Toen vorig jaar T-Mobile door Odido is opgenomen had ik geen netwerk of sms meer. Ik ben hier mee naar een Odido winkel gegaan en zij hebben me verteld dat ik een nieuw toestel nodig had. Vervolgens heb ik op Belsimpel eentje gekocht met een nieuw Odido abbonoment erbij (zelfde nummer) en alles werkte prima. Plotseling in December kwam het probleem weer terug. Ik had geen zin om weer een nieuw toestel te kopen omdat ik deze maar een paar maand had dus heb een nieuwe simkaart besteld. Die heeft niks opgelost en ik kan nu ook niet meer in mijn Odido account omdat ze me moeten verifieren via sms wat het dus niet doet. Heb wel elke maand moeten betalen voor niks. Zit dus al een tijdje met dit probleem en heb nu deze forums gevonden.
Wat kan ik hier aan doen? Ik kan niet in mijn odidio, heb een abonnoment dat niks doet en ben veel geld kwijt.
Hallo
Heb je toevallig een andere telefoon thuis liggen waar je je simkaart in kan testen?
Je simkaart in de instellingen bij sim beheer uitschakelen en inschakelen kan ook helpen.
Wat gebeurt er als je handmatig zoekt naar netwerken? Welke netwerken zie je en kies dan Odido.
Hallo
Heb je toevallig een andere telefoon thuis liggen waar je je simkaart in kan testen?
Je simkaart in de instellingen bij sim beheer uitschakelen en inschakelen kan ook helpen.
Waar kan ik dit vinden? Zie wel dat als ik op sim kaart instellingen tik dit menu tevoorschijn komt:
Netwerk
Geen services
Signaalsterkte
0
Type mobiel netwerk
Onbekend
Servicestatus
Buiten gebruik
Roaming
Geen roaming
Status mobiel netwerk
Verbinding verbroken
Telefoonnummer
Onbekend
ICCID
(lang getal)
IMS-registratiestatus
Niet gerigistreerd
Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel lapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.
Een andere klant had iets soortgelijks, maar dan in het buitenland. Zie het onderstaande topic:
Het was op te lossen doordat er bij de APN-naam een verkeerde naam vermeld stond. Zou je dat ook eens willen checken? Ik verneem graag of het dan wel lukt!
Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel lapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.
Een andere klant had iets soortgelijks, maar dan in het buitenland. Zie het onderstaande topic:
Het was op te lossen doordat er bij de APN-naam een verkeerde naam vermeld stond. Zou je dat ook eens willen checken? Ik verneem graag of het dan wel lukt!
Bedankt voor uw reactie. Ik heb alle adviezen geprobeerd, maar het heeft helaas niks geholpen. Ik vroeg me af of het misschien iets met die sim kaart instellingen te maken heeft omdat er bij alles staat dat het niet werkt, maar ik zie niet hoe je dat kunt aanpassen het laat allen zien.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.