Skip to main content
Beantwoord

Ik word gebeld; beller hoort 'Dit nummer is niet in gebruik'

Goedenavond, 

Zoals de titel zegt; mensen die mij bellen horen dat mijn nummer niet in gebruik is, wanneer de telefoon een paar keer is overgegaan. 

Ik zie dat ze bellen (ze verschijnen op mijn scherm) en ik kan zelf bellen en internetten. Ik kan ook gewoon opnemen als ze bellen. Voor mij lijkt er niets aan de hand. Ik heb de telefoon al opnieuw opgestart en opnieuw aangemeld op het netwerk. Wat kan ik nog meer doen? 

Gr. Natas

Beste antwoord door Taschadepasha

Pharwin van Odido schreef:

Goedemorgen ​@Taschadepasha, dat is helemaal goed! Ik heb zojuist kosteloos een nieuwe simkaart voor je besteld. Deze kun je binnen 3 werkdagen per post bij je thuis verwachten. De activatie kun je gemakkelijk in orde maken via je Mijn Odido account. 

Laat je weten wanneer je 'm binnen hebt en of het is gelukt met de activatie? Ik hoop inderdaad dat dit helpt! Anders kijken we uiteraard samen naar een andere oplossing. Komt helemaal goed! 

Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, stel ze gerust. Ik ben er voor je! 

Super. Ik laat je weten wat het heeft opgeleverd. 

Bedankt alvast! 

Bekijk origineel

11 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8983 reacties
  • 8 april 2025

Heb je een doorschakeling erop gezet bij "geen antwoord "? Normaal ga je naar voicemail, maar je kunt ook zelf een nummer invoeren en daar een fout bij maken.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 8 april 2025

Hi, 

Ik heb niet bewust een doorschakeling gemaakt. Waar kan ik dat checken?

Nvm, heb het gevonden en bevestigd dat ik geen doorschakeling wil. (Odido app) Het helpt niet.

Overigens zijn de bellers bij verschillende providers en ook Odido zelf. 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemiddag ​@Taschadepasha van harte welkom op onze Community! Wat gek dat mensen dit te horen krijgen als ze jouw nummer bellen, ik kijk graag met je mee naar een oplossing! Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Graag kijk ik met je mee of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld bij je abonnement. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 9 april 2025
Taschadepasha schreef:

Goedenavond, 

Zoals de titel zegt; mensen die mij bellen horen dat mijn nummer niet in gebruik is, wanneer de telefoon een paar keer is overgegaan. 

Ik zie dat ze bellen (ze verschijnen op mijn scherm) en ik kan zelf bellen en internetten. Ik kan ook gewoon opnemen als ze bellen. Voor mij lijkt er niets aan de hand. Ik heb de telefoon al opnieuw opgestart en opnieuw aangemeld op het netwerk. Wat kan ik nog meer doen? 

Gr. Natas

Profiel is aangevuld en ik heb de netwerkinstellingen gereset. 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@Taschadepasha dank voor het invullen van je profielgegevens! Heeft de netwerkinstellingen resetten niet geholpen? Is je toestel voorzien van de nieuwste software? Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie geen bijzonderheden, alles staat goed ingesteld. Wel zie ik dat je beschikt over een oud T-Mobile Go abonnement. Beschik je nog over een oude T-Mobile simkaart? Het zou kunnen dat daar de oorzaak ligt. Je kunt dit testen door een kruistest uit te voeren. Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt. 

Ik hoor het graag van je! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 21 april 2025

Hi Pharwin, 

Inderdaad een oude simkaart. Ik was pas dit weekend in de gelegenheid om te testen in een ander toestel. Het was een IPhone 14. Ik kreeg daarbij de melding niet. Na een paar keer overgaan stopte de verbinding, zonder melding. Ik weet niet of dit juist is. Ik heb via SMS mijn voicemail uitgezet, maar in mijn app staat het nog aan. Kunnen jullie dit nakijken? Het is wel de bedoeling dat het op deze manier gaat denk ik.

Betekent dit dat het aan het toestel ligt? 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Taschadepasha dank voor de toelichting! In dat geval, vermoed ik dat het aan je simkaart ligt. Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie dat je Voicemail inderdaad wel aan staat. Als je wilt, kan ik kosteloos een nieuwe fysieke simkaart voor je bestellen. Deze kun je dan binnen 3 werkdagen bij je thuis verwachten. De activatie kun je heel gemakkelijk in orde maken via je Mijn Odido account middels een sms-verificatie naar je oude simkaart of via iDIN (bankverificatie). Zou je dat willen? 

Je kunt eventueel ook langsgaan in 1 van onze winkels, waar mijn collega's je gelijk kunnen helpen met het activeren en koppelen van een nieuwe simkaart. 

Laat maar gerust weten waar je voorkeur naar uit gaat!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 23 april 2025

Hi Pharwin, 

Bedankt voor het nakijken. Ik ontvang graag een nieuwe simkaart. Hopen dat dat helpt! 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@Taschadepasha, dat is helemaal goed! Ik heb zojuist kosteloos een nieuwe simkaart voor je besteld. Deze kun je binnen 3 werkdagen per post bij je thuis verwachten. De activatie kun je gemakkelijk in orde maken via je Mijn Odido account. 

Laat je weten wanneer je 'm binnen hebt en of het is gelukt met de activatie? Ik hoop inderdaad dat dit helpt! Anders kijken we uiteraard samen naar een andere oplossing. Komt helemaal goed! 

Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, stel ze gerust. Ik ben er voor je! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • Antwoord
  • 24 april 2025
Pharwin van Odido schreef:

Super. Ik laat je weten wat het heeft opgeleverd. 

Bedankt alvast! 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Tascha, graag gedaan namens Pharwin en we horen het graag! đŸ˜Š

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen