Skip to main content

Dag,

Ik ben momenteel op reis in Zuidoost-Azië en ervaar problemen met mijn internetbundels. Na Turkije ben ik via Maleisië nu in Singapore aangekomen, en in elk van deze landen heb ik geen internetverbinding gehad. Dit gebeurde zowel in Maleisië als in Turkije, waardoor ik telkens dacht dat mijn bundel op was. Nu blijkt echter dat ik in totaal vier bundels heb aangeschaft en nog ongeveer 60 GB internet over heb. Toch krijg ik bij aankomst in elk nieuw land opnieuw de melding dat ik geen internet heb.

Ik begrijp dat Turkije mogelijk in een andere zone valt, maar voor Maleisië en Singapore zou dit niet moeten gebeuren. Ik reis hierna verder naar Indonesië en Thailand, en misschien nog meer landen. Het idee om voor elk land een nieuwe bundel aan te schaffen is voor mij geen optie. Eén ding is zeker: als dit is hoe de “Internet in het Buitenland” bundels van Odido werken, zal ik zo snel mogelijk van provider veranderen. De chatbot die er niets van lijkt te begrijpen helpt ook niet echt om dit probleem op te lossen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen om mijn huidige bundels te gebruiken voordat ik weer een nieuwe moet aanschaffen. Alvast bedankt voor jullie hulp!

Jouw aanname is correct. Odido biedt de best mogelijke bundel grootte per land aan. Bij een regiozone oplossing betaal je altijd het bedrag van het duurste land. 

De landen bundels zijn geldig voor de periode waarvoor je ze afsluit, 14 of 30 dagen. Dus als je in zo'n land terugkomt wordt die bundel weer gebruikt. 

Het zal voor iemand die continue snel van land naar land reist wellicht niet de goedkoopste oplossing zijn. Maar de meeste mensen reizen toch wat langer in een land of in een beperkt aantal landen en dan zijn de prijzen en de hoeveelheid data die je dan krijgt echt top.

Bijvoorbeeld bij OdidoThailand:

Dus 5 GB voor 15 euro..

Bij KPN is de grootste bundel 2 Gb voor 20 euro..

 

 


Reageer