Skip to main content
Antwoord

Internet op Reis

• July 31, 2025
  • 11 reacties
  • 218 Bekeken

Hoihoi!

Momenteel ben ik op vakantie in Bali - Indonesië. Hiervoor heb ik een XLP3 pas geactiveerd. Alleen deze werkt niet meer na 2 dagen, terwijl de bundel 30 dagen geld en ik nog geen 15 GB op kan hebben gemaakt. Hoe kan dit? En hoe kan ik er voor zorgen dat deze wel weer werkt?

Alvast bedankt voor de reactie🙏🏼

Beste antwoord door KvanTrier

Goedemorgen allemaal, ik hoop dat jullie een heerlijke vakantie hebben (gehad)! Afgelopen weekend waren er problemen met het netwerk en zo ook in het buitenland. Deze zijn inmiddels opgelost. Hebben jullie inmiddels weer verbinding? Zo niet, zet dan de volgende gegevens in jullie profiel: volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Dan kijk ik graag met iedereen mee naar wat er aan de hand is en hoe ik jullie snel weer online kan krijgen! 😊

Hoihoi!

Inmiddels doet het t weer. Maar blijf deze smsjes ontvangen;

Wat houd dit dan precies in?

Bedankt voor je reactie!🤗

11 reacties

• heeft eerste post geplaatst
  • August 1, 2025

Hoihoi!

Momenteel ben ik op vakantie in Bali - Indonesië. Hiervoor heb ik een XLP3 pas geactiveerd. Alleen deze werkt niet meer na 2 dagen, terwijl de bundel 30 dagen geld en ik nog geen 15 GB op kan hebben gemaakt. Hoe kan dit? En hoe kan ik er voor zorgen dat deze wel weer werkt?

Alvast bedankt voor de reactie🙏🏼

Volgens mij is er een wereldwijde netwerkstoring! Ik heb exact t zelfde, zit momenteel in Bonaire en had ook een Internet op reis Pas gekocht die nog geldig moet zijn. Nu geen netwerkverbinding meer, alleen met wifi lukt t.

• is Prince of Content
  • August 1, 2025

Er is idd een storing bij Odido. Ik kom net terug van Bonaire en Curacao en heel snel gaat je bundel daar niet. Mijn hele gezin heeft last van de storing. Behalve mijn vrouw….die heeft wel connectie met het netwerk.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen allemaal, ik hoop dat jullie een heerlijke vakantie hebben (gehad)! Afgelopen weekend waren er problemen met het netwerk en zo ook in het buitenland. Deze zijn inmiddels opgelost. Hebben jullie inmiddels weer verbinding? Zo niet, zet dan de volgende gegevens in jullie profiel: volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Dan kijk ik graag met iedereen mee naar wat er aan de hand is en hoe ik jullie snel weer online kan krijgen! 😊

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • Antwoord
  • August 4, 2025

Hoihoi!

Inmiddels doet het t weer. Maar blijf deze smsjes ontvangen;

Wat houd dit dan precies in?

Bedankt voor je reactie!🤗

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi K, superfijn dat het weer werkt! Staat betalen per MB toevallig nog aan? Kan je eens kijken op Mijn Odido bij je verbruik of de juiste databundel actief is? Mocht je het niet kunnen vinden, zet je dan alsnog je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel? Dan kijk ik graag met je mee! 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • August 5, 2025

Hoihoi Marciano,

Ik heb mijn profiel even aangepast zodat je kunt mee kijken! Er klopt namelijk nogsteeds niks van. En ik vertrek morgen avond al weer naar huis.

Laat me iets weten alsjeblieft, anders bel ik zelf wel eventjes naar Odido! :)

Thnx!

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen K, bedankt voor het invullen van je profiel! Ik zie dat je de Internet Op Reis-pas XL20 hebt gekregen. Terwijl je de XLP3 of MP3 zou moeten hebben in Indonesië. Heb je voor mij een screenshot dat je 1 van deze codes per sms hebt gestuurd naar 1280? Het lijkt er namelijk op dat de code die je hebt gestuurd, de verkeerde Internet Op Reis-pas heeft geactiveerd. Dan kan ik dit direct doorgeven aan de juiste afdeling om dit op te lossen.

Voor nu heb ik alvast een MP3 bundel voor je geactiveerd. Dan heb je voor vandaag nog 5GB om te gebruiken. En ik crediteer de kosten van deze bundels ook meteen voor je. Excuses voor dit ongemak en ik ontvang graag de screenshot van je, zodat we dit in de toekomst kunnen voorkomen! Laat je het me ook weten of je nieuwe Internet Op Reis-pas nu werkt? In Indonesië kan je (handmatig) verbinding maken met deze netwerken: PT Telekomunikasi Selular en Indosat Ooredoo Hutchison

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • August 6, 2025

Ik heb geen sms gestuurd maar via de Odido app geactiveerd, misschien dat het daarom verkeerd is gegaan. Ik neem aan dat die 5 GB nu is geactiveerd door jou?

Mijn internet werkt in ieders geval! Bedankt hiervoor.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi K, de 5GB bundel heb ik inderdaad voor je geactiveerd. Superfijn dat deze het doet! Ik ben op dit moment met mijn collega aan het kijken waar het misgaat met de vorige bundel. Ik zie nu op je laatste screenshot de XL20 bundel staan. Ik gok dat je deze hebt ontvangen voordat je in Indonesië aankwam. Wellicht tijdens een overstap. Wil je van dit volledige sms’je een screenshot maken? Dan kan ik zien welk land er in het sms’je staat. Dan heb ik direct meer duidelijkheid om het te laten onderzoeken. Ik zie je berichtje graag tegemoet! 😊

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • August 8, 2025

Hierbij alle smsjes vanuit Odido;

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi K, superbedankt voor de screenshots! Helemaal duidelijk en zoals ik al dacht. Ik zie dat de XL20 bundel bij de Verenigde Arabische Emiraten hoort. Vandaar dat de bundel niet in Indonesië werkte. Voor je volgende reis; kijk goed in welk land je welk sms’je krijgt met welke bundels. Dan weet je zeker dat het helemaal goed gaat. Aangezien je de XL20 bundel niet hebt gebruikt heb ik deze voor je gecrediteerd. Samen met de bundel die ik voor je heb geactiveerd. Een credit van € 45 ontvang je op je volgende factuur. Daarmee wordt dit verrekend. Ik heb je ook per e-mail een bevestiging gestuurd. Laat je het me weten of je deze hebt ontvangen? Ik hoor het graag van je! 😊