Skip to main content

Sinds kort ben ik met mijn iPhone11 overgestapt naar Odido vanwege goede ervaringen met mijn zakelijke iPhone 12 bij Odido.

Echter, waar mijn zakelijke telefoon altijd stabiel minimaal 4G verbinding heeft schakelt mijn privé telefoon bijna standaard naar 3G.

Meerdere malen instellingen opnieuw doorgelopen maar zonder resultaat.

Voor mijn Odido tijd draaide mijn iPhone 11 probleemloos op het 4G netwerk van Simyo.

Iemand hier bekend mee en die mij verder kan helpen?

Hi @Wessel94, welkom op onze Community! Dat is inderdaad wel gek, kun je checken in de instellingen van je toestel of de netwerkmodus ook op 4G/5G staat ingesteld? Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een iPhone doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel lapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. 

Ik hoop dat dat werkt. Zo niet, dan zou ik je willen vragen om een kruistest met je simkaart uit te voeren. Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt. 

Ik hoor het graag van je! 

Is de iPhone geüpdatet naar IOs 18 @Wessel94  Het lijkt bij   te zitten omdat ik meer mensen zie met dit probleem en de iPhone 11

Beste allemaal,

Afgelopen week wat testen gedaan. 

• iPhone 11 was al voorzien van laatste update
  • Netwerkinstellingen gereboot zoals Pharwin aangaf
  • Odido simkaart uitgewisseld met mijn zakelijke iPhone 12

Helaas heeft mij dit niet het gewenste resultaat gegeven. iPhone 11 blijft vaak naar 3G schakelen. Overigens werkt de simkaart prima in mijn zakelijke telefoon. Lijkt in die zin dus wel aan de iPhone 11 te liggen.

Kan het iets zijn dat de iPhone 11 minder netwerkfrequenties ondersteunt dan de iPhone 12? Blijft toch bijzonder dat met mijn vorige Simyo simkaart niks aan de hand was.

Hi ​@Wessel94, thanks voor de toelichting! Aangezien de simkaart in je iPhone 12 het wel goed doet, ligt het inderdaad aan je iPhone 11. Ik vermoed dat dit te maken heeft met een softwarematig issue, aangezien ook anderen dit hadden aangekaart bij de iPhone 11. Je kunt hiervoor terecht bij Apple: https://support.apple.com/nl-nl/106932. Zij kunnen je hier het beste bij helpen! 

Reageer