Skip to main content

In september ben ik overgestapt van Kpn naar Odido. Sindsdien werkt het mobiele internet op mijn Iphone 11 slecht. Vaak is er helemaal geen verbinding mogelijk en soms sloom internet op 3G. Met Odido hebben we al heel veel stappen doorlopen: telefoon netwerk resetten, nieuwe simkaart, netwerk bij Odido resetten, in de winkel zijn alle instellingen van mijn telefoon doorlopen. In de winkel werd ook aangegeven dat ze dit probleem vaker zien bij een iphone 11. In een Iphone 12 werkt de simkaart wel. Mijn man heeft mijn telefoon eerder ook gebruikt met een tele2 abonnement en toen werkte alles goed.

Overstappen weer terug naar Kpn is volgens odido niet mogelijk en een nieuwe mobiel icm dit abonnement willen ze ook niet doen, aangezien ik in eerste instantie een abonnement zonder toestel heb afgesloten.

Dus mocht iemand nog een oplossing weten dan hoor ik het heel graag!

Hallo @Marieke11 

Je kan dit probleem op de dekkingskaart aangeven zodat de netwerk specialisten hiernaar kunnen kijken 


Hallo @Marieke11 

Je kan dit probleem op de dekkingskaart aangeven zodat de netwerk specialisten hiernaar kunnen kijken 

Bedankt voor je antwoord. De dekking in mijn gebied is gewoon goed. Dit is al gecheckt. Het probleem heb ik ook als ik ergens anders ben


@Marieke11 

Ja maar je zou een melding kunnen maken over het probleem met de iPhone 11.


In september ben ik overgestapt van Kpn naar Odido. Sindsdien werkt het mobiele internet op mijn Iphone 11 slecht. Vaak is er helemaal geen verbinding mogelijk en soms sloom internet op 3G. Met Odido hebben we al heel veel stappen doorlopen: telefoon netwerk resetten, nieuwe simkaart, netwerk bij Odido resetten, in de winkel zijn alle instellingen van mijn telefoon doorlopen. In de winkel werd ook aangegeven dat ze dit probleem vaker zien bij een iphone 11. In een Iphone 12 werkt de simkaart wel. Mijn man heeft mijn telefoon eerder ook gebruikt met een tele2 abonnement en toen werkte alles goed.

Overstappen weer terug naar Kpn is volgens odido niet mogelijk en een nieuwe mobiel icm dit abonnement willen ze ook niet doen, aangezien ik in eerste instantie een abonnement zonder toestel heb afgesloten.

Dus mocht iemand nog een oplossing weten dan hoor ik het heel graag!

Je kan je abonnement afkopen tegen 50% van de maandelijkse kosten maar je kan ook je abonnement openbreken en een abonnement met telefoon bestellen.  Als je drie maanden lid bent ” 

Daarnaast is er nog  "toestelflexibiliteit"

 


@Marieke11 

  • Kan ik mijn abonnement ook eerder verlengen? 

    4 maanden voordat je contract afloopt, kan je je mobiele abonnement verlengen. Maar als je telefoon bijvoorbeeld kapot is, snappen we dat je al eerder wil verlengen. Dit noemen we Vervroegd Verlengen. Je kan Vervroegd Verlengen afsluiten als: 

    • Je huidige contractperiode al 3 maanden of langer loopt 

    • Je al je Odido facturen hebt betaald 

    • Je niet al een Vervroegd Verlengen hebt, die nog moet ingaan 

    • je huidige abonnement niet is begonnen als Vervroegd Verlengen. 

    Verder betekent Vervroegd Verlengen het volgende. 

    • Je gaat akkoord met een nieuwe contractperiode van 12 of 24 maanden. 

    • Deze nieuwe contractperiode gaat in nadat het contract dat je nu hebt is afgelopen. 

    • Je betaalt hier 1 keer € 71,12 (inclusief btw) voor. 

    Wil je je abonnement eerder verlengen? Even bellen met Odido Service (kan niet online of in onze Shops).


@Marieke11

Je kan meteen overstappen van een Sim Only abonnement naar een abonnement met telefoon (tot 4 maanden voor het einde van je abonnement). Dit staat op je Sim Only contract. Je stapt makkelijk over via Mijn Odido. Liever wat hulp? Gewoon even bellen: 0800-0092. Of kom langs in een van de Shops. Ze zijn er voor je.

Ook hier geldt de 3 maanden wachttijd.

 


Hallo @Marieke11 

Je kan dit probleem op de dekkingskaart aangeven zodat de netwerk specialisten hiernaar kunnen kijken 

Bedankt dat ga ik doen. De technische afdeling zou ook weer naar het probleem kijken, maar de vorige keer duurde het drie weken voordat ze contact met mij opnamen dus vandaar dat ik in de tussentijd zelf naar een oplossing probeer te zoeken


@Marieke11

Je kan meteen overstappen van een Sim Only abonnement naar een abonnement met telefoon (tot 4 maanden voor het einde van je abonnement). Dit staat op je Sim Only contract. Je stapt makkelijk over via Mijn Odido. Liever wat hulp? Gewoon even bellen: 0800-0092. Of kom langs in een van de Shops. Ze zijn er voor je.

Ook hier geldt de 3 maanden wachttijd.

 

Bedankt voor je reactie. Mijn contract loopt nog geen 3 maanden en het liefst los ik het probleem natuurlijk op zonder een nieuwe mobiel te hoeven kopen, aangezien deze verder nog perfect werkt


@Marieke11 Is de iPhone geüpdatet naar IOS18? Kan software matig zijn bij Apple
jij bent vandaag nummer 2 met dezelfde klacht zag ik.


@Marieke11 Is de iPhone geüpdatet naar IOS18? Kan software matig zijn bij Apple
jij bent vandaag nummer 2 met dezelfde klacht zag ik.

Ja de Iphone is geupdate, op het moment van overstappen had ik nog niet geupdate, en toen werkte het ook niet. Gisteren heb ik met twee personen van de technische afdeling gesproken. De enige opties die zij nog hadden, waren terug naar fabrieksinstellingen zetten en een ander abonnement van odido in mijn toestel proberen. Terugzetten naar fabrieksinstellingen lost het probleem niet op dat heb ik gisteren al geprobeerd. Een ander abonnement ga ik nog proberen. Ze denken dat heel toevallig op het moment van overstappen mijn toestel het qua netwerkverbinding heeft begeven


@Marieke11 ben jij hier al verder mee? Ik zit toevallig precies in hetzelfde schuitje. Ook recent van KPN netwerk naar Odido overgestapt met mijn iPhone 11 en direct netwerk problemen.


@Marieke11 ben jij hier al verder mee? Ik zit toevallig precies in hetzelfde schuitje. Ook recent van KPN netwerk naar Odido overgestapt met mijn iPhone 11 en direct netwerk problemen.

@Wessel94 Nee helaas niet. Ik heb het opgegeven en gebruik sinds gisteren een iphone 14, wat tot nu toe goed gaat. Het blijft ontzettend zonde, maar ik was er echt klaar mee. Ik hoop dat je de oplossing nog vindt!


Reageer