Skip to main content
Beantwoord

mobiel netwerk niet goed


Posts samengevoegd (eerdere post van 31/7 17:18) en verplaatst naar eigen topic door Moderator.

Op mijn mobiele nummer ben ik nog steeds slecht bereikbaar. Internet werkt, maar ik ontvang 99 van de 100 oproepen niet, sms-berichten komen pas aan na opnieuw opstarten van de telefoon. 

Via de iPod tv kijken werkt nog altijd niet. 

Tot nu toe is de service echt waardeloos. De beloofde kosteloze aanleg die niet werd nagekomen (130 euro). De iPod die onbruikbaar is (250 euro). Abonnementsgeld + extra abonnement bij andere provider om toch bereikbaar te kunnen zijn. 

Geen enkele vergoeding van T Mobile voor de gemaakte kosten (400+ euro)

 

Ik heb de oude en nieuwe sim in mijn telefoon geplaatst. Bij de nieuwe sim met het nieuwe nummer (met abonnement) valt het signaal regelmatig weg. Met de oude niet. Ook als ik de simkaart in een andere telefoon (Nokia en Apple) plaats is dit het geval. 

 

 

 

Beste antwoord door Dave

Hi @christianvv,

Aangezien het hier om een ander probleem ging dan het eerdere probleem met T-Mobile Thuis is jouw bericht naar een nieuw topic verplaatst, zodat er geen zaken door elkaar gaan lopen.

Voor wat betreft jouw probleem met ons mobiele netwerk heb je in ieder geval zelf al veel uitgesloten, vooral door het testen met verschillende simkaarten en toestellen. Ik ben alleen benieuwd wat je precies bedoelt met oude en nieuwe simkaart? Als je een nieuwe simkaart activeert zou je de oude namelijk niet meer moeten kunnen gebruiken. Bedoel je wellicht dat je meerdere simkaarten hebt? 

Het zou kunnen dat de nieuwe simkaart defect is, waardoor je een nieuwe simkaart zou aan moeten vragen om te kijken of het wellicht daaraan ligt. 

Als dit niet het geval is kan het ook aan de dekking liggen op jouw thuislocatie. In dat geval kun je het beste even kijken wat de dekking zou moeten zijn op jouw postcode. Je kunt daar ook direct een melding maken van de verminderde netwerkervaring, zodat onze netwerkspecialisten dit nader voor je uit kunnen zoeken.

Hopelijk heb je snel uitsluitsel over dit probleem en als je nog vragen voor ons hebt dan horen we dat graag van je.

Bekijk origineel

15 reacties

Dave
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties
  • Antwoord
  • 5 augustus 2021

Hi @christianvv,

Aangezien het hier om een ander probleem ging dan het eerdere probleem met T-Mobile Thuis is jouw bericht naar een nieuw topic verplaatst, zodat er geen zaken door elkaar gaan lopen.

Voor wat betreft jouw probleem met ons mobiele netwerk heb je in ieder geval zelf al veel uitgesloten, vooral door het testen met verschillende simkaarten en toestellen. Ik ben alleen benieuwd wat je precies bedoelt met oude en nieuwe simkaart? Als je een nieuwe simkaart activeert zou je de oude namelijk niet meer moeten kunnen gebruiken. Bedoel je wellicht dat je meerdere simkaarten hebt? 

Het zou kunnen dat de nieuwe simkaart defect is, waardoor je een nieuwe simkaart zou aan moeten vragen om te kijken of het wellicht daaraan ligt. 

Als dit niet het geval is kan het ook aan de dekking liggen op jouw thuislocatie. In dat geval kun je het beste even kijken wat de dekking zou moeten zijn op jouw postcode. Je kunt daar ook direct een melding maken van de verminderde netwerkervaring, zodat onze netwerkspecialisten dit nader voor je uit kunnen zoeken.

Hopelijk heb je snel uitsluitsel over dit probleem en als je nog vragen voor ons hebt dan horen we dat graag van je.


  • is King of Content
  • 123 reacties
  • 5 augustus 2021

Bekijk de dekkingskaart eens


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 45 reacties
  • 6 augustus 2021

Dekking is goed/acceptabel. Het betreft de simkaart van mijn oude T Mobile nummer die nu is omgezet naar Prepaid. Daarop ben ik gewoon goed bereikbaar.


Dave
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties
  • 6 augustus 2021

Hi @christianvv,

Als het om een andere simkaart gaat waar het niét goed op werkt dan raad ik de stappen uit mijn eerdere bericht aan, want daarmee zou het op te lossen moeten zijn.

Laat je weten of het gelukt is? Als er nog vragen zijn dan horen we het graag van je.

 


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 45 reacties
  • 7 augustus 2021

Ik werd door de klantenservice gebeld en die raden mij aan om een reset van de Zyxel uit te voeren. Dat is toch om te huilen, al je een probleem hebt met je mobiele telefoon? 

Dan heb je toch een verkeerde baan gekozen of niet? Ik voel me niet serieus genomen. 

Inmiddels heb ik 100 keer mijn verhaal gedaan en nog wordt niet begrepen wat er mis is.


Dave
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties
  • 9 augustus 2021

Hi @christianvv,

Ik denk dat dit nog te maken had met jouw eerdere problemen en dat daar bovenstaande vraag vandaan kwam. Ik heb een collega van T-Mobile Thuis gevraagd om dit even na te gaan, dus dat wordt op dit moment nagekeken.

Heb je via de dekkingskaart een melding ingediend over de dekking? De verwerking hiervan kan ongeveer een week duren, dus als je dat recentelijk hebt gedaan kan het nog even duren voor je hier een terugkoppeling op krijgt. Als je wilt dat ik even kijk wat de huidige status is, stuur me dan even een privébericht met het 06-nummer, volledige adres, geboortedatum en laatste vier cijfers IBAN. Dan kan en mag ik meekijken in ons systeem.

Als je nog andere vragen hebt horen we het ook graag!


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 45 reacties
  • 9 augustus 2021

Telefonisch gedaan maar niet via de dekkingskaart. Ik neem aan dat dat niet meer hoeft?

 

 


Dave
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties
  • 10 augustus 2021

Hoi @christianvv,

Dat is inderdaad ook helemaal prima! :thumbsup:


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 45 reacties
  • 12 augustus 2021

Er is een nieuwe ontwikkeling. Ik kan weer bellen en gebeld worden. Echter tijdens het bellen schakelt de telefoon nu over naar 3G ( H+) en voorheen bleef dat 4G (en kon ik dus niet bellen). 

 

 

Met mijn oude T-Mobile nummer kon ik probleemloos via 4G bellen en gebeld worden. 


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 45 reacties
  • 12 augustus 2021

Ook bij het gebeld worden schakelt de telefoon van LTE over naar H+ 

 

 


Dave
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties
  • 13 augustus 2021

Hi @christianvv,

Had je eigenlijk ook al eens een kruistest uitgevoerd om te kijken of het daar misschien aan werkt? Uit de vorige reacties zie ik dit namelijk niet terug, maar het kan natuurlijk ook aan de simkaart liggen, aangezien het met de oude simkaart wel werkt. Als jouw simkaart in een andere telefoon ook problemen oplevert dan kun je een nieuwe simkaart regelen via My T-Mobile of in één van onze T-Shops.

Ik ben benieuwd naar de uitkomst van de kruistest, dus keep us posted!


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 45 reacties
  • 23 augustus 2021

Meerdere tests gedaan. Sinds afgelopen donderdag een nieuwe telefoon gekocht die bellen via wifi ondersteund. Dan kan ik thuis (zo lang de glasvezel er niet uit ligt) in ieder geval bellen.

Betekent dus wel wéér extra kosten. 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8792 reacties
  • 23 augustus 2021

Dan is de conclusie toch wel dat het oude toestel een probleem heeft. Vowifi en Volte zijn voice over IP technieken. Als het toestel hier problemen mee heeft schakelthet terug naar 3g via de Circuit Switch Fallback methode. 

Met Vowifi betaal je geen extra kosten dan gewoon de belminuten uit je (Unlimited?) bundel.


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 45 reacties
  • 23 augustus 2021

Neen. De ‘oude’ ondersteunt alleen volte en de nieuwe naast volte ook vowifi. Het probleem ligt bij T Mobile want via KPN werkt het wel 😉

Voorheen werkte het overigens gewoon. 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8792 reacties
  • 23 augustus 2021

Nou, mooi dat je met je nieuwe toestel thuis weer goed bereikbaar bent.

Ik heb ook goede bel ervaring met mijn Oneplus 8 pro. Ik woon in een nieuwbouw woning met triple glas, dus binnen pakt ie automatisch vowifi.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen