Skip to main content

Hallo. 

Ik ben in Zambia en kreeg sms om internetbundel aan te kunnen schaffen met code XL19:

Gedaan, maar werkte niet. 

Toen ingelogd met op odido.nl/roaming en weer op de grote bundel geklikt.

Kreeg toen weer een bevestiging:

Wederom geen internet.

Ondertussen wel 2x 30 euro afgeschreven!

Wat nu te doen???

Via de chat is geen medewerker beschikbaar en ik kan niet bellen met jullie omdat het te duur is. Ik hoop dat jullie hier snel op kunnen reageren. 


@Roland33  Welkom, heb je het naar je zin daar?

Zet in het privé deel van je community account je telefoonnummer en geboortedatum zodat de moderators alles kunnen nakijken als je aan de beurt bent, OF dat vandaag nog lukt weet ik niet maar klopt er iets niet zetten ze het recht is mijn ervaring.

Groetjes 


Dankjewel Cristien,

Fijn om te horen dat moderators dit door kunnen spelen naar klantenservice.


Hallo @Roland33, welkom op onze Community! Ik heb gelijk gezocht op je e-mailadres en ik kom het nummer tegen dat eindigt op ***3917. Daarbij zie ik inderdaad dat je twee verschillende passen hebt aangevraagd. Als ik in je Mijn Odido account kijk, zie ik de melding dat je in Qatar bent. Maar als ik het zo lees, klopt dat niet en ben je in Zambia. Je had in eerste instantie de juiste pas aangevraagd (XL19), die is bedoelt voor in Zambia. Nu heb je een andere pas aangeschaft (XL5), die bedoelt is voor Qatar. Die staat momenteel ook actief in je Mijn Odido account. Maar aangezien je in Zambia bent, kun je die niet gebruiken. Je simkaart '’denkt'’ namelijk dat je in Qatar bent. Vandaar de verwarring en dat het ook niet werkt. 

Kun je voor mij je toestel opnieuw opstarten en dan handmatig verbinding maken met een netwerk in Zambia? Dat kan via de instellingen van je toestel. Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om ook wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel fapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Verbind daarna handmatig met een netwerk van een andere provider in Zambia. Dan zou als het goed is je simkaart moeten herkennen dat je in Zambia bent en de bundel zal dan automatisch worden geactiveerd. 

De extra kosten van € 30,00 voor de andere bundel heb ik zojuist voor je vergoedt middels een creditnota. Het bedrag zal dan in mindering worden gebracht op je eerstvolgende factuur. Ik heb je ook hierover een bevestiging per mail verstuurd. 

Ik zie je reactie graag tegemoet! 

 


Beste Pharwin. 

Dankjewel voor je uitgebreide antwoord. Ik heb alles gedaan wat je zei, maar ik heb nog geen internet. Ik heb telefoon opnieuw opgestart, handmatig netwerk geselecteerd. Toen dat niet werkte heb ik netwerk gereset volgens instructie en vervolgens voor de zekerheid ook de telefoon weer opnieuw opgestart. 

Tot slot heb ik app maar weer eens gestart en dan zie ik het volgende: 

Dus volgens de app ziet het ernaar uit dat ik een actieve bundel van Qatar aan heb staan. 

Graag hoor ik weer van je. 


Hallo @Roland33, wat gek zeg! Ik zie in je account inderdaad nog steeds dat er wordt laten zien dat je in Qatar bent. Lukt het ook niet om handmatig verbinding te maken met een netwerk van een andere provider? Ben je toevallig in de gelegenheid om een kruistest met je simkaart uit te voeren? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich nog steeds voordoet. Mocht dat niet lukken/werken, dan wil ik graag een case voor je doorzetten richting onze netwerkspecialisten, zodat zij het voor je kunnen uitzoeken. Kun je dan onderstaande informatie met mij delen? 

- Vanaf wanneer ervaar je dit probleem? 
- Merk/type handset: 
- Type verbinding (2G/3G/4G/5G): 
- Op welk buitenlands(e) netwerk(en) ervaar je dit probleem: 
- Ben je wel bereikbaar op je telefoonnummer? 
- Voorbeeld (datum/tijdstip):

 

Ik hoor het graag van je!


Beste Pharwin,

Mijn telefoon maakt makkelijk verbinding met het Airtel netwerk in Zambia. Mijn telefoon geeft dan ook 3G aan. Maar er is geen data mogelijk. Ik maak verbinding via beschikbare WIFI netwerken om op internet te komen. 

Ik ervaar het probleem sinds dat ik contact met jullie heb opgenomen met het probleem. Dat is nu 4 dagen geleden toen ik de XL19 bundel heb aangeschaft. Dit werkte niet en toen heb ik via odido.nl/roaming de status opgevraagd en daar dacht ik de bundel te hebben geactiveerd, maar toen bleek er een nieuwe bundel geactiveerd te zijn, naar dan voor Qatar. In mijn app wordt dat ook nog steeds aangegeven (XL5). 

Ik heb zo niet de mogelijkheid om mijn simkaart in een ander toestel te stoppen. Dus hier volgt de rest van de gevraagde gegevens

- Merk/type handset: Cubot Pocket met Android 11 
- Type verbinding (2G/3G/4G/5G): mogelijk t/m 4G
- Op welk buitenlands(e) netwerk(en) ervaar je dit probleem:  Airtel. Kan alleen bellen en sms'en.
- Ben je wel bereikbaar op je telefoonnummer? Ja. Ik zal mijn telefoon zoveel mogelijk aanhouden. Ik zal ivm met de kosten alleen NIET de voicemail afluisteren. Er is geen tijdsverschil tussen Zambia en Nederland. 

 

​​​Graag hoor ik weer van je. 


@Roland33  dank voor alle informatie! Ik heb direct een case voor je doorgezet: 73026749. Zij zullen dit voor je onderzoeken en bij je terugkomen met meer duidelijkheid. De verwerkingstijd is momenteel 4 dagen. Het zou best kunnen dat het binnen een paar dagen wordt opgepakt, maar houd er rekening mee dat het maximaal 4 dagen kan duren. Excuses voor al het ongemak! Ze zullen proberen het zo snel mogelijk voor je op te lossen! 


Hoi Pharwin,

Ik ben onlangs gebeld door jullie customer service. Het schijnt dat er toch nog geen afspraken zijn met Zambia wat betreft dataverkeer. Het automatische sms bericht dat ik heb ontvangen dat ik een internetbundel kan bestellen is dus niet juist.

Fijn dat jullie alles gaan crediteren inclusief de gemaakte belkosten van ons gesprek zojuist. Het is helaas niet anders. 

Ik wil je bedanken voor al je hulp!


Hi @Roland33! Goed om te lezen dat er inmiddels contact is geweest. Het spijt mij ontzettend voor de verwarring, gelukkig weten we nu wel wat er aan de hand is. Namens mijn collega Pharwin, geen dank en graag gedaan. Geniet nog even van je welverdiende vakantie! 🌴

 


Reageer