Skip to main content

Internet Op Reis bundel in verkeerde zone.

• January 27, 2026
  • 5 reacties
  • 64 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst

Ik heb per abuis een internetbundel MP2 gekocht terwijl ik in Indonesie ben. Dat is schijnbaar een zone 3 land. Dus had ik MP3 moeten kiezen.

Nu werkt nix omdat het ‘systeem’ zegt dat ik eerst de huidige bundel op moet maken.

Hoe kunnen we (jullie) dit in orde maken?

Met dank voor een beetje extra moeite, in reis door naar Japan en heb de komende dagen veel logistiek te communiceren!

January 30, 2026

Ook zonder bundel kun je tot €10 aan data besteden. De verkeerde bundel kan dus niet de reden zijn.

- probeer eens een ander netwerk 

- staat data roaming aan?

- staat de apn op internet.mobiel?

- Geen betalingsregeling?

5 reacties

Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Mobiel & Internet + TV
  • January 28, 2026

Hoi ​@Q53, welkom op de Odido community! Wat supergaaf dat je nu in Indonesië bent en straks doorreist naar Japan. Ik heb zelf ook een Japantrip gepland in juni, dus als je tips hebt heel graag! 😊

Ik snap helemaal dat je onderweg goed bereikbaar wilt zijn. Ik help je hier graag direct bij en zorg ervoor dat de verkeerde bundel wordt vergoed en dat de juiste bundel voor je wordt geactiveerd, zodat je weer online bent.

Wil je je profiel even aanvullen met je 06-nummer, postcode, huisnummer en geboortedatum? Dan kan ik inhoudelijk met je meekijken. Goed om te weten: andere communitygebruikers kunnen deze gegevens niet inzien. Je vult dit aan door rechtsboven op ‘Mijn profiel’ te klikken.

Geef me even een seintje zodra dit is gelukt, dan pak ik het meteen voor je op!

• Auteur
  • January 29, 2026

Er is weinig dat ik niet aan kan radennin Japan.

'Yoroshiku onegaishimasu'

is een zin die veel deuren zal openen.  Betekent zoveel als ‘favour me, please!'

Ook hier van toepassing.

Ik heb alle gevraagde info in het profiel aangevuld.

Is er nog actie van mij nodig of zie ik op korte termijn gewoon een werkende verbinding. Een paar dagen voor vertrek is afhankelijkheid van unsecured wifi-hotspots namelijk echt nie leuk nie.

Dank!

• Auteur
  • January 30, 2026

Yo! seintje!

Ik kan qua internet geen kant uit op het moment.

Heb alle verzochte info geboden.

RSVP

En geen bel verzoeken, jullie weten zelf dat dat onbetaalbaar is.

Yoroshiku!

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • January 30, 2026

Ook zonder bundel kun je tot €10 aan data besteden. De verkeerde bundel kan dus niet de reden zijn.

- probeer eens een ander netwerk 

- staat data roaming aan?

- staat de apn op internet.mobiel?

- Geen betalingsregeling?

Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Mobiel & Internet + TV
  • January 30, 2026

Hoi ​@Q53, sorry voor het wachten, ik ben er weer en bedankt voor je mooie tip! Ik zie dat er wel een pas voor zone 3 (Indonesië) actief is. Hier is nog 7 GB van de 15 GB over. Je zou dus gewoon bereikbaar moeten zijn. Is het gelukt met de stappen van ​@eric? Ik zie dat je geen blokkade hebt, dus je zou bereikbaar moeten zijn. De beschikbare netwerken in Indonesië zijn:

• Indosat Ooredoo Hutchison
  • PT Telekomunikasi Selular
  • PT. Hutchison 3 Indonesia

Voor het ongemak heb ik beide passen vergoed, wat neerkomt op een vergoeding van €50. Je ontvangt hiervan een e-mail ter bevestiging. Laat je mij weten of je weer bereikbaar bent?