Skip to main content

Ik las over problemen omtrent internet met Odido in Spanje, ik heb het omgekeerde. Ik heb een Movistar sim-kaartje op mijn Spaanse MiFi-router, koppel in Nederland aan op Odido netwerk, koppeling slaagt maar géén data-communicatie. Het lijkt wel alsof Odido Movistar-klanten blokkeert.
Ik heb wel een Nederlands abbo bij Odido voor mijn smartphone (woon ook in NL) maar Odido geeft slechts 35 GB in de EU en Movistar 200 GB, vandaar mijn Spaanse sim-kaartje.
Op mijn Wifi heb ik nu Odido (provider codes 20416 en 20420) geblokkeerd en de MiFi maakt nu verbinding met KPN-netwerk.
Mijn vraag: accordeert het niet goed tussen Odido en Movistar?

Hallo @Roland53 

Odido heeft in het buitenland afspraken met providers waarmee klanten kunnen verbinden, niet elke provider biedt ook mobiele data aan.

Hetzelfde zou kunnen gelden voor Movistar klanten 


Hallo @Roland53 

Odido heeft in het buitenland afspraken met providers waarmee klanten kunnen verbinden, niet elke provider biedt ook mobiele data aan.

Hetzelfde zou kunnen gelden voor Movistar klanten 

Tot 28 september 2024 had ik geen enkel probleem; mijn MiiFi in de camper was al die tijd aan Odido gekoppeld terwijl de camper op mijn oprit stond. Daarna 10 dagen naar Duitsland met de camper (ook toen geen enkel probleem met Vodafone, O2 en Telefonika) en bij terugkomst koppelt de MiFi weer netjes bi Odido aan, maar helaas, geen data-overdracht. Hij is wel verbonden! Er is dus iets bij Odido gebeurt tussen 28 september en 9 oktober, waardoor géén data-overdracht meer plaats vindt. 
En voordat nitwits daar een opmerking over maken: neen, de instellingen van mijn MiFi (overigens een professionele RUT) zijn niet gewijzigd, noch heeft daar een update plaatsgevonden.


Hoi Roland, van harte welkom op de Community! Dat is een goede vraag. Van wat ik heb begrepen kan je alleen met je Odido simkaart verbinding maken met ons netwerk. Wij hebben natuurlijk afspraken met buitenlandse providers, waaronder Movistar om in het buitenland verbinding te hebben. Hoe deze afspraak andersom werkt durf ik niet te zeggen. Dat zou ik bij Movistar navragen. Hoe ik het nu zie, lijkt het me te kloppen dat er geen verbinding gemaakt kan worden met Odido via een Movistar simkaart. Lukte het voor 28 september dus wel om met je Movistar simkaart verbinding te maken met het Odido netwerk?


Kijk nog eens naar mijn eerste zin als antwoord op Waqqas. Op dit moment gekoppeld aan KPN, maar daarvoor gewoon aan Odido, alleen vanaf 9Oktober plotseling niet meer. Vreemd.


Hallo @Roland53 dat is inderdaad wel vreemd. Staat er nog wel voldoende data op de simkaart? Of er iets is verandert, durf ik niet te zeggen. Maar uit ervaring weet ik dat we alleen ondersteuning kunnen bieden voor onze eigen simkaart. Bij de Spaanse simkaart durf ik niet te zeggen of er verbinding kan worden gemaakt met ons netwerk. Dat kun je het beste even navragen bij Movistar. We hebben namelijk afspraken gemaakt met providers in het buitenland om met onze eigen simkaart internet mogelijk te maken, maar ik weet eerlijk gezegd niet of het andersom ook kan met hun simkaart. Je kunt eventueel proberen om de simkaart opnieuw in de Mi-Fi router te plaatsen en opnieuw aan te zetten. Wellicht dat het helpt. Zo niet, dan ben ik bang dat het niet kan, sorry! 


Hallo @Roland53 dat is inderdaad wel vreemd. Staat er nog wel voldoende data op de simkaart? (..) Je kunt eventueel proberen om de simkaart opnieuw in de Mi-Fi router te plaatsen en opnieuw aan te zetten. Wellicht dat het helpt. Zo niet, dan ben ik bang dat het niet kan, sorry! 

Data nog 165 GB beschikbaar. Dat is ook de reden dat ik, als Nederlander en woonachtig in Nederland, een Spaanse sim-kaart in mijn MiFi heb. Geen enkele Nederlandse provider biedt 200 GB in de EU aan voor nog geen € 40,- per maand, zonder FUP. En natuurlijk heb ik de MiFi al gereset; dat was nodig om 20420 - de carrier van Odido - op de Zwarte Lijst te plaatsen zodat de MiFi nu contact maakt met Vodafone of KPN en niet meer met Odido. 


Ik heb dus exact hetzelfde probleem. Moviestar simkaart (Tiekom). Ben gisteren uit Duitsland aangekomen, geen internet meer op mijn mifi router. Ook ik heb nog 140gb over. Heb Tiekom erover bericht, die geven aan dat aan hun kant alles goed zit. Sterker nog; als ik het simkaartje in mijn mobiel plaats, en handmatig een provider kies (bijv kpn) dan heb ik wél internet. Helaas kan ik dat niet aanpassen in mijn mifi router


Ik heb dus exact hetzelfde probleem. Moviestar simkaart (Tiekom). Ben gisteren uit Duitsland aangekomen, geen internet meer op mijn mifi router. Ook ik heb nog 140gb over. Heb Tiekom erover bericht, die geven aan dat aan hun kant alles goed zit. Sterker nog; als ik het simkaartje in mijn mobiel plaats, en handmatig een provider kies (bijv kpn) dan heb ik wél internet. Helaas kan ik dat niet aanpassen in mijn mifi router

Ben benieuwd of er een Tech Wiz-Kid van Odido zich meldt. Voor mij is heel duidelijk dat de blokkade bij Odido ligt en niet bij Moviestar, te meer omdat het simkaartje het altijd heeft gedaan (zelfs toen Odido nog Tele2 heette). Welke MiFi router heb je? Want voor zover ik weet kun je altijd zelf handmatig  kiezen voor een provider. Nu heb ik een professionele, waarbij ik allerlei lijsten (van whitelist tot blackllist) kan aanmaken, maar net zoals jouw telefoon moet je ook op jouw Router de provider apart kunnen kiezen.


@Roland53 Als de simkaart het niet doet op ons netwerk, ligt het vermoedelijk aan de simkaart of aan de Mi-Fi router. Daar kunnen we jammer genoeg geen ondersteuning in aanbieden, sorry!

Hallo @Heyred82, van harte welkom op onze Community! Het lijkt erop dat je Mi-Fi router iets blokkeert op ons netwerk. Over welke router beschik je? Is deze bij ons aangeschaft (de Alcatel MW70VK) of gaat het om een ander Mi-Fi router? Als het om een andere router gaat, dan raad ik je aan om contact op te nemen met de fabrikant van de router, wellicht dat zij iets voor je kunnen betekenen of even de handleiding te Googelen. 


@Roland53 Als de simkaart het niet doet op ons netwerk, ligt het vermoedelijk aan de simkaart of aan de Mi-Fi router. Daar kunnen we jammer genoeg geen ondersteuning in aanbieden, sorry!

Hallo @Heyred82, van harte welkom op onze Community! Het lijkt erop dat je Mi-Fi router iets blokkeert op ons netwerk. Over welke router beschik je? Is deze bij ons aangeschaft (de Alcatel MW70VK) of gaat het om een ander Mi-Fi router? Als het om een andere router gaat, dan raad ik je aan om contact op te nemen met de fabrikant van de router, wellicht dat zij iets voor je kunnen betekenen of even de handleiding te Googelen. 

De RUT241 van Teltonika, dezelfde die Rijkswaterstaat gebruikt om spuisluizen in noodgevallen op afstand te kunnen openen. Maar geef vooral de MiFi de schuld, want die is kennelijk een eigen leven gaan leiden tussen 28 september 2024 (toen die nog gewoon via Odido aangekoppeld zijn werk deed), de dagen daarna eveneens maar dan via O2.de, Vodafone.de en Telefonika.de, en plosteling vanaf 5 oktober 2024 niet meer in Nederland, zonder dat een (vaak vermaledijde) update heeft plaatsgevonden. Ik maak mij geen zorgen: ik heb in mijn MiFi Odido op de Blacklist gezet (mcc en mcr 20416 (T-mobile(Ben)) en 20420 (T-Mobile)) en surf nu vrolijk verder op KPN. Ik was alleen  benieuwd of Odido iets heeft veranderd op 1 oktober of daaromtrent (dat is een leuke datum daarvoor), waardoor ik wel kan verbinden, maar geen data kan overdragen.


Goedemorgen @Roland53, tot zover ik weet, is er helemaal niks verandert. Je kunt eventueel de handleiding van deze Mi-Fi router raadplegen om te checken of je nog iets kunt veranderen/instellen, waardoor ons eigen netwerk het ook gaat doen. Maar wel fijn dat je alsnog gebruik kunt maken van een netwerk van een andere provider! 


Reageer