Skip to main content

Met héél véél moeite begin december uiteindelijk een afspraak bij Guidion kunnen maken voor vandaag, 30-12. Dit was héél moeilijk omdat Guidion steeds een afspraak wilde maken in het nieuwe jaar, ipv op de opleverdatum van mijn nieuw afgesloten Odido abonnement. Maar, uiteindelijk toch een afspraak ingepland gekregen voor vandaag. 3x raden?? Vanmorgen een SMS dat de monteur is uitgevallen..... ik heb Guidion gebeld en deze medewerker zei dat het door Odido kwam, dat die de opleverdatum had opgeschoven naar 3 januari. Ik dus vervolgens met Odido gebeld en die gaven aan dat dàt niet klopt en ik "gewoon" vandaag over gezet zou gaan worden. 

 

Guidion wéér gebeld en deze (andere) medewerker gaf aan dat het een vals SMS geweest is, want afspraak stond nog in het systeem gepland voor vandaag, rond 14:00 wist hij te vertellen.…

 

14:00 kwam en ging  en na nóg een telefoontje waar de monteur bleef blijkt dus dat de afspraak wél is geannuleerd voor vandaag!  Lekker handig, kost me een hele dag thuis zitten.…

 

Is niet de 1e keer dat Guidion er een zooitje van maakt, het is helaas ieder jaar gedonder met dat bedrijf. Maar wil je niet de absolute hoofdprijs voor internet betalen, dan ben je bijna wel verplicht ieder jaar over te stappen om weer in aanmerking te komen voor alle "nieuw klant voordeel" 

 

Vandaag naast internet thuis óók overgegaan van Youfone naar Odido met mobiel internet en helaas, had ik bij Youfone gewoon netjes en goed bereik, is dit bij Odido maar één streepje, dus óók m'n mobiele internet is nu heel slecht! 

 

Ik baal als een stekker nu dat én mobiel er kennelijk géén bereik is in mijn omgeving én thuis internet voorlopig dus niet geïnstalleerd kan worden..... leuk met een smarthome waar alles via wifi/ internet geregeld is…

 

 

Welkom op onze community! ​@vandenende 

Ik wil allereerst mijn excuses aanbieden voor deze oplevering. Dit is niet wat je van ons gewend mag zijn. Ik wil graag dat je kan genieten van onze diensten, ik help je dan ook graag verder om dit te realiseren! 

Ik ben gelijk gaan kijken en zie bij ons inderdaad ook dat de afspraak nog in het systeem stond voor 30-12. Wanneer ik dan op de afspraaklink klik, kom ik op de pagina om opnieuw een afspraak in te plannen. Om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen, heb ik meteen een bericht gestuurd naar Guidon met de vraag om contact op te nemen voor een nieuwe afspraak. Hoe graag ik het ook wil, kan ik niet beloven dat dit nog voor het nieuwe jaar gebeurd. Wel heb ik nadrukkelijk aangegeven dat de eerst volgende afspraakmogelijkheid voor jou moet zijn. 

Natuurlijk wil ik ook graag dat je via ons mobiele netwerk fijn kunt internetten, ik heb daarom gelijk gevraagd aan mijn collega ​@Pharwin van Odido of hij hiervoor mee wil kijken. Wil je alleen nog je mobiele nummer toevoegen aan je community profiel? Dan kan hij gelijk voor je aan de slag. 

Mocht ik in de tussentijd nog ergens bij kunnen helpen, laat je het mij dan weten? Ik sta altijd paraat om verder te helpen! 


Hi ​@vandenende wat leuk dat je naast je Internet + TV abonnement, ook voor je mobiele abonnement voor ons hebt gekozen! Wel zo fijn als het bereik ook in orde is, laten we samen naar een oplossing kijken! 

Had je toevallig al een kijkje genomen op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking om te controleren of er storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt zijn, waardoor je dit ervaart? Mocht er iets te zien zijn, krijg je ook gelijk te zien wanneer we streven het opgelost te hebben! Als er niks te zien is, kan er iets anders aan de hand zijn. Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Graag verneem ik een reactie op de bovenstaande punten. Kun je ook je telefoonnummer in je profiel vermelden en een reactie geven in dit topic? Dan kan ik met je meekijken of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld! 
 


Beste Pharwin,

 

Telefoon al meerdere malen uitgezet en opnieuw aan, óók netwerkinstellingen al gereset en mobiel is up to date (samsung A51 dus die krijgt geen updates meer)  heeft allemaal niets geholpen. Toevallig afgelopen dag in meerdere huishoudens geweest, in Rotterdam en Monster was m'n bereik net zo slecht als thuis, maar in de auto in Vlaardingen was m'n bereik ineens goed. Lijkt dus echt aan het bereik van de Odido zendmasten te liggen?  Bij kpn nooit problemen mee gehad! 

 

Graag zou ik het in ieder geval opgelost zien bij mij thuis in de omgeving..


Hoi ​@vandenende, allereerst, de beste wensen voor het nieuwe jaar! Ik hoop dat je een fijne jaarwisseling en feestdagen hebt gehad. Ik snap heel goed dat je het opgelost wilt zien bij je thuis omgeving. Aangezien je wel goed bereik hebt gehad, ligt het niet aan je simkaart. Ook zie ik verder geen bijzonderheden op onze dekkingskaart bij jou in de buurt. De dekking zou gewoon goed moeten zijn. 

In dat geval, raad ik je aan het probleem te melden via onze dekkingskaart op https://www.odido.nl/mobiel/netwerk/dekking. Vul je postcode/locatie in het daarvoor bestemde veld en klik daaronder op de button met de tekst 'Meld een probleem' zodat een netwerkspecialist de situatie op jouw locatie kan onderzoeken en verklaren. Vervolgens is het belangrijk dat je in het formulier alle details van je situatie invult en met name een voorbeeld van een exacte datum en tijdstip waarop dit probleem zich voordoet en waarop je geen of traag internet had, niet kon bellen of een slechte gesprekskwaliteit ervoer. Onze netwerkspecialisten zullen de verbinding tussen jouw simkaart en de netwerkmast(en) op dit exacte tijdstip dan verder voor je onderzoeken en nemen binnen enkele dagen telefonisch contact met je op om de uitkomst te bespreken. Daar komt dan meer duidelijkheid en een oplossing uit! 

Gaat dat lukken? Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten - we zitten voor je klaar! 

 


Reageer