Ik heb internet op reis gekocht voor Canada. Ik ben al enkele dagen hier. Echter, mijn 1000mb per dag word niet aangevuld, echter betaal ik hier wel veel geld voor. Toen Odido nog T-Mobile was werkte het wel gewoon en kreeg ik elke dag 1000mb data. Nu moet ik 21 dagen wachten voor mijn nieuw tegoed volgens de Odido app, en ik krijg er niemand aan via de chat. Ik wil niet nog meer kosten maken door vanuit Canada Odido te gaan bellen. Ik hoop dat dit word opgelost en ik de 4 dagen van mijn misgelopen data terug krijg en gewoon gebruik kan maken van de data. Ik sta op moment op 155mb er komt niks meer bij...
hoi
De dagelijkse update van je databundel is alleen geldig voor gebruik in Nederland.
ALs je op reis gaat en je besteld een “internet op reis” pas, dan kent deze afhankelijk van de omvang een bepaalde looptijd en hoeveelheid data. Canada zit in Zone 2.
Is de periode voorbij, of de hoeveelheid data op, dan bestel je in de app weer een nieuwe pas. Dat was ook onder T-Mobile de case..
Bij T-mobile werd elke dag de 1000mb geupdate. Bij mij is er alleen maar verbruik, er komt niks bij per dag. Het kan niet zo zijn dat ik voor 14 dagen in totaal 1 gig aan data zou hebben. Dat is 71.4 Mb per dag. Ik ben nu voor de 3e keer op reis in Canada, de eerste 2x was Odido nog T-mobile. Het werd altijd netjes per dag geupdate.
Mocht het nou echter nu het geval zijn dat men 25 euro betaald voor 1 gig data verdeeld over 14 dagen, dan is dat belachelijk duur
Hoi
Er heeft nooit een consumenten product bestaan waar je in zone 2 gratis elke dag een 1 Gb bundel kreeg. Naar mijn weten heeft geen enkele operator dat voor consumenten.
De bundels heette bij T-Mobile vroeger “ Travel & Surf”, maar ook die zijn voor een bepaalde periode en een bepaalde hoeveelheid.
Heb jij dus een L pas voor zone 2 besteld? Dan zie je dat je 1000Mb hebt die je in 14 dagen kunt gebruiken. Wifi of een lokale simkaart kan dus helpen hiermee rond te komen.
Het kan nog veel duurder als je in Zone 3 of 4 landen terecht komt. We zijn in Nederland/EU best verwent met de dataprijzen. De kosten voor buiten EU zijn gewoon gebaseerd op inkooptarieven op die netwerken. Daarom zijn lokale (prepaid) Esims van een lokale operator nog steeds erg populair. Dan betaal je daar een lokale prijs.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.