Skip to main content

Wellicht een domme vraag maar moet de gekoppelde iPhone ook aanstaan als ik wil bellen vanaf mijn Apple Watch? Of ,als ik de telefoon uitzet/ op vliegtuigstand, neemt dan het horloge alles over? 

Als je een Apple watch met Esim geactiveerd hebt, dan hoeft de telefoon niet aan te staan om toch op je Apple watch gebeld te worden!

Vreemd Odido zegt zelf van wel. Ik dacht overigens ook dat dat mogelijk moet zijn. Maar toch niet…..

Vreemd Odido zegt zelf van wel. Ik dacht overigens ook dat dat mogelijk moet zijn. Maar toch niet…..

Ok, weer wat geleerd. Je hoeft je telefoon dus alleen niet bij je te hebben.

Zo werkt bellen en internetten.

Bij Odido Multisim krijg je geen ander nummer voor je smartwatch. Wanneer je gebeld wordt, word je op alle apparaten tegelijkertijd gebeld. Neem je op 1 apparaat op? Daarna stopt het overgaan op de andere apparaten automatisch. Je kan met Multisim ook maar 1 telefoongesprek tegelijkertijd voeren. Je hebt dus minimaal 2 simkaarten met 1 nummer.

Internetten gaat met 5G. Zo kan je muziek streamen naar je draadloze koptelefoon. Of je beantwoordt een bericht van een vriend of vriendin. Het kan zonder dat je telefoon in de buurt is.

Staat daar wat kritisch maar je moet je telefoon dus wel aan hebben. Al ligt die in Moskou……

Ik haal dat zeker niet uit de tekst. Zonder esim kan je ook bellen met je watch. dat loopt via bluetooth en je telefoon moet in de buurt zijn. Het zelfde geldt voor de optie dat je andere devices, IPAD enz ook kan laten bellen. Met een esim kan je bellen zonder dat de gekoppelde Iphone ‘aan’ staat. 

Iko. Niet volgens Odido (gisteren gebeld naar de serviceafdeling). Bellen met de Apple Watch ( voorzien van esim) werkt alleen als de telefoon aan staat. Hij hoeft niet in de buurt van het horloge te zijn ( dit. in tegenstelling tot bellen met de Watch zonder esim. Dan moet de telefoon wel in de buurt van de watch zijn )

Hallo @Arthur H, dat is een goede vraag! Je telefoon hoeft niet in de buurt te zijn, als je beschikt over een Multisim. Ook als deze uitgeschakeld is. Dan zal alles worden doorgeschakeld naar de Watch (als het een Cellular model betreft, waarvan de Multisim goed staat ingesteld en ook is geactiveerd). Dat is namelijk het hele idee van onze Multisim. Dit staat ook op de website van Apple vermeld (https://support.apple.com/nl-nl/108300

In principe is de Watch middels onze Multisim verbonden met het mobiele netwerk en kunnen de diensten gebruikt worden, ookal is de iPhone uitgeschakeld. Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust! 

Dank je wel. Ga ik proberen.  

Helaas heeft uw collega. (wellicht kunt u het gesprek terugvinden?) mij foutieve informatie verstrekt. 

@Arthur H helemaal goed! Het gesprek zelf kan ik jammer genoeg niet terugluisteren, excuses als er verkeerde informatie is verstrekt. Onze Multisim zou moeten werken als het toestel is uitgeschakeld. Ik ben erg benieuwd naar je update! 

Het lijkt met de meeste dingen te werken. 

Whattsapp niet. Is dat wel omdat de telefoon is uitgeschakeld?

Hoi Arthur, fijn dat de meeste dingen werken! Voor WhatsApp moet je iPhone inderdaad aanstaan, want op de Watch staat niet de volledige versie van de app! 😊

Het lijkt met de meeste dingen te werken. 

Whattsapp niet. Is dat wel omdat de telefoon is uitgeschakeld?

Ook als je telefoon uitstaat krijg je wel een bericht op je Watch vanuit Whatsapp. Maar reageren en lezen is lastig 

Christien. Als de telefoon (iPhone) uit staat krijg ik geen bericht op mijn Watch. 

Christien. Als de telefoon (iPhone) uit staat krijg ik geen bericht op mijn Watch. 

Dat is vreemd als je multi sim het goed doet. Heb je wel een  abonnement voor je Watch? €5 per maand?

Reageer