Goedemiddag,
Na enkele jaren zeer tevreden te zijn geweest met mijn Tele2 unlimited is er van die tevredenheid niet veel meer over sinds de wijziging naar odido.
Er zou niets veranderen aan de bestaande abonnementen, echter is de snelheid van mijn 4g zeer instabiel.
Overdag heb ik soms een uitschieter naar 30 mbit download, maar veelal kom ik niet boven de 10 mbit uit met regelmatig een download van slechts 2 Mbit. Dit betekent dat het vrijwel onbruikbaar is geworden.
Nu zie ik het goedkoopste unlimited abonnement van odido van 27,50 per maand met een snelheid van maximaal 10 mbit.
Gezien mijn Tele2 unlimited abonnement van 25 euro per maand vermoed ik dat mijn snelheid is gelijkgetrokken met het goedkoopste abonnement van odido.
Upgraden naar een duurdere variant is niet mogelijk vanwege een lopend contract.
Dit zou betekenen dat ik tot ergens in 2025 25 euro per maand moet betalen voor een product waar ik vrijwel niets aan heb.
Een beetje zoeken op het net en ik zie dat veel meer mensen hetzelfde probleem ervaren.
Ik ben zaterdag al naar een odido shop geweest en daar kreeg ik een nieuwe simkaart, helaas zonder succes.
De chatbot helpt niet, alles al meermaals geprobeerd, zonder succes.
Aan mijn toestel ligt het niet, want doe ik de simkaart van mijn moeder in mijn toestel (andere provider) dan haal ik wel bruikbare snelheden.
De klantenservice bellen heeft ook weinig zin, sommige medewerkers, hoe goed bedoeld ook, lezen enkel een script op en zijn zeer moeilijk te verstaan.
Graag zou ik zien dat het probleem opgelost wordt, of ik de mogelijkheid krijg om mijn contract te ontbinden.
Deze kwestie heb ik tevens voorgelegd aan ACM consuwijzer, waarvan ik nog een antwoord verwacht.