Ik las over problemen omtrent internet met Odido in Spanje, ik heb het omgekeerde. Ik heb een Movistar sim-kaartje op mijn Spaanse MiFi-router, koppel in Nederland aan op Odido netwerk, koppeling slaagt maar géén data-communicatie. Het lijkt wel alsof Odido Movistar-klanten blokkeert.
Ik heb wel een Nederlands abbo bij Odido voor mijn smartphone (woon ook in NL) maar Odido geeft slechts 35 GB in de EU en Movistar 200 GB, vandaar mijn Spaanse sim-kaartje.
Op mijn Wifi heb ik nu Odido (provider codes 20416 en 20420) geblokkeerd en de MiFi maakt nu verbinding met KPN-netwerk.
Mijn vraag: accordeert het niet goed tussen Odido en Movistar?
Hallo
Odido heeft in het buitenland afspraken met providers waarmee klanten kunnen verbinden, niet elke provider biedt ook mobiele data aan.
Hetzelfde zou kunnen gelden voor Movistar klanten
Hallo
Odido heeft in het buitenland afspraken met providers waarmee klanten kunnen verbinden, niet elke provider biedt ook mobiele data aan.
Hetzelfde zou kunnen gelden voor Movistar klanten
Tot 28 september 2024 had ik geen enkel probleem; mijn MiiFi in de camper was al die tijd aan Odido gekoppeld terwijl de camper op mijn oprit stond. Daarna 10 dagen naar Duitsland met de camper (ook toen geen enkel probleem met Vodafone, O2 en Telefonika) en bij terugkomst koppelt de MiFi weer netjes bi Odido aan, maar helaas, geen data-overdracht. Hij is wel verbonden! Er is dus iets bij Odido gebeurt tussen 28 september en 9 oktober, waardoor géén data-overdracht meer plaats vindt.
En voordat nitwits daar een opmerking over maken: neen, de instellingen van mijn MiFi (overigens een professionele RUT) zijn niet gewijzigd, noch heeft daar een update plaatsgevonden.
Hoi Roland, van harte welkom op de Community! Dat is een goede vraag. Van wat ik heb begrepen kan je alleen met je Odido simkaart verbinding maken met ons netwerk. Wij hebben natuurlijk afspraken met buitenlandse providers, waaronder Movistar om in het buitenland verbinding te hebben. Hoe deze afspraak andersom werkt durf ik niet te zeggen. Dat zou ik bij Movistar navragen. Hoe ik het nu zie, lijkt het me te kloppen dat er geen verbinding gemaakt kan worden met Odido via een Movistar simkaart. Lukte het voor 28 september dus wel om met je Movistar simkaart verbinding te maken met het Odido netwerk?
Kijk nog eens naar mijn eerste zin als antwoord op Waqqas. Op dit moment gekoppeld aan KPN, maar daarvoor gewoon aan Odido, alleen vanaf 9Oktober plotseling niet meer. Vreemd.
Hallo
Hallo
Data nog 165 GB beschikbaar. Dat is ook de reden dat ik, als Nederlander en woonachtig in Nederland, een Spaanse sim-kaart in mijn MiFi heb. Geen enkele Nederlandse provider biedt 200 GB in de EU aan voor nog geen € 40,- per maand, zonder FUP. En natuurlijk heb ik de MiFi al gereset; dat was nodig om 20420 - de carrier van Odido - op de Zwarte Lijst te plaatsen zodat de MiFi nu contact maakt met Vodafone of KPN en niet meer met Odido.
Ik heb dus exact hetzelfde probleem. Moviestar simkaart (Tiekom). Ben gisteren uit Duitsland aangekomen, geen internet meer op mijn mifi router. Ook ik heb nog 140gb over. Heb Tiekom erover bericht, die geven aan dat aan hun kant alles goed zit. Sterker nog; als ik het simkaartje in mijn mobiel plaats, en handmatig een provider kies (bijv kpn) dan heb ik wél internet. Helaas kan ik dat niet aanpassen in mijn mifi router
Ik heb dus exact hetzelfde probleem. Moviestar simkaart (Tiekom). Ben gisteren uit Duitsland aangekomen, geen internet meer op mijn mifi router. Ook ik heb nog 140gb over. Heb Tiekom erover bericht, die geven aan dat aan hun kant alles goed zit. Sterker nog; als ik het simkaartje in mijn mobiel plaats, en handmatig een provider kies (bijv kpn) dan heb ik wél internet. Helaas kan ik dat niet aanpassen in mijn mifi router
Ben benieuwd of er een Tech Wiz-Kid van Odido zich meldt. Voor mij is heel duidelijk dat de blokkade bij Odido ligt en niet bij Moviestar, te meer omdat het simkaartje het altijd heeft gedaan (zelfs toen Odido nog Tele2 heette). Welke MiFi router heb je? Want voor zover ik weet kun je altijd zelf handmatig kiezen voor een provider. Nu heb ik een professionele, waarbij ik allerlei lijsten (van whitelist tot blackllist) kan aanmaken, maar net zoals jouw telefoon moet je ook op jouw Router de provider apart kunnen kiezen.
Hallo
Hallo
De RUT241 van Teltonika, dezelfde die Rijkswaterstaat gebruikt om spuisluizen in noodgevallen op afstand te kunnen openen. Maar geef vooral de MiFi de schuld, want die is kennelijk een eigen leven gaan leiden tussen 28 september 2024 (toen die nog gewoon via Odido aangekoppeld zijn werk deed), de dagen daarna eveneens maar dan via O2.de, Vodafone.de en Telefonika.de, en plosteling vanaf 5 oktober 2024 niet meer in Nederland, zonder dat een (vaak vermaledijde) update heeft plaatsgevonden. Ik maak mij geen zorgen: ik heb in mijn MiFi Odido op de Blacklist gezet (mcc en mcr 20416 (T-mobile(Ben)) en 20420 (T-Mobile)) en surf nu vrolijk verder op KPN. Ik was alleen benieuwd of Odido iets heeft veranderd op 1 oktober of daaromtrent (dat is een leuke datum daarvoor), waardoor ik wel kan verbinden, maar geen data kan overdragen.
Goedemorgen
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.