Skip to main content

Ineens geen netwerk meer in het buitenland

• December 2, 2025
  • 3 reacties
  • 40 Bekeken

Ik ben momenteel in Costa Rica en vlak voor vertrek had ik een XL11 op reis pas aangeschaft. Het werkte de eerste twee weken perfect maar vandaag heb ik plotseling geen netwerk meer. Ik heb alles al geprobeerd wat er online te vinden was qua oplossingen. Maar niks werkt helaas. Om een adviseur te spreken moet ik bellen maar ik kan niet bellen want ik heb geen netwerk. Ook kan ik niet inloggen in mijn odido app want ik heb tweestapsverificatie middels een sms en die kan ik ook niet ontvangen want geen netwerk.

Zit er een blokkade op mijn data roaming? Zouden jullie me asjeblieft kunnen helpen om dit weer te fixen? Bedankt alvast!

December 3, 2025

Hoi F, Costa Rica klinkt heerlijk! Hoe is het daar? Wat apart dat je netwerk opeens is weggevallen. Wat krijg je precies te zien als je handmatig verbinding maakt met de netwerken Claro of Ice? Het resetten van je netwerkinstellingen zou ook kunnen helpen om je simkaart helemaal opnieuw verbinding te laten maken. 

Zet je alleen nog de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel? En geef je me een seintje als je dit hebt gedaan? Dan kijk ik graag met je mee. Ik zie wel dat het om een zakelijk abonnement gaat, dus de kans is aanwezig dat ik je niet volledig kan helpen en je alsnog moet vragen contact op te nemen met mijn collega's van de zakelijke klantenservice via Service en ondersteuning voor bedrijven | Odido Business

3 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • December 2, 2025

Hallo ​@Fsdijkhuizen 

De pas is alleen geldig in het land waar je hem koopt.

Heb je jouw telefoon al eens herstart of handmatig een andere netwerkprovider gekozen?

Staat roaming aan?

Heb je misschien een betalingsregeling lopen?

Vul alvast alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator kan meekijken.

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • December 2, 2025

Hoi ​@Waqqas 

Dat heb ik allemaal al geprobeerd. Ik heb geen betalingsregeling lopen en ook geen achterstand of iets dergelijks. Maar om dat laatste helemaal zeker te weten moet ik inloggen in de app en dat kan niet vanwege de tweestapsverificatie met sms.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi F, Costa Rica klinkt heerlijk! Hoe is het daar? Wat apart dat je netwerk opeens is weggevallen. Wat krijg je precies te zien als je handmatig verbinding maakt met de netwerken Claro of Ice? Het resetten van je netwerkinstellingen zou ook kunnen helpen om je simkaart helemaal opnieuw verbinding te laten maken. 

Zet je alleen nog de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel? En geef je me een seintje als je dit hebt gedaan? Dan kijk ik graag met je mee. Ik zie wel dat het om een zakelijk abonnement gaat, dus de kans is aanwezig dat ik je niet volledig kan helpen en je alsnog moet vragen contact op te nemen met mijn collega's van de zakelijke klantenservice via Service en ondersteuning voor bedrijven | Odido Business