Skip to main content

Goedemiddag,

Ik heb een vraag over mijn huidige esim.
Deze is momenteel geinstalleerd op mijn huidige iPhone (gescand via QR code uit brief), maar ben van plan een nieuwe aan te schaffen.
Nu lees ik, dat het sinds deze maand mogelijk is, om deze tijdens het installeren van je iPhone over te zetten naar de nieuwe (bron: https://www.odido.nl/service/producten/mobiel/simkaart/dual-sim-esim#se6).

Echter zie ik ook verhalen dat dit nog steeds niet mogelijk zou zijn.
Wat is nu waar, en kan ik inderdaad mijn esim overzetten naar mijn nieuwe iphone zonder dat ik een nieuwe moet aanvragen?
Gaat om een zakelijke esim.

Gisteren de proef op de som genomen, en de gok maar gewoon gewaagd.
Oude iPhone gaf aan een nieuwe gevonden te hebben, en of ik alles van de oude wilde overzetten naar de nieuwe iPhone.

Ook daarbij de vraag gekregen wat ik met de eSIM wilde doen.
Deze via de migratie wizard van Apple omgezet, en na een minuut of anderhalf was het overzetten + activeren voltooid.

Je kan dus een eSIM migreren vanaf een oude naar een nieuwe iphone, zonder hulp van Odido, of het aanvragen van een nieuwe eSIM.


Goedemorgen Niek, ik hoop dat je een goed weekend hebt! Superfijn dat alles goed is gegaan met het overzetten van je eSIM op je nieuwe iPhone en bedankt voor het laten weten. Mocht je in de toekomst nog hulp nodig hebben, start dan gerust een nieuw topic. Mochten er echt gegevens nodig zijn of gaat het om je abonnement, dan kan je via deze kanalen contact met ons opnemen, aangezien het om een zakelijk abonnement gaat. Hier op de Community hebben we geen toegang tot zakelijke abonnementen. Voor nu wens ik je nog een hele fijne zondag! 😄


Goedenmiddag,

ik probeerde mijn esim over te zetten van iphone 11 naar iphone 16 maar ik kan nu niet meer bellen en niet meer gebeld worden zowel met mijn oude als nieuwe iphone. Als iemand mij belt gaat ie gelijk naar voicemail. Wat is er gebeurd en hoe krijg ik dit weer goed? 


 

 


Het snelst gaat dit weer werken als je met een legitimatie naar een Odido shop gaat morgen. Dan kunnen ze ter plaatse een nieuwe esim regelen.


Hi ​@reginak is het inmiddels gelukt in één van onze winkels of met een andere collega? Mocht je nog niet langs geweest zijn, dan kijk ik graag met je mee of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel?  Dan kan een collega of ik daarna met je meekijken! 


Reageer