Skip to main content
Beantwoord

Internet België

Ik ben op dit moment in België, en heb geen internet. Zowel Orange, Base en Proximus. 

In het toestel staat roaming aan, en internet buitenland staat in de Odido app niet geblokkeerd. 

Toestel ook al herstart. Iemand nog een idee?

Beste antwoord door Patrickt55

Marciano van Odido schreef:

Hi Patrick, leuk dat je in België zit! Is het inmiddels gelukt met de apn instellingen? Werkt het met smartsites.odido of smartsites.t-mobile? 

APN op "internet" zetten was de oplossing.

Bekijk origineel

10 reacties

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7926 reacties
  • 17 november 2023

Goedemorgen @Patrickt55 Welkom bij de community van Odido.

Zo te lezen staat alles goed in je telefoon. Heb je soms een betalingsregeling lopen? Dan heb je ook geen internet in het buitenland.

• Auteur
  • is een King Poster
  • 43 reacties
  • 17 november 2023

Nee hoor. Ik betaal mijn factuur altijd op tijd.

• Auteur
  • is een King Poster
  • 43 reacties
  • 17 november 2023

Ik kan overigens wel gewoon bellen. Ook het smsje gekregen van Odido, "welkom in België"

• Auteur
  • is een King Poster
  • 43 reacties
  • 17 november 2023

Onder toegangspunt apn gewijzigd van smartsites.odido naar internet, en apn roamingsprotocol van ipv4/ipv6 naar alleen ipv4, en nu heb ik internet. 

Welke van de twee de oorzaak is geweest, weet ik niet. 

Er is ondertussen al een ticket aangemaakt voor techniek. 

Moet ik terug bellen naar service om de case te annuleren?

• Auteur
  • is een King Poster
  • 43 reacties
  • 17 november 2023

Toch nog even getest. Het probleem zit in de apn smartsites.odido. 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi Patrick, leuk dat je in België zit! Is het inmiddels gelukt met de apn instellingen? Werkt het met smartsites.odido of smartsites.t-mobile? 

• Auteur
  • is een King Poster
  • 43 reacties
  • Antwoord
  • 26 november 2023
Marciano van Odido schreef:

APN op "internet" zetten was de oplossing.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Bedankt voor het laten weten, Patrick! 😄

• is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 29 januari 2025

Hallo Odido. 

Kon even zo snel geen ander passend topic vinden, en wilde ook niet meteen een nieuw openen, vandaar dat ik het even hier probeer. 

Voorheen toen Odido nog T-Mobile was, had ik het idee dat het voorkeursnetwerk in België Orange/Mobistar was. Sinds het Odido is geworden, maakt mijn telefoon automatisch verbinding met BASE/Telenet. 

Kan dit bevestigd worden dat dit inderdaad is aangepast? 

Helaas merk ik dat in de regio Maasmechelen (Grensovergang A76 bij Stein) vaak alleen 2G of 3G van BASE beschikbaar is. Er wordt niet naar 4G (volgens BASE wel beschikbaar - en ook 5G zou inmiddels beschikbaar moeten zijn) gewisseld helaas. 

Waar zou dit aan kunnen liggen? Bij 2G is er helemaal geen actieve verbinding mogelijk. 

Proximus heeft geloof ik de laagste prioriteit, want dit netwerk zie ik vrijwel nooit. 

Zou het mogelijk zijn om het voorkeursnetwerk naar Orange of Proximus aan te passen? Deze netwerken zijn duidelijk beter qua dekking, en geven dus een betere gebruikerservaring. 

Alvast bedankt! 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20649 reacties
  • 29 januari 2025

Hallo ​@DaveMobile 

Ik maak ook verbinding met BASE bij de grensovergang bij Zelzate en ik heb wel een goede 5G verbinding. Wellicht dat het netwerk in die regio minder dekking heeft.

Ik zie geen optie om een voorkeur in te stellen maar anders kun je gewoon handmatig van network operator wisselen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen