppeling verwachten. Dit zal telefonisch of per mail zijn. 

Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, stel ze gerust. De community is er voor je! 🙌

12 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • August 3, 2025

Hoi ​@uiterlix ,

Opzeggingen kunnen niet via dit forum worden ingediend. Bel daarvoor de klantenservice op 0800-0092. 

• Auteur
  • is een King Poster
  • August 3, 2025

Hoi ​@uiterlix ,

Opzeggingen kunnen niet via dit forum worden ingediend. Bel daarvoor de klantenservice op 0800-0092. 

Bedankt voor deze behulpzame reactie, ik wacht even de reactie van het webcare team af.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@uiterlix wel zo fijn als je Multisim werkt., laten we samen naar een oplossing kijken! Het lijkt erop dat je niet de enige bent, dus ik vermoed dat er iets speelt. Kun je aangeven wat je al hebt geprobeerd, zodat ik zaken kan uitsluiten? 

• Toestel opnieuw opstarten
  • Netwerkinstellingen resetten

Heb je ook meteen onderstaande informatie voor mij: 

• Welke Watch heb je (met modelnummer)?
  • Welke iOS versie heeft de iPhone?
  • Welke WatchOS versie heeft de Watch?
  • Wat staat er bij Aanbieder instellingen?
  • Datum en Tijdstip van activatie van de Multisim?

Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken en desnoods een ticket aanmaken, zodat het onderzocht kan worden! 

• Auteur
  • is een King Poster
  • August 4, 2025

Beste Pharwin,

Zojuist heb ik de gevraagde gegevens in mijn profiel gezet.

Netwerkinstellingen resetten heb ik gedaan, zonder resultaat.

De watch is een Apple Watch Ultra 1 met WatchOS versie 11.6

De telefoon draait iOS 18.6

Waar vind ik de gevraagde aanbieder instellingen?

Omdat de multi sim niet werkt heb ik hem verwijderd uit de watch, de datum en tijdstip van activatie zou ik zo niet kunnen vinden.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hey ​@uiterlix dank voor het invullen van je profielgegevens! Echter, zie ik dat 1 cijfer in je postcode niet overeenkomt. Kan dat kloppen? Zou je de juiste postcode voor mij kunnen invullen? Je kunt de aanbiedersinstellingen terugvinden in de WatchOS app. Dan heb ik alles compleet en kan ik het meteen voor je doorzetten! 

• Auteur
  • is een King Poster
  • August 5, 2025

Hi Pharwin,

De postcode heb ik aangepast. In de WatchOS app staat aanbieder “T-Mobile NL 34.0”

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@uiterlix dank! Ik vermoed dat in jouw geval de aanbiedersinstellingen niet goed staan. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? 

Na het installeren van de nieuwe iOS (15.1 of hoger) vraagt de iPhone om de Update voor aanbiederinstellingen te installeren. Deze moet je installeren om van onze Multisim gebruik te kunnen maken.

Ga hiervoor naar instellingen > algemeen > info en scroll naar beneden naar Aanbieder. Hier moet staan Odido of T-Mobile NL 48.1 (of een hoger getal)

Staat er een lager getal dan 48.1? Herstart je toestel, dan komt de vraag met de update aanbiedersinstellingen opnieuw, en werk dan de aanbiedersinstellingen bij. Krijg je die melding niet? Dan kun je de netwerkinstellingen van de iPhone herstellen: Instellilngen >Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen. 

Laat je weten of je daarna de melding wel te zien krijgt en of het activeren is gelukt? Zo niet, dan maak ik meteen een ticket voor je aan en zet ik het door, zodat het onderzocht kan worden! 

• Auteur
  • is een King Poster
  • August 6, 2025

Hoi ​@Pharwin van Odido , de iOS versie van mijn iPhone zit op 18.5.

Bij de aanbieder staat “Odido NL 64.0.1”

In de Watch app echter staat “T-Mobile NL 34.0”

• heeft eerste post geplaatst
  • August 6, 2025

Goedenavond,

Ik heb helaas hetzelfde probleem.

Sinds vanmiddag een nieuwe iPhone 16 in gebruik genomen, alles gelukt om over te zetten, hoewel wel pas mobiel netwerk nadat ik een nieuwe e-sim had aangevraagd. 

Bij toeval kwam ik erachter dat de Multi sim niet meer werkte. Vervelend want de Apple Watch serie 8 (GPS + Cellular) heb ik speciaal genomen om te kunnen betalen zonder aanwezigheid van de iPhone.

Multi-sim al een keer verwijderd en een nieuwe aangevraagd. Helaas zonder succes.

Veld “configureer mobiel netwerk” blijft licht grijs. Zelfde melding dat het account niet in aanmerking komt voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch

Kunnen jullie hier iets aan doen? 

Info:

Apple Watch Serie 8 (GPS + Cellular)

WatchOS-Versie 11.6 (22U84)

iPhone 16

iOS Versie 18.6

Odido NL 64.0.1

Gebruik dus een e-sim voor deze iPhone 16.

• heeft eerste post geplaatst
  • August 6, 2025

Goedenavond,

Ik heb helaas hetzelfde probleem.

Sinds vanmiddag een nieuwe iPhone 16 in gebruik genomen, alles gelukt om over te zetten, hoewel wel pas mobiel netwerk nadat ik een nieuwe e-sim had aangevraagd. 

Bij toeval kwam ik erachter dat de Multi sim niet meer werkte. Vervelend want de Apple Watch serie 8 (GPS + Cellular) heb ik speciaal genomen om te kunnen betalen zonder aanwezigheid van de iPhone.

Multi-sim al een keer verwijderd en een nieuwe aangevraagd. Helaas zonder succes.

Veld “configureer mobiel netwerk” blijft licht grijs. Zelfde melding dat het account niet in aanmerking komt voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch

Kunnen jullie hier iets aan doen? 

Info:

Apple Watch Serie 8 (GPS + Cellular)

WatchOS-Versie 11.6 (22U84)

iPhone 16

iOS Versie 18.6

Odido NL 64.0.1

Gebruik dus een e-sim voor deze iPhone 16.

Na een paar uur proberen lijkt het alsof er een wijziging is doorgevoerd bij Odido. Het is namelijk nu wel gelukt. Waar ik voorheen het veld configureer grijs bleef kwam er direct een mogelijkheid om de aanbieder te selecteren. Daarna echter geen communicatie met de server, maar na 15 minuten wachten kwam ineens de inlogpagina voor van Odido. Eerste keer bestaande multi-sim (vandaag opnieuw aangemaakt) koppelen mislukte. Nog een keer geprobeerd en werkte direct. Fijn!

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@uiterlix dank je wel voor het delen van de informatie! Ik heb gelijk een ticket voor je aangemaakt en doorgezet naar ons IT-team, zodat zij het voor je kunnen oplossen. Het referentienummer is: 79014000. De verwerkingstijd is momenteel een paar dagen wegens drukte bij de afdeling. Je kunt binnen een paar dagen een terugkoppeling verwachten. Dit zal telefonisch of per mail zijn. 

Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, stel ze gerust. De community is er voor je! 🙌

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@MennoMaat van harte welkom op onze community! Wat fijn dat het bij jou inmiddels weer werkt, daar ben ik blij mee. Superbedankt voor het doorgeven en geniet van je Multisim!

Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten. We zijn er voor je! 😁