Skip to main content
Beantwoord

Internet op reis pas werkt niet - Ghana

• December 13, 2025
  • 7 reacties
  • 67 Bekeken

Ik ben in Ghana en heb een XL16 internet op reis pas gekocht via SMS. De bundel staat in mijn odido app, maar het internet werkt niet. In de odido app staat aangegeven dat ik in België ben ipv in Ghana. Mijn locatie staat aan. Ik kan alleen bellen met odido maar dat zal me bijna 3 euro per minuut kosten, dus dit wil ik niet. Kan iemand mij helpen?

groet,

Naomi

Beste antwoord door Naomi2210

Hoi ​@Naomi2210 fijn dat het met een eSIM wel werkt, zo ben je in ieder geval bereikbaar! De reden waarom je Internet op Reis-pas niet werkt, durf ik dan ook niet te zeggen. Ik zie in je Mijn Odido account dat je er ook geen gebruik van hebt kunnen maken. Geen zorgen, ik heb zojuist de kosten voor je vergoedt middels een creditnota van € 30,00. Het bedrag zal in mindering worden gebracht op je eerstvolgende factuur. Ik heb je ook hierover een bevestiging per mail verstuurd. Laat je weten of je deze hebt ontvangen?

Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust. De community is er voor je. Ik wens je nog een hele fijne vakantie toe in Ghana!

Hi Pharwin, ik heb inderdaad een bevestigingsemail. Bedankt voor de hulp! Groet Naomi :)

7 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • December 13, 2025

Zoek eens handmatig naar mobiele netwerken en selecteer dan een andere.  Heb je de welkom sms al gehad?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • December 13, 2025

Ik heb mijn netwerkselectie al handmatig aangepast. Mijn telefoon opnieuw opgestart. Mijn APN geprobeerd met “internet” en “ineternet.mobiel”.

bovenin staan 4 streepjes netwerk en het 3G symbool. Als ik naar het internet ga krijg ik een melding: mobiel data netwerk activeren niet mogelijk.

Ik heb een welkom sms gehad en een bevestiging dat mijn bundel is geactiveerd.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Naomi, hoe is het in Ghana? Wat apart dat de bundel niet werkt. Je hebt gelukkig wel de juiste Internet op reis-pas. Ik zie ook dat je simkaart inmiddels verbinding heeft gemaakt in Ghana. Wat gebeurt er precies als je handmatig verbinding maakt met de netwerken MTN Ghana, PPL Net Ghana, en Telecel Ghana? Lukt het ook nog niet nadat je je netwerkinstellingen hebt gereset? Zet dan je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode, huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel? Dan kijk ik graag met je mee!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • December 15, 2025

Dag Marciano, bedankt voor de reactie. Ik heb verschillende netwerken aangeklikt waaronder Telecel. De andere 2 die je op noemt stonden er niet bij als optie. Ik heb inmiddels een E-sim aangeschaft die wel werkt (met het Airtel Tigo netwerk, die het met odido ook niet deed). Aangezien ik nu al een aantal dagen hier ben en alles heb geprobeerd en dus een andere oplossing moest zoeken, zou ik het geld van de plan op reis bundel graag terug vragen. Ik heb de gevraagde gegevens toegevoegd in mijn account.

Alvast bedankt!

groet,

Naomi

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Naomi2210 fijn dat het met een eSIM wel werkt, zo ben je in ieder geval bereikbaar! De reden waarom je Internet op Reis-pas niet werkt, durf ik dan ook niet te zeggen. Ik zie in je Mijn Odido account dat je er ook geen gebruik van hebt kunnen maken. Geen zorgen, ik heb zojuist de kosten voor je vergoedt middels een creditnota van € 30,00. Het bedrag zal in mindering worden gebracht op je eerstvolgende factuur. Ik heb je ook hierover een bevestiging per mail verstuurd. Laat je weten of je deze hebt ontvangen?

Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust. De community is er voor je. Ik wens je nog een hele fijne vakantie toe in Ghana!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • Antwoord
  • December 17, 2025

Hi Pharwin, ik heb inderdaad een bevestigingsemail. Bedankt voor de hulp! Groet Naomi :)

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Naomi2210 uiteraard geen dank en graag gedaan! Voor andere vragen, weet je ons te vinden. We zijn er voor je! 🙌