langdurige klacht geen 5G!!

  • 24 August 2023
  • 7 reacties
  • 458 Bekeken

Beste T-Mobile,

 

Ik heb sinds februari al een klacht lopen met geen resultaat ik wordt letterlijk van het kastje naar de muur gestuurd ik heb een klacht brief gestuurd, meerdere malen gebeld, gechat en in de winkel geweest geen resultaat.

Hieronder mijn klachtbrief:

Beste T-Mobile,

 

Helaas na gang van zaken voel ik mij genoodzaakt om officieel een klacht in te dienen.

 

Februari heb ik contact opgenomen met jullie klantenservice over problemen met mijn 5g internet. Dit viel toen af en toe weg. Nu een paar maanden later valt mijn internet continu weg, het gaat om telefoonnummer 06-211

Ik heb telefonisch contact gehad met een jongeman die vroeg of ik 1 dag tijden bij wou houden wanneer ik geen internet had. Dit heb ik netjes gedaan en meneer zou de volgende dag rond dezelfde tijd terugbellen. Helaas niet gebeurd. Nu heb ik afgelopen vrijdag gebeld en aangegeven dat ik nog niet teruggebeld was, de dame aan de telefoon maakte een notitie voor haar collega dat ze mij moesten terugbellen. Nu 26-06 ben ik nog steeds niet terug gebeld. 

Hieronder de tijden wanneer mijn internet wegvalt(bijgehouden op 19-06-2023):

 

10:55

12:35 

12:40 

13:00 

16:52

18:45

11:27

11:33

16:32

 

Ik ben al sinds februari bezig met deze klacht en u begrijpt vast dat ik er klaar mee ben. Mocht hier wederom niks mee gedaan worden stap ik naar de consumenten bond en neem ik juridische stappen. Ik betaal namelijk maandelijks ruim 60 euro voor eindeloos internet, en jullie zijn hiermee in gebrekkig stelling van het contract en kan ik dus het contract ook rechtsgeldig beëindigen. Ik hoop dat er een oplossing komt en anders zal ik deze stappen moeten ondernemen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Chelsy

 

Hieronder data waarop ik contact heb gehad(alleen vanaf juni anders wordt de lijst te lang)

  • Telefonisch;
  • 15-06 11:06
  • 16-06 15:19
  • 19-06 10:18
  • 23-06 14:07
  • 31-06 13:34
  • 03-08 11:28 hier is mij verzocht drie dagen bij te houden waarbij mijn 5G wegvalt netjes bijgehouden, en ik zou teruggebeld worden. Want niet gebeurde dus ik ben naar de T-Mobile winkel te Doetinchem gegaan, daarover meer.
  • 22-08 16:50 onwetende klantenservice medewerker aan de lijn zal alleen doorgeven dat ik wordt teruggebeld.
  • 22-08 nadat ik had opgehangen ik het vorige gesprek kreeg ik een sms te bellen met mijn casenummer dit gedaan en kreeg dezelfde vragen in de vorige contact momenten zoals heb je al een kruistest gedaan (ja) heb je het overal (ja) en kan je dan wel bellen (ja) (Ook hebben we mijn vriend zijn simkaart in mijn telefoon gedaan, hij zit bij KPN en had gewoon 5G op de locaties dat ik het niet heb)
  • Vandaag 24-08 gebeld met mijn klacht onder de noemer abonnement opzeggen dit als tip van jullie winkelmedewerker. Ik kreeg iemand van sales aan de lijn die niet kon opzeggen voor mij maar verbond mij door met iemand die dat wel zou kunnen. Niet dus. Deze meneer zei alleen dat het hogerop lag en ik moest afwachten tot ik teruggebeld werd maar wat dus nooit gebeurd. Ik moet wachten tot 27-08 (alwéér wachten)

Winkels;

  • Zaterdag 19-08. Mijn klacht uitgelegd aan de twee medewerkers 1 van de twee jongens heeft gebeld met de klantenservice, de afspraak is gemaakt dat ik aankomende week teruggebeld zou worden door T-Mobile anders zouden de heren mij de zaterdag erop helpen te ontbinden.
  • Vandaag 24-08. Andere medewerker gesproken dan zaterdag, kon mij niet helpen ik moest bellen onder de noemer abonnement opzeggen en dan zou ik de juiste aan de lijn krijgen (niet dus).

Bijgehouden tijden drie dagen:

 

Donderdag 10 aug

 

  • 9:10 Doetinchem 
  • 9:46 Doetinchem 
  • 12:13 Wehl
  • 14:47 Wehl
  • 16:39 Wehl
  • 17:11 Wehl
  • 19:19 Wehl
  • 20:02 Doetinchem
  • 22:54 Doetinchem

 

Vrijdag 11 aug

  • 8:07 Doetinchem
  • 9:10  Doetinchem centrum
  • 11:10 Doetinchem centrum
  • 12:09 Wehl
  • 13:52 Wehl
  • 15:15 Wehl
  • 17:32 Wehl 
  • 19:32 Wehl
  • 21:43 Doetinchem

 

Zaterdag 12 aug

  • 04:54 Doetinchem
  • 10:31 Brugge België
  • 12:32 Brugge België
  • 16:16 Brugge België
  • 21:12 Brugge
  • België
  • 21:45 Brugge België

(Al deze regio s vallen onder de dekkingskaart van T-Mobile)

 

Wetten en regels:

 

Een ontbinding heeft geen terugwerkende kracht (zoals de nietige overeenkomst bijvoorbeeld), dus het eigendom van de goederen (en eventuele onverschuldigde betaling van het geld) is niet aan de orde. Er ontstaat echter wel een ongedaanmakingsverbintenis bij het ontbinden van een overeenkomst. Dat houdt in dat alle leveringen en betalingen ongedaan moeten worden gemaakt. De goederen moeten teruggegeven worden en het geld moet teruggestort worden

 

Tussentijds opzeggen van een abonnement is meestal niet mogelijk. Als u een abonnement heeft van 12 maanden en u wilt bijvoorbeeld na 6 maanden overstappen, dan moet u meestal een afkoopsom betalen. Die afkoopsom kan net zo hoog zijn als wat u in totaal aan abonnementsgelden had moeten betalen als u het jaar had volgemaakt. 

 

Tussentijds beëindigen van een abonnement kan soms wel als de aanbieder zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet nakomt, bijvoorbeeld als de telefonieverbinding heel slecht of geheel afwezig is. Maar u moet de aanbieder dan wel eerst in de gelegenheid stellen de problemen op te lossen. U moet de aanbieder daarvoor een redelijke termijn geven. Houd daarbij zeker 14 dagen aan. (Deze termijn was in maart al verstreken)

 

Als de aanbieder niets doet of de problemen niet oplost, kunt u mogelijk de ontbinding van de overeenkomst inroepen. Bij kleine problemen of fouten kan dit weer niet. Ontbinding van een contract is dus iets anders dan een opzegging. Ontbinden van het abonnement kan alleen als er sprake is van het niet nakomen van verplichtingen uit de overeenkomst door uw contractspartij. Voor een opzegging van het abonnement hoeft u geen reden op te geven.

 

klachten afhandeling volgens de site;

​​​​​​laat het ons binnen twee maanden weten nadat je het probleem hebt ontdekt. T-Mobile zoekt graag samen met jou naar een oplossing. T-Mobile geeft inhoudelijke reactie binnen 30 dagen na het ontvangen van de klacht. (Sinds februari jongens!!!)

Kortom ik wil graag ontbinden en ik wil graag de juiste persoon daar van spreken. Ik heb nog meer bewijsstukken zowel uit eigen voorwaarden van T-Mobile en de wet. 

 

 

Case nummer: 65263354

 

Groeten Chelsy

 

 

 

 

 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Chelsiiieee , welkom bij de community.

  1. Als je een specifieke plek hebt waar je geen dekking hebt, dan kun je op de dekkingskaart voor die locatie een probleem melden. Er is wel een generiek probleem vandaag in Doetinchem.

 

  1. Als je overal en nergens slechte dekking hebt, dan is het logischer een individueel toestel probleem. Dit high tech apparaat heeft een modem en interne antennes die defect zouden kunnen zijn. Om dit te testen gebruik je eens een ander toestel op die plekken.  Als dat beter gaat schrijf je dat je €60,- per maand betaald, maar dat zal grotendeels voor het nieuwe toestel zijn. Dan is het nog in de garantieperiode en kun je het aanmelden voor reparatie. Mocht je het toestel via T-Mobile zelf hebben gekocht zie je hier hoe dat gaat.

Hoi @Chelsiiieee , welkom bij de community.

  1. Als je een specifieke plek hebt waar je geen dekking hebt, dan kun je op de dekkingskaart voor die locatie een probleem melden.
  2. Als je overal en nergens slechte dekking hebt, dan is het logischer een individueel toestel probleem. Dit high tech apparaat heeft een modem en interne antennes die defect zouden kunnen zijn. Om dit te testen gebruik je eens een ander toestel op die plekken.  Als dat beter gaat schrijf je dat je €60,- per maand betaald, maar dat zal grotendeels voor het nieuwe toestel zijn. Dan is het nog in de garantieperiode en kun je het aanmelden voor reparatie. Mocht je het toestel via T-Mobile zelf hebben gekocht zie je hier hoe dat gaat.

Beiden is al gebeurd, ik heb een kruistest gedaan met een Iphone en een Samsung S2+ als u had gelezen had u dit geweten :-) 

Hoi @Chelsiiieee , welkom bij de community.

  1. Als je een specifieke plek hebt waar je geen dekking hebt, dan kun je op de dekkingskaart voor die locatie een probleem melden. Er is wel een generiek probleem vandaag in Doetinchem.

 

  1. Als je overal en nergens slechte dekking hebt, dan is het logischer een individueel toestel probleem. Dit high tech apparaat heeft een modem en interne antennes die defect zouden kunnen zijn. Om dit te testen gebruik je eens een ander toestel op die plekken.  Als dat beter gaat schrijf je dat je €60,- per maand betaald, maar dat zal grotendeels voor het nieuwe toestel zijn. Dan is het nog in de garantieperiode en kun je het aanmelden voor reparatie. Mocht je het toestel via T-Mobile zelf hebben gekocht zie je hier hoe dat gaat.

Plus deze klacht gaat niet alleen over vandaag maar over maanden vanaf februari heb dit probleem overal in nederland en zelfs in België

Het probleem is zojuist opgelost met behulp van een klantenservice medewerker. Helaas zijn alle opties geprobeerd en hebben wij er samen voor gekozen om mijn abonnement vrij te zetten.

@eric abbonement is vrij gezet maar nu krijg ik een onterechte afkoopsom

 mocht mijn toestelkrediet gewoon nog maandelijks betalen en alle andere kosten eerder ontbonden!!!

kwaad!!

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Chelsiiieee , 

Ik ben een medeklant die met je meedacht over een oplossing,  dekkingskaart en toestel reparatie.  Jouw interactie met de klantenservice over het afkopen van je abonnement heb ik geen zicht op. Wij kunnen als medeklanten niet in de Odido systemen. Maar een variant waar je maandelijks alleen nog het toestel betaald maar geen abonnement hebt lijkt mij heel vreemd.

Zoals je kan zien in de bovenstaande afbeelding dat de medewerker mij dat vraagt.

Reageer