Skip to main content
Beantwoord

mobiel netwerk problemen data only

• January 10, 2026
  • 20 reacties
  • 107 Bekeken

Beste community, heb sinds langere tijd al geen mobiele data op de nieuwe ipad, heeft het wel gedaan in het begin.

heb alle stappen al geprobeerd, vliegtuigmodus aan en uit, apn instellingen nagekeken, andere instellingen geprobeerd en de standaard internet.mobiel werkt niet.

ook herstarten ipad heeft niet geholpen.

resetten van netwerk instellingen heeft ook niet geholpen, heb uiteindelijk een harde reset gedaan met alle instellingen van de ipad te verwijderen en als nieuwe iPad in te stellen. Ook een nieuwe esim, nog altijd geen resultaat.

ook zijn er geen problemen of beperkingen met het abonnement.

iemand een idee wat dit nog meer kan zijn?

Zowel buitenland als Nederland zelf is gewoon totaal geen verbinding mogelijk terwijl het wel vol 5g bereik is (ook instellingen staan op 5g automatisch, data besparing uit) ook roaming staat gewoon aan.

wifi werkt trouwens wel .

Beste antwoord door rico12121

Hoi ​@rico12121 ik snap heel goed dat je gebruik wilt kunnen maken van internet op je iPad en ik geef je graag meer duidelijkheid! Goed dat je al wat zaken hebt geprobeerd, zo kan ik meteen dingen uitsluiten. Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie geen bijzonderheden of blokkades wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn. Het enige wat ik nog kan bedenken is dat het aan je iPad ligt en wellicht aan de combinatie met een eSIM. Gaat er toevallig een fysieke simkaart in? Dan zou ik je willen vragen om het te testen met een fysieke simkaart om te kijken of dat werkt. Je kunt er 1 bestellen via je Mijn Odido account en de simkaart kun je dan binnen 3 werkdagen bij je thuis verwachten. De activatie kun je ook heel gemakkelijk in orde maken via je Mijn Odido account. 

Je kunt ook eventueel met de iPad langsgaan in 1 van onze shops. Op vertoon van een geldig legitimatiebewijs kunnen mijn collega's je direct helpen en testen met het koppelen en activeren van een fysieke simkaart. Mocht blijken dat de fysieke simkaart het ook niet doet, dan ligt het vermoedelijk aan de iPad en kun je deze meteen ter reparatie aanbieden in onze shop of bij Apple zelf. 

Laat je weten wat hieruit is gebleken? We horen het graag van je! 

Is voor nu gelukt, de optie vpn bleef hangen op vpn word gestart, maar die kon je niet uitzetten. Doordat de vpn dus niet uitgezet kon worden, was er geen mobiele data mogelijk, wifi kennelijk wel. Bij apparaatbeheer vpn uitgeschakeld toen deed die het wel. Goed opgelost in de odido shop

20 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • January 10, 2026

Ben je toevallig niet afgesloten vanwege openstaande facturen? Krijg je wel verbinding met het Odido netwerk? Plaats de sim anders eens in een mobiele telefoon. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • January 10, 2026

Ja alles is betaald, er is ook geen betaalregeling.

er is zoals ik ook zei vol verbinding met 5g netwerk zowel Nederland als buitenland maar nergens komt er iets door.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • January 10, 2026

En sim kan niet eruit want het is een esim.

kwam erachter dat het netwerk het niet deed doordat ik k gebruikte in Duitsland. Had ook netwerkselectie op handmatig en alle 3 de beschikbare netwerken geprobeerd. Maar ook in Nederland werkt niks ook google niet. Moet onderweg nu via een mifi routertje die ik al had verbinding maken vis dus wifi.

er is geen blokkade ingesteld, geen betaalregeling en achterstand alleen de huidige factuur die de 16e betaald word. 

en zowel Duitsland als thuis in Nederland is het odido netwerk gewoon vol bereik 5 streepjes.

Duitsland was af en toe 4g plus maar alsnog 5 streepjes (afwisselend 5g en 4g plus)

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • January 10, 2026

Ok, dus als de ipad wel een mobiele netwerk verbinding heeft zou het nog kunnen dat de APN verkeerd staat. Kijk of deze is "internet.mobiel". Hoeveel data heb je nog in je bundel voor deze maand?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • January 10, 2026

Apn is goed, had al andere geprobeerd maar staat gewoon weer op internet.mobiel

data is nog zo goed als vol, 3964 van 4000 mb over (ook buitenland)

data is dus ook niet op. Gok dat er alleen wat data van activatie of iets vanaf is. 36 mb is niet heel veel namelijk 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • January 10, 2026

Ik vermoed dat het een probleem is met overgang van oude naar nieuwe abonnement (verlenging bij odido zelf met nieuwe ipad)

sindsdien doet die het namelijk niet meer, gok dat de esim ergens vastloopt alles is verder al geprobeerd inclusief nieuwe esim die vanmorgen aangevraagd is en geactiveerd is via de odido app

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • January 10, 2026

Ok, than all logical steps are taken. One out of the box... go to Manual searching for networks, select KPN, that will be forbidden of course. Than do again select manual and than select Odido again.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • January 10, 2026

Kan dat nog proberen ja haha, kijken of dat iets doet

• Auteur
  • is een Master Poster
  • January 10, 2026

Zoals verwacht helpt dit in Nederland dus ook niet, had dit gister wel al in Duitsland geprobeerd.ook zonder resultaat bij de netwerken telekomdeutschland o2.de en nog 1.

webbrowser blijft rond circelen en uiteindelijk krijg je de foutmelding geen internet (na heel lange tijd)

apn is voor heel europa neem ik aan hetzelfde? De mobiel.internet?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • January 10, 2026

Ja, apn is overal hetzelfde.  Last option... Nieuwe (e)sim.. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • January 10, 2026

Dat had ik vanmorgen al gedaan na alle handelingen die ik al gedaan had inclusief netwerk instellingen resetten via stel opnieuw in.

• January 10, 2026

Werkt 'APN=internet'?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • January 10, 2026

Ok, en als je nu handmatig netwerken selecteren doet, dan zie je Odido en als je dat selecteerd zegt de Ipad "verbonden"? 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • January 10, 2026

Nee die werkt dus ook niet die had ik als alternatief geprobeerd al.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • January 10, 2026

Werkt 'APN=internet'?

Apn "internet " kan ook, maar dan bypass je de NAT en is je mobiele device zichtbaar vanaf het internet.  Je moet dan goed voor je eigen firewall en beveiliging zorgen.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • January 10, 2026

Enige wat werkt is verbinding maken met odido mobiele netwerk (5g vol bereik) en dat is het.

ook buitenland exact hetzelfde (5g of 4g plus vol bereik)

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@rico12121 ik snap heel goed dat je gebruik wilt kunnen maken van internet op je iPad en ik geef je graag meer duidelijkheid! Goed dat je al wat zaken hebt geprobeerd, zo kan ik meteen dingen uitsluiten. Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie geen bijzonderheden of blokkades wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn. Het enige wat ik nog kan bedenken is dat het aan je iPad ligt en wellicht aan de combinatie met een eSIM. Gaat er toevallig een fysieke simkaart in? Dan zou ik je willen vragen om het te testen met een fysieke simkaart om te kijken of dat werkt. Je kunt er 1 bestellen via je Mijn Odido account en de simkaart kun je dan binnen 3 werkdagen bij je thuis verwachten. De activatie kun je ook heel gemakkelijk in orde maken via je Mijn Odido account. 

Je kunt ook eventueel met de iPad langsgaan in 1 van onze shops. Op vertoon van een geldig legitimatiebewijs kunnen mijn collega's je direct helpen en testen met het koppelen en activeren van een fysieke simkaart. Mocht blijken dat de fysieke simkaart het ook niet doet, dan ligt het vermoedelijk aan de iPad en kun je deze meteen ter reparatie aanbieden in onze shop of bij Apple zelf. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • January 12, 2026

Fysiek geloof ik helaas niet. Is de ipad zonder fysieke slot. Een 11th gen en dat is er een zonder. Had al telefonisch contact ze zouden kijken of ze iets kunnen doen, anders inderdaad morgen even naar de plaatselijke odido. Beste doos ook meenemen of alleen de tablet?

afdeling was niet aanwezig die hier iets mee kon doen is wel genoteerd

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hi ​@rico12121 dat is helemaal goed! Alleen de tablet is voldoende, dan kijken mijn collega's in de winkel graag met je mee naar de oorzaak en een oplossing. Aangezien er alleen een eSIM in gaat en je al een nieuwe eSIM hebt geprobeerd, vermoed ik zelf dat het aan de tablet ligt en wellicht is het dan handig om deze ter reparatie op te sturen. 

Laat je weten of het is gelukt? We horen het graag van je! 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • Antwoord
  • January 13, 2026

Is voor nu gelukt, de optie vpn bleef hangen op vpn word gestart, maar die kon je niet uitzetten. Doordat de vpn dus niet uitgezet kon worden, was er geen mobiele data mogelijk, wifi kennelijk wel. Bij apparaatbeheer vpn uitgeschakeld toen deed die het wel. Goed opgelost in de odido shop