Skip to main content

Hoi,

Ik heb bijzondere lastige; ik kan niet bellen ;)

Wat ik al geprobeerd heb:

- andere sim slot, helpt niet

-bellen met eSIM van smartwatch (zelfde nummer, helpt niet 

- andere telefoon, helpt niet

-opnieuw opstarten, helpt niet

- odido klantenservice gebeld (via Wifi;) ), ook deze medewerker had geen oplossing

Wat wel werkt:

- sms, geen probleem

-bellen via Wifi, geen probleem

-mobiele gegevens, geen probleem

Vorige week had ik er ook last van, wat toen hielp;

1 stuur een sms naar de persoon die ik wil bellen en voila erna kan ik plot de persoon wel bellen (zonder gebruik van WiFi)

2 de persoon kon mij echter nog niet bellen, die moest mij daarna eerst bellen als ik via Wifi opnam, pas daarna kon hij mij ook bellen zonder dat ik via Wifi verbonden was.

Echter vandaag helpen ook deze opties mij niet om zonder gebruik van WiFi te bellen. Sms en mobiele gegevens werken nog altijd wel. Ik heb hier verder prima bereik. Ook op andere locaties doet dit zich al de gehele dag voor.

Wat het nog lastiger maakt voor mij persoonlijk ;ik ben regelmatig op de zee aan het kiten en dan wil ik graag bereik hebben om in geval van nood via mijn smartwatch met eSIM de kustwacht te kunnen bellen. Nu kan ik daar dus niet meer van op aan, heel gevaarlijk!

Herkenbaar? Enig idee!?

Hey ​@Smeerk, van harte welkom op onze Community en de beste wensen voor 2025! Wat leuk dat je regelmatig kite, ik begrijp heel goed dat je dan in geval van nood bereikbaar moet kunnen zijn. Laten we samen naar een oplossing kijken! Heel goed dat je al een aantal zaken hebt uitgesloten, zo kan ik je nog beter helpen. Het zou niet de bedoeling moeten zijn om elke keer eerst te smsen naar de persoon die je wilt bellen. Als ik het zo lees, vermoed ik dat het aan je simkaart ligt, aangezien je dit probleem ook in een ander toestel hebt. In dat geval, kan ik kosteloos een nieuwe simkaart voor je bestellen. Voordat ik dat ga doen, wil ik toch nog een aantal dingen uitsluiten: 

Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel tapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. 

Ook wil ik met je meekijken of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld bij je abonnement. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel? Dan kan ik daarna direct met je meekijken! 

Hoi, dankjewel 

Het ligt niet aan de simkaart zelf, want ik kan wel sms-en, mobiele data doet het en ik ben er inmiddels achter dat VOLTE het wel doet. Sterker nog na dit te proberen doet gewoon bellen het plots ook weer. Ook deed de eSIM van mijn smartwatch hetzelfde.

Het toestel en de smartwatch zijn up to date.

De instellingen heb ik ook gereset dat hielp niet.

Kortom het probleem is gisteren verholpen door eenmalig te bellen via VOLTE, daarna werkte bellen zonder VOLTE ook weer.

Ik hou in de gaten of het zich weer voordoet en trek indien nodig aan de bel.

Hi ​@Smeerk, fijn dat het bellen het weer doet en bedankt voor het delen, erg handig voor anderen die tegen hetzelfde aanlopen! Mocht in de toekomst blijken dat bellen het weer niet doet, trek dan inderdaad aan de bel. Dan kan ik een case voor je doorzetten richting onze technische dienst, zodat ze het voor je kunnen uitzoeken. 

Als je nog andere vragen hebt, laat eht dan gerust weten. Voor nu nog een hele fijne dag gewenst! 😄

Thanks, het heeft de afgelopen dagen nog altijd gewerkt, gelukkig.

Wel een advies aan anderen; wees je ervan bewust dat wanneer je alle netwerk instellingen op je telefoon wist het veel werk kan kosten om bepaalde zaken weer werkend te krijgen. Waar ik problemen mee kreeg:

-WiFi koppeling met warmtepomp; wachtwoord had ik nergens meer dus moest ik de boel resetten en opnieuw instellen.

-Bluetooth koppeling met mijn Smartwatch werkte niet meer en was niet te herstellen; heb de smartwatch moeten resetten en was al mijn data van de smartwatch kwijt, kon ook geen backup maken omdat de bluetooth koppeling weg was.

-Overal waar je komt en WiFi gebruikt zal je het wachtwoord weer opnieuw moeten instellen. En alle gepairde bluetooth koppelingen eveneens.

Kortom, let op dat je van tevoren al je WiFi wachtwoorden etc. ergens opslaat en dat je je een smartwatch en telefoon backup maakt.

Reageer