Skip to main content

Ik ben doof , ik wil jullie hulp nodig 

Ik ben in hotel in Alanya, Turkije.

Mijn mobiel is van Samsung S22+

In hotel heb ik wel WiFi verbinding.

Als ik weg ga van hotel, dan heb ik GEEN internet verbinding

Er staat op display : Turkcell/Odido

Roaming staat aangevinkt

Bellen via Wi-Fi SIM 1 staat uitgevinkt

Netwerkmodus staat op 5g/4g/3g/2g ( automatisch verbinding )

Namen toegangspunten staat op 1 vink Internet

Netwerkoperators   automatisch selecteren staat aan 

verder weet ik geen raad hoe ik weer normaal internet kan gebruiken en whatsappen

help mij alsutublieft

 

Pierre

 

 

@Iamsterdam zet automatisch uit  (Netwerkoperators- automatisch selecteren staat aan) en kies een van de providers die dan te zien krijgt. Hopelijk lukt het nu wel.

Maak je gebruik van Unlimited Plus“?


Ik heb roaming uitgezet en dan ?

 


Nee niet roaming uitzetten maar automatisch  Netwerkselectie Uitzetten. Roaming moet aan 

je krijgt dan de providers opties te zien waar je uit kan kiezen 

 


ik zie 3 provider : Turkcell , Turk Telekom of Vodafone Turkiye 

 

 


vraagje .. is gratis onbeperkt internet in Turkije ?

Vorig jaar ging ik naar Kos geweest in Griekenland en was geen probleem met internet 

 

 


Alleen bij de Odido abonnementen die vanaf september 2023 te koop zijn kan Turkije zijn inbegrepen in het maandbedrag.  Dat is als je een Unlimited plus of Unlimited premium hebt genomen. 

Als je na september 2023 een lager abonnement hebt gekozen kun je in de Odido app het abonnement tijdelijk aanpassen naar de bovengenoemde varianten. 

Als je een ouder abonnement hebt kun je in de Odido app een Turkije bundel kopen. 

 


Ik betaal € 17,45 per maand dus valt die buiten unlimited? 

Waarom is niet gratis in Turkije en in Griekenland wel gratis ?

Snap er niks van.. Turkije valt onder Europa toch ?


Goedemorgen @Iamsterdam 

De Europese Unie bestaat uit 27 landen (lidstaten). Daar hoort Turkijen niet bij.


Cristien 

Balen zeg.. moet wel € 15 nemen voor reis bundel

Dank je wel

 

Pierre 


Als je vaker internet buiten de EU nodig hebt zoals in Turkije,  Zwitserland en de USA kun je een verlenging of verhoging naar een Unlimited abonnement overwegen. Dan zit er 50 GB bij!


Ik ben niet zo rijk om vaak vakantie nemen. 

Maar toch dank je wel voor uitleg 

 

Pierre 


Hallo @Iamsterdam 

Kan je eens handmatig verbinding maken met Turk Telekom of Vodafone Turkiye om te kijken of je dan 4G hebt? Mobiele data moet ook aan staan.


Ik ben niet zo rijk om vaak vakantie nemen. 

Maar toch dank je wel voor uitleg 

 

Pierre 

Je kan ook een plaatselijke sim kopen voor een paar dagen! Of je abonnement voor een maand verhogen en weer verlagen? 


Reageer