Op vakantie op Gran Canaria is mij opgevallen dat de tijdzone op de iPhone SE niet goed stond. De staat als automatisch ingesteld en zou dus de juiste tijd moeten weergeven, ondanks het uur tijdverschil wat er heerst tussen het vaste land van Spanje en Gran Canaria. Om dit op te lossen heb ik het toestel tijdelijk op “Canarische Eilanden” gezet, en na terugkomst in Nederland weer op automatisch. Hoe is dit mogelijk? Een andere iPhone (met een abonnement bij Vodafone) doet het wel goed.
De telefoon kijkt naar de netwerktijd. Dat wordt dus uitgezonden door het roaming netwerk. Daar heeft Odido geen invloed op.
Het lijkt mij ook stug dat bewoners van Gran Canaria hier genoegen mee nemen, ik zal toch niet de enige zijn die dit constateerd?
Mijn voorstel zou dan ook zijn dat Odido eens informeert bij de roaming-partner hoe dit zit.
Welk netwerk ervaar je dat dan?
Nee joh, dit ervaar je alleen als je lokaal een telefoon op een netwerk aanlogt. Dit wordt dus tussen dat netwerk en die telefoon gecommuniceerd, daar zit Odido niet tussen. Ga er dus niet vanuit dat zij alle providers daar gaan bellen om te vragen of hun tijd goed staat.... roaming betekend gewoon gastgebruik van het lokale netwerk. Dekking en dit soort zaken is dus een lokale aangelegenheid.
Ja, snap ik, maar zoals ik al eerder zei: ik kan me niet voorstellen dat er een provider is die de verkeerde tijdzone heeft ingesteld? Dit zijn toch professionals? De telefoon die de roaming-partner van Odido gebruikt heeft als tijdzone Madrid. De telefoon met de roaming-partner van Vodafone heeft als tijdzone Canarische Eilanden.
Wat betreft je opmerking over dat Odido daar niet tussen zit: er zijn zeker contacten en contracten tussen roaming-partners, hoe wil je anders de kosten verrekenen?
Kosten worden volledig automatisch verzonden via "Call Detail Records". Zo kan Odido ook jou weer een rekening sturen. Daar zit echt geen mensen tussen. Hopenlijk is het volgend jaar gewoon OK.
Maar we dwalen af. Laten we maar stoppen, dit leidt tot niets. Ik hoop dat Odido dit topic volgende week leest en komt met een antwoord waar ik wat aan heb.
prettig weekend!
Ik ervaar hetzelfde probleem, IPhone geeft automatisch locatie Madrid aan maar ik zit toch echt op Gran Canaria. Mijn moeder heeft KPN abonnement en haar iphone staat wel automatisch goed.
Ra Ra hoe kan dat?
Ik ervaar hetzelfde probleem, IPhone geeft automatisch locatie Madrid aan maar ik zit toch echt op Gran Canaria. Mijn moeder heeft KPN abonnement en haar iphone staat wel automatisch goed.
Ra Ra hoe kan dat?
Ik ben blij dat er iemand is die dit probleem ook ervaart. Ik hoop dat er bij Odido een specialist is die hier eens serieus naar zou willen kijken.
Je roamt bij een gastnetwerk. Odido kan daar niets aan instellen. Zit je voor dit vergelijk wel op hetzelfde netwerk in Gran Canaria? Er zit natuurlijk een uur tijdverschil tussen dat deel van spanje en het vaste land. Heb je wel je telefoon op "tijd synchroniseren met mobiel netwerk" staan? Je kunt namelijk ook de tijd gewoon los daarvan op je telefoon instellen.
Je roamt bij een gastnetwerk. Odido kan daar niets aan instellen. Zit je voor dit vergelijk wel op hetzelfde netwerk in Gran Canaria? Er zit natuurlijk een uur tijdverschil tussen dat deel van spanje en het vaste land.
Ja dat klopt, maar waarom alleen een abonnee van Odido dit heeft is toch wel merkwaardig.
Geen idee, maar blijkbaar is er iets in jou telefoon waarom het denkt in Madrid te zitten. Iets met locatie/gps etc?
Geen idee, maar blijkbaar is er iets in jou telefoon waarom het denkt in Madrid te zitten. Iets met locatie/gps etc?
Hou eens op met reageren als je het niet weet. Ik wil graag weten hoe het wel komt. Dat het niet goed werkt weet ik wel. In dit geval zijn het beiden iPhones en draaien beiden op de meest actuele versie van IOS.
Je praat hier met medeklanten die met je meedenken. Dit is geen chat met de technische dienst.
Ander idee, wissel de sims eens om en kijk of het probleem meeverhuisd.
Je praat hier met medeklanten die met je meedenken. Dit is geen chat met de technische dienst.
Ander idee, wissel de sims eens om en kijk of het probleem meeverhuisd.
Ja, dat verhuisd mee
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.