Skip to main content
Beantwoord

Kan niet bellen in het buitenland


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik ben een aantal maanden in het buitenland (VS) en kan niet bellen. Sms ontvangen gaat wel gelukkig.

Ik heb de telefoon meerdere malen herstart. Ik heb meerdere nummers geprobeerd te bellen. Het probleem speelt al maanden.

Geprobeerd het te melden bij de chatbot op de site, maar geeft aan dat die het probleem niet kan oplossen en dat ik de adviseurs moet bellen op 0800-0092. Bedankt chatbot, het probleem is juist dat ik NIET kan bellen. Licht frustrerend.

Is er een email adres waarmee ik in contact met de servicedesk kan komen? Of weet iemand een andere oplossing?

 

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hey ​@Mathijs55 van harte welkom op onze Community! Wat leuk dat je in de VS bent voor een aantal maanden. Ik ben vorig jaar in New York geweest en het is er echt prachtig! Wel zo fijn als je ook kunt bellen, laten we samen naar een oplossing kijken! Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. 

De Samsung Galaxy S8 is een redelijk oud toestel, dus het zou zeker daar mee te maken kunnen hebben. Kun je in de instellingen van je toestel checken met netwerken (3G/4G/5G) je verbinding kan maken? Je kunt ook handmatig verbinding maken met een netwerk van een andere provider via de instellingen van je toestel. Hoe je dat doet, lees je hier.

Graag wil ik met je meekijken of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld bij je abonnement. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 

Wat goed is om te weten: als je niet kunt bellen, kun je altijd op meerdere manieren contact met ons opnemen. Dit kan via ons digitaal contactformulier of ons webcareteam op Facebook (Odido Nederland) of X/Twitter (@odidonederland). Ook helpen we je graag verder via onze Community! 

Ik zie je reactie graag tegemoet!

Bekijk origineel

4 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8982 reacties
  • 15 april 2025

Heb je wel de juiste telefoon?  In Amerika is geen 2G en 3G meer, alleen 4G en 5G. Daar heb je een telefoon met Voice Over LTE voor nodig.


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 15 april 2025

Goed om te checken, maar telefoon zou moeten werken. Is een Samsung Galaxy S8.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 3767 reacties
  • Antwoord
  • 16 april 2025

Hey ​@Mathijs55 van harte welkom op onze Community! Wat leuk dat je in de VS bent voor een aantal maanden. Ik ben vorig jaar in New York geweest en het is er echt prachtig! Wel zo fijn als je ook kunt bellen, laten we samen naar een oplossing kijken! Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. 

De Samsung Galaxy S8 is een redelijk oud toestel, dus het zou zeker daar mee te maken kunnen hebben. Kun je in de instellingen van je toestel checken met netwerken (3G/4G/5G) je verbinding kan maken? Je kunt ook handmatig verbinding maken met een netwerk van een andere provider via de instellingen van je toestel. Hoe je dat doet, lees je hier.

Graag wil ik met je meekijken of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld bij je abonnement. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 

Wat goed is om te weten: als je niet kunt bellen, kun je altijd op meerdere manieren contact met ons opnemen. Dit kan via ons digitaal contactformulier of ons webcareteam op Facebook (Odido Nederland) of X/Twitter (@odidonederland). Ook helpen we je graag verder via onze Community! 

Ik zie je reactie graag tegemoet!


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8982 reacties
  • 16 april 2025

Een S8 is uitgekomen in 2017, dus in technology termen best gedateerd. Heb je al bij diverse carriers geprobeerd op hun netwerk je aan te melden. Want bellen in de USA kan nog wel over 2G/3G, maar het aantal masten wat dat nog ondersteund is minimaal in zo'n groot land. Probeer het maar eens met je sim in een ander toestek te stoppen.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen