Skip to main content

In september ben ik overgestapt van Kpn naar Odido. Sindsdien werkt het mobiele internet op mijn Iphone 11 slecht. Vaak is er helemaal geen verbinding mogelijk en soms sloom internet op 3G. Met Odido hebben we al heel veel stappen doorlopen: telefoon netwerk resetten, nieuwe simkaart, netwerk bij Odido resetten, in de winkel zijn alle instellingen van mijn telefoon doorlopen. In de winkel werd ook aangegeven dat ze dit probleem vaker zien bij een iphone 11. In een Iphone 12 werkt de simkaart wel. Mijn man heeft mijn telefoon eerder ook gebruikt met een tele2 abonnement en toen werkte alles goed.

Overstappen weer terug naar Kpn is volgens odido niet mogelijk en een nieuwe mobiel icm dit abonnement willen ze ook niet doen, aangezien ik in eerste instantie een abonnement zonder toestel heb afgesloten.

Dus mocht iemand nog een oplossing weten dan hoor ik het heel graag!

Hallo @Marieke11 

Je kan dit probleem op de dekkingskaart aangeven zodat de netwerk specialisten hiernaar kunnen kijken 


Hallo @Marieke11 

Je kan dit probleem op de dekkingskaart aangeven zodat de netwerk specialisten hiernaar kunnen kijken 

Bedankt voor je antwoord. De dekking in mijn gebied is gewoon goed. Dit is al gecheckt. Het probleem heb ik ook als ik ergens anders ben


@Marieke11 

Ja maar je zou een melding kunnen maken over het probleem met de iPhone 11.


In september ben ik overgestapt van Kpn naar Odido. Sindsdien werkt het mobiele internet op mijn Iphone 11 slecht. Vaak is er helemaal geen verbinding mogelijk en soms sloom internet op 3G. Met Odido hebben we al heel veel stappen doorlopen: telefoon netwerk resetten, nieuwe simkaart, netwerk bij Odido resetten, in de winkel zijn alle instellingen van mijn telefoon doorlopen. In de winkel werd ook aangegeven dat ze dit probleem vaker zien bij een iphone 11. In een Iphone 12 werkt de simkaart wel. Mijn man heeft mijn telefoon eerder ook gebruikt met een tele2 abonnement en toen werkte alles goed.

Overstappen weer terug naar Kpn is volgens odido niet mogelijk en een nieuwe mobiel icm dit abonnement willen ze ook niet doen, aangezien ik in eerste instantie een abonnement zonder toestel heb afgesloten.

Dus mocht iemand nog een oplossing weten dan hoor ik het heel graag!

Je kan je abonnement afkopen tegen 50% van de maandelijkse kosten maar je kan ook je abonnement openbreken en een abonnement met telefoon bestellen.  Als je drie maanden lid bent ” 

Daarnaast is er nog  "toestelflexibiliteit"

 


@Marieke11 

  • Kan ik mijn abonnement ook eerder verlengen? 

    4 maanden voordat je contract afloopt, kan je je mobiele abonnement verlengen. Maar als je telefoon bijvoorbeeld kapot is, snappen we dat je al eerder wil verlengen. Dit noemen we Vervroegd Verlengen. Je kan Vervroegd Verlengen afsluiten als: 

    • Je huidige contractperiode al 3 maanden of langer loopt 

    • Je al je Odido facturen hebt betaald 

    • Je niet al een Vervroegd Verlengen hebt, die nog moet ingaan 

    • je huidige abonnement niet is begonnen als Vervroegd Verlengen. 

    Verder betekent Vervroegd Verlengen het volgende. 

    • Je gaat akkoord met een nieuwe contractperiode van 12 of 24 maanden. 

    • Deze nieuwe contractperiode gaat in nadat het contract dat je nu hebt is afgelopen. 

    • Je betaalt hier 1 keer € 71,12 (inclusief btw) voor. 

    Wil je je abonnement eerder verlengen? Even bellen met Odido Service (kan niet online of in onze Shops).


@Marieke11

Je kan meteen overstappen van een Sim Only abonnement naar een abonnement met telefoon (tot 4 maanden voor het einde van je abonnement). Dit staat op je Sim Only contract. Je stapt makkelijk over via Mijn Odido. Liever wat hulp? Gewoon even bellen: 0800-0092. Of kom langs in een van de Shops. Ze zijn er voor je.

Ook hier geldt de 3 maanden wachttijd.

 


Hallo @Marieke11 

Je kan dit probleem op de dekkingskaart aangeven zodat de netwerk specialisten hiernaar kunnen kijken 

Bedankt dat ga ik doen. De technische afdeling zou ook weer naar het probleem kijken, maar de vorige keer duurde het drie weken voordat ze contact met mij opnamen dus vandaar dat ik in de tussentijd zelf naar een oplossing probeer te zoeken


@Marieke11

Je kan meteen overstappen van een Sim Only abonnement naar een abonnement met telefoon (tot 4 maanden voor het einde van je abonnement). Dit staat op je Sim Only contract. Je stapt makkelijk over via Mijn Odido. Liever wat hulp? Gewoon even bellen: 0800-0092. Of kom langs in een van de Shops. Ze zijn er voor je.

Ook hier geldt de 3 maanden wachttijd.

 

Bedankt voor je reactie. Mijn contract loopt nog geen 3 maanden en het liefst los ik het probleem natuurlijk op zonder een nieuwe mobiel te hoeven kopen, aangezien deze verder nog perfect werkt


@Marieke11 Is de iPhone geüpdatet naar IOS18? Kan software matig zijn bij Apple
jij bent vandaag nummer 2 met dezelfde klacht zag ik.


@Marieke11 Is de iPhone geüpdatet naar IOS18? Kan software matig zijn bij Apple
jij bent vandaag nummer 2 met dezelfde klacht zag ik.

Ja de Iphone is geupdate, op het moment van overstappen had ik nog niet geupdate, en toen werkte het ook niet. Gisteren heb ik met twee personen van de technische afdeling gesproken. De enige opties die zij nog hadden, waren terug naar fabrieksinstellingen zetten en een ander abonnement van odido in mijn toestel proberen. Terugzetten naar fabrieksinstellingen lost het probleem niet op dat heb ik gisteren al geprobeerd. Een ander abonnement ga ik nog proberen. Ze denken dat heel toevallig op het moment van overstappen mijn toestel het qua netwerkverbinding heeft begeven


@Marieke11 ben jij hier al verder mee? Ik zit toevallig precies in hetzelfde schuitje. Ook recent van KPN netwerk naar Odido overgestapt met mijn iPhone 11 en direct netwerk problemen.


@Marieke11 ben jij hier al verder mee? Ik zit toevallig precies in hetzelfde schuitje. Ook recent van KPN netwerk naar Odido overgestapt met mijn iPhone 11 en direct netwerk problemen.

@Wessel94 Nee helaas niet. Ik heb het opgegeven en gebruik sinds gisteren een iphone 14, wat tot nu toe goed gaat. Het blijft ontzettend zonde, maar ik was er echt klaar mee. Ik hoop dat je de oplossing nog vindt!


Sinds ik in Augustus 2024 van KPN naar Odido overstapte, heb ik vergelijkbare problemen. Slecht internet, ook al staat die op 4G en met 4 streepjes ontvangst. Vaak terugval naar 3G en dit is overal het probleem. Vaak duurt het minuten voor ik internet heb en ook sms’jes komen vaak pas na 5 minuten binnen. Erg lastig bij verificatie sms-jes die maar een paar minuten geldig zijn. KPN had deze problemen ook en kreeg het na 6 maanden nog niet opgelost, dus zo’n 7 telefoongesprekken is er nog steeds geen oplossing en ik moet nu geloven dat het aan mijn iPhone SE ligt. Allerlei resets gedaan, nieuwe sim gekregen, e-sim geprobeerd, uiteindelijk de telefoon compleet gereset als zijnde een nieuwe telefoon, maakte allemaal niks uit. Het probleem blijft. Zelfde bij de iPhone 11 van m’n huisgenoot. Dit kan bijna niet anders dan aan hun de netwerk software van Odido liggen (net als bij KPN), maar dat wordt vooralsnog ontkend (deed KPN eerst ook, totdat het aantal klachten steeds groter werd). Heel vervelend en frustrerend. En om dan maar even een nieuwe telefoon te kopen terwijl deze nog prima werkt, is niet ok. Wat gaat Odido hieraan doen?!


Als jouw telefoon niet goed werkt op het KPN en nu ook niet op het Odido netwerk, dan zou ik toch maar aan een nieuw toestel gaan denken. Het KPN radio netwerk is van Huawei en Odido heeft recent een totale ombouw van 5000 sites naar Ericsson radio netwerk afgerond. Die netwerken hebben dus een totaal andere fabrikant en software. Daar zou jouw telefoon dus met beide een issue hebben. 


Dat lijkt een logische conclusie, ware het niet dat volgens de KPN helpdesk, duizenden mensen met de iPhone 11 en SE dezelfde problemen hadden, zie: iPhone SE KPN problemen. Mijn huisgenoot heeft als oplossing een nieuwe iPhone 13 gekregen, ik was net te snel weggegaan om nu bij Odido dezelfde problemen te ondervinden. Daarom is het waarschijnlijk toch een probleem dat niet aan mijn telefoon ligt. De vraag is hoe vastgesteld kan worden waar het wél aan ligt.


Hoi ​@JazzR 

Het KPN netwerk is dus totaal anders en bij het Odido netwerk zijn deze klachten aantallen als zodanig met iphone toestellen aanwezig.

Je hebt alleen een Odido simonly abonnement,  dus een toestel reparatie als verkoper van een defect / non compliant toestel is hier ook niet van toepassing. Je zou dus nog eens de verkoper van jouw toestel hierop aan kunnen spreken. Blijkbaar is er een batch via KPN verkocht die zo'n serieus probleem hebben dat het netwerk overstijgend alleen met een nieuw toestel op te lossen is.

Mocht de verkoper van je toestel hier niet aan mee willen werken kun je bij Odido waarschijnlijk wel van toestelflexibiliteit gebruik maken. Dan kun je ondanks een lopend simonly abonnement toch een verlenging doen naar een abonnement met toestelbundel. Bel hiervoor de klantenservice. 


Toestel komt van rechtstreeks Apple. Huisgenoot had ook een iPhone 11 (van Apple gekocht, niet van KPN), net als Marieke11, en had precies dezelfde problemen. Maar goed, ben er nog niet uit hoe nu verder. Als iemand kon aantonen dat het mijn telefoon is, heb ik er vrede mee een nieuwe te kopen. Toestellen gaan nou eenmaal niet eeuwig mee. Maar gezien de vele klachten, lijkt er toch echts iets anders aan de hand te zijn. Ik ga nu even proberen alleen 3G te gebruiken, om te kijken of het dan stabieler is. Want het lijkt erop dat het schakelen van de ene naar het andere zendmast een probleem is met 4G. Ik wacht nog even af. In ieder geval bedankt voor de reacties.


Reageer