Skip to main content

Goedemiddag,

Na enkele jaren zeer tevreden te zijn geweest met mijn Tele2 unlimited is er van die tevredenheid niet veel meer over sinds de wijziging naar odido.

Er zou niets veranderen aan de bestaande abonnementen, echter is de snelheid van mijn 4g zeer instabiel.

Overdag heb ik soms een uitschieter naar 30 mbit download, maar veelal kom ik niet boven de 10 mbit uit met regelmatig een download van slechts 2 Mbit. Dit betekent dat het vrijwel onbruikbaar is geworden.

 

Nu zie ik het goedkoopste unlimited abonnement van odido van 27,50 per maand met een snelheid van maximaal 10 mbit.

 

Gezien mijn Tele2 unlimited abonnement van 25 euro per maand vermoed ik dat mijn snelheid is gelijkgetrokken met het goedkoopste abonnement van odido.

Upgraden naar een duurdere variant is niet mogelijk vanwege een lopend contract.

 

Dit zou betekenen dat ik tot ergens in 2025 25 euro per maand moet betalen voor een product waar ik vrijwel niets aan heb.

 

Een beetje zoeken op het net en ik zie dat veel meer mensen hetzelfde probleem ervaren.

 

Ik ben zaterdag al naar een odido shop geweest en daar kreeg ik een nieuwe simkaart, helaas zonder succes.

 

De chatbot helpt niet, alles al meermaals geprobeerd, zonder succes.

 

Aan mijn toestel ligt het niet, want doe ik de simkaart van mijn moeder in mijn toestel (andere provider) dan haal ik wel bruikbare snelheden.

 

De klantenservice bellen heeft ook weinig zin, sommige medewerkers, hoe goed bedoeld ook, lezen enkel een script op en zijn zeer moeilijk te verstaan.

 

Graag zou ik zien dat het probleem opgelost wordt, of ik de mogelijkheid krijg om mijn contract te ontbinden.

 

Deze kwestie heb ik tevens voorgelegd aan ACM consuwijzer, waarvan ik nog een antwoord verwacht.

@Odido

Hoe zit het nu met het oplossen van het probleem waar vele klanten, waaronder ik zelf mee te kampen hebben?

 

Het duurt maar voort, de adviezen halen werkelijk helemaal niets uit, het probleem ligt dus gewoon bij (een keuze van) Odido, namelijk er oor kiezen om een slechte dekking/instabiel internet aan te bieden.

Nogmaals, een vriendin die ook klant is bij odido haalt terwijl ze naast me zit 160 mbit, ik haal amper 10. Dat heeft dus niets te maken met een zendmast, een algemene storing of iets dergelijks.

Graag zou ik een reactie ontvangen waarin ik de mogelijkheid krijg te ontbinden zonder afkoopsom, alvorens ik dit debacle voorleg aan de Geschillencommissie.

 

Compensatie heeft ook weinig toegevoegde waarde, want al zou ik korting krijgen op de factuur, dan nog steeds heb ik een vrijwel onbruikbaar internet abonnement.

 

Graag zouden we als klanten een concrete oplossing zien in plaats van de retoriek "toestel opnieuw opstarten, dekkingskaart, blabla" terwijl de oplossing waarschijnlijk gewoon zit in het upgraden van de toegewezen snelheid bij onze abonnementen.

 

Odido lijkt dit stelselmatig te weigeren of te ontkennen, daarmee wordt de contractuele verplichting niet nagekomen.

 

Vandaar dus dat ik nu liever kies voor ontbinding van de overeenkomst, ik wens geen zaken te doen met een onderneming die haar klanten voor het lapje houdt.


Ik vind het eerder choquerend hoe problemen doch vragen genegeerd worden, alsof de ‘moderators’  hier werken onder het mom van selectieve participatie. Ik vind de gang van zaken enorm treurig. Problemen/vragen worden als ‘antwoord’ gemarkeerd, terwijl er niks is opgelost, noch zijn de klanten die deze toko voorzien van haar financiën, geholpen met enig tekst doch uitleg! 
 

Ik sta echt perplex, en vind het ronduit schandalig. Ben nog nooit zo treurig behandeld!


Het is inderdaad te gek voor woorden.

 

Lang geleden bestond er een adsl aanbieder met de naam "Alice". Ook zo'n belabberde kwaliteit en dito service, dat bedrijf heeft het niet lang gehaald. Odido lijkt een beetje arrogant gedrag te vertonen, wanen zich onschendbaar ofzo.


Hi @KarelLoki, niet fijn dat je deze ervaring hebt. Ik snap volkomen dat dit niet ideaal is en ik zou willen dat ik het direct voor je kon oplossen. Echter moet ik dit echt aan mijn collegas overlaten. Goed dat je alles hebt geprobeerd om de dekkingskaart te gebruiken. Ik snap niet waarom deze niet voor je werkt, ook na het verwijderen van je cookies. Deze werkt werder namelijk wel gewoon. Stuur je mij een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan help ik je bij het opzeggen van je abonnement. Mocht je toch liever willen dat ik een case voor je doorzet naar de netwerkspecialisten, laat het me dan weten. Dan doe ik dat!


Goedemiddag,

Na enkele jaren zeer tevreden te zijn geweest met mijn Tele2 unlimited is er van die tevredenheid niet veel meer over sinds de wijziging naar odido.

Er zou niets veranderen aan de bestaande abonnementen, echter is de snelheid van mijn 4g zeer instabiel.

Overdag heb ik soms een uitschieter naar 30 mbit download, maar veelal kom ik niet boven de 10 mbit uit met regelmatig een download van slechts 2 Mbit. Dit betekent dat het vrijwel onbruikbaar is geworden.

 

Nu zie ik het goedkoopste unlimited abonnement van odido van 27,50 per maand met een snelheid van maximaal 10 mbit.

 

Gezien mijn Tele2 unlimited abonnement van 25 euro per maand vermoed ik dat mijn snelheid is gelijkgetrokken met het goedkoopste abonnement van odido.

Upgraden naar een duurdere variant is niet mogelijk vanwege een lopend contract.

 

Dit zou betekenen dat ik tot ergens in 2025 25 euro per maand moet betalen voor een product waar ik vrijwel niets aan heb.

 

Een beetje zoeken op het net en ik zie dat veel meer mensen hetzelfde probleem ervaren.

 

Ik ben zaterdag al naar een odido shop geweest en daar kreeg ik een nieuwe simkaart, helaas zonder succes.

 

De chatbot helpt niet, alles al meermaals geprobeerd, zonder succes.

 

Aan mijn toestel ligt het niet, want doe ik de simkaart van mijn moeder in mijn toestel (andere provider) dan haal ik wel bruikbare snelheden.

 

De klantenservice bellen heeft ook weinig zin, sommige medewerkers, hoe goed bedoeld ook, lezen enkel een script op en zijn zeer moeilijk te verstaan.

 

Graag zou ik zien dat het probleem opgelost wordt, of ik de mogelijkheid krijg om mijn contract te ontbinden.

 

Deze kwestie heb ik tevens voorgelegd aan ACM consuwijzer, waarvan ik nog een antwoord verwacht.

 

Ben dus kennelijk niet de enige als ik het zo lees op X en hier. Ruim 10 jaar tevreden klant geweest bij T-mobile, altijd wat meer betaald dan bij concurrenten maar dat vond ik helemaal prima vanwege het stabiele netwerk, letterlijk nooit problemen. Sinds de overgang naar Odido nu al meerdere dagen traag (en soms zelfs helemaal niets) internet gehad (regio Amsterdam, volgens de dekkingskaart zouden er geen problemen moeten zijn). Hopelijk duurt dit niet te lang, want dan ga ik toch voor het eerst in 10 jaar overwegen om eens bij de concurrent te kijken. 


Hi @KarelLoki, niet fijn dat je deze ervaring hebt. Ik snap volkomen dat dit niet ideaal is en ik zou willen dat ik het direct voor je kon oplossen. Echter moet ik dit echt aan mijn collegas overlaten. Goed dat je alles hebt geprobeerd om de dekkingskaart te gebruiken. Ik snap niet waarom deze niet voor je werkt, ook na het verwijderen van je cookies. Deze werkt werder namelijk wel gewoon. Stuur je mij een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan heb ik je bij het opzeggen van je abonnement. Mocht je toch liever willen dat ik een case voor je doorzet naar de netwerkspecialisten, laat het me dan weten. Dan doe ik dat!

@Marciano van Odido 

Bedankt voor je reactie, daarop heb ik twee vragen:

Betreft het opzeggen zonder het contract af te moeten kopen?

Mocht ik kiezen voor het doorzetten van een case, hoe lang duurt het voordat dit is afgehandeld?


Hi Karel, geen dank! Om je contract te ontbinden zonder afkoopsom, moeten mijn collega's wel eerst een onderzoek doen. Normaal gesproken staat daar 6 kalenderdagen voor. Ik heb direct nagevraagd wat de actuele verwerkingstijd is, maar dit is nu lastig te zeggen. Het is erg druk en het kan dus wel wat langer duren. Ik zou voor nu uitgaan van een week extra. Ik las dat je abonnement nog tot 2025 loopt, dus een afkoopsom is dan niet prettig. Als je me je gegevens stuurt, kan ik de case direct aanmaken. Ik hoop dat deze snel opgepakt kan worden en natuurlijk dat je verbinding weer optimaal is. Ik had het graag anders gezien, maar ik kan op dit moment ook niet anders dan wachten. 


Reageer