Multisim koppelen aan Apple watch lukt niet, foutmelding "T-mobile account is niet gekoppeld"
Hi,
ik heb een multisim aangeschaft en die wil ik koppelen aan mijn Apple watch 8.
Heb mijn iphone (13 pro) en Apple watch ge-update en met de iphone de multisim kunnen instellen.
Nu wil ik de Apple watch verbinden met deze multisim met de Apple watch app op de iphone, maar op het punt dat ik moet inloggen met mijn T-mobile account krijg ik een Oeps melding met deze text:
“dit account is niet gekoppeld aan de simkaart of esim in je telefoon. log in met het my t-mobile account dat wel overeenkomt”
wat vreemd is want met dit account heb ik juist de multisim aangeschaft via de T-mobile site.
wat doe ik verkeerd?
Alvast bedankt
Bladzijde 1 / 1
Hi @Sasje_20
Ik denk graag met je mee over een oplossing. Zou je eerste het volgende kunnen controleren?
1 - De iPhone moet de juiste aanbieder instellingen hebben. Kort gezegd zorgt dit ervoor dat de Multisim goed werkt.
Ga naar Instellingen > Algemeen > Info en scroll naar beneden naar Aanbieder. Hier moet staan T-Mobile NL 48.1 (of een hoger getal)
Staat er een lager getal dan 48.1? Herstart het toestel, dan komt de vraag met de update aanbiedersinstellingen opnieuw, en werk dan de aanbiedersinstellingen bij. Zie je die vraag niet? Dan moet je de netwerkinstellingen van de iPhone herstellen: Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen.
2 - Als je op dit moment dual sim gebruikt (een sim + eSIM met twee verschillende nummers), werkt het koppelen niet.
Je moet dan één sim tijdelijk uitschakelen (de sim van het abonnement waar de Watch en Multisim aan gekoppeld worden, moet natuurlijk actief blijven), en als het mogelijk is die uit het toestel halen.
3 - De Apple Watch moet via bluetooth verbonden zijn met de iPhone.
4 - Je moet een My T-Mobile account hebben, zodat we weten aan welk abonnement + telefoonnummer de Multisim gekoppeld moet worden.
Mocht dat niet lukken, zou je dan in dit topic een screenshot kunnen delen? Dat zal ons ook meer inzicht geven en dan kunnen we kijken naar een andere oplossing. Mocht het alsnog niet lukken, ontvang ik graag een privébericht met je telefoonnummer, volledige adres, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN ter verificatie. Dan kijk ik graag met je mee!
Hi Hajar,
heb je een DM gestuurd.
hierbij de screenshots met wat persoonlijkse gegevens zwart gemaakt
wat betreft de 1ste screenshot, als ik Primair of Apple watch kies is de uitkomst hetzelfde, bij beide is de foutmelding hetzelfde.
@Sasje_20 Bedankt voor je gegevens en de screenshot. Ik zie dat er inmiddels een case is aangemaakt voor onze technische afdeling en zij gaan dit verder oppakken. Ik hoop dat het snel wordt opgelost en als ik nog iets kan doen, laat het vooral weten!
Hi Hajar,
is er al wat bekend over dit probleem?
Ik heb nog niks gehoord van jullie helaas.
Alvast bedankt
Hi @Sasje_20
Klopt het dat je de Apple Watch bij een derde partij hebt gekocht? Ik zie namelijk dat je case is opgepakt door onze specialist en die geeft het volgende aan;
-De klant heeft zelf een losse Apple Watch Cellular gekocht, en wil nu deze met Multisim Sim Only gebruiken. In dat geval moet de klant eerst nog een Multisim kopen. -De iPhone toont een My T-Mobile inlogscherm -Na inloggen kan de klant een Multisim kopen (deze wordt gekoppeld aan het nummer van het My T-Mobile account). -Na de aankoop wordt direct de Multisim op de Watch geïnstalleerd. Klaar!
De Multisim zou automatisch moeten koppelen mits de Watch verbonden is geweest met de iPhone. Dit kan getest worden door bluetooth uit te zetten op het device en dan te kijken of het groene netwerkteken in beeld komt.
Zou je dez stappen opnieuw kunnen volgen en laten weten of het lukt?
Hi Hajar,
klopt, de watch is gekocht bij de Apple store.
ik heb een multisim aangeschaft via de T-mobile app en deze ook geactiveerd.
(ik betaal straks dus waarschijnlijk 5 euro voor dit, terwijl ik er geen gebruik van kan maken)
ik zie in de telefoon bij mobiel netwerk nu ook 2 simkaarten vermeld.
als ik de 2de sim wil koppelen aan de watch dan kom ik bij het inlog scherm voor T-mobile, maar daar krijg ik dus de melding dat er geen sim of esim gekoppeld is aan dit account. (zie plaatjes in de vorige post)
Maar als ik met dat account inlog via een website en mijn abbonement bekijk dan zie ik beide sim kaarten gewoon gekoppeld staan.
Hi Hajar,
Hierbij wat screenshots als ik inlog op mijn T-mobile via een normale website.
je ziet mijn SIM en dat er een gekoppelde multisim is en de multisim zelf.
heb wat details zwart gemaakt, maar je kan dus zien dat er wel een SIM en multisim gekoppeld zijn aan mijn account… maar als ik dit account gebruik met het koppelen van de apple watch, dan krijg ik de melding zoals in de eerdere screenshots.
als je wilt kan ik je een DM sturen met de screenshots zonder zwarte balken mocht je de simnummers nodig hebben.
Hi @Sasje_20
Bedankt voor de screenshots! Ik heb dit doorgezet naar onze specialisten zodat ze dit verder kunnen onderzoeken. Ik kom hierop terug zodra ik een update van ze heb! Excuses voor het ongemak, maar we gaan ons best doen om dit op te lossen!
Hi Hajar,
Vandaag ben ik gebeld door T-mobile.
Ze hadden op de IT afdeling wat aangepast en nu kan ik de Watch koppelen.
Probleem opgelost
Erg bedankt voor de hulp van jullie kant.
Super om te horen @Sasje_20! Bedankt voor de terugkoppeling. Ben blij dat alles naar behoren werkt! Mocht je in de toekomst vragen hebben, laat het mij dan vooral weten.
Hi Hajar,
helaas toch nog problemen.
De sim kan ik nu koppelen aan de watch, op de watch zie ik ook dat er een mobiel netwerk is van T-mobile.
maar als ik wil bellen en het gebruikt de watch dan wordt de verbinding meteen verbroken.
ik zie ook dat de simkaart op “geen service” staat (zie screnshot)
De P is mijn primaire sim (van de iphone) en de A is van de Apple watch.
Dus helaas kan ik nog geen gebruik maken zonder telefoon in de buurt. (mbt mobiel netwerk)
Hi Hajar,
We hebben de multisim opgezegd.
Naast dat het niet werkt zagen we ook dat er dubbele data werd verbruikt om de een of andere reden.
Teveel gedoe, dus we laten het maar hierbij,
toch bedankt voor de hulp in deze.
Hi @Sasje_20
Wat jammer dat de Multisim toch niet goed werkte. Ik had graag gekeken naar een oplossing. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben dan kun je hier altijd terecht! We staan voor je klaar!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.