Skip to main content

Zodra ik de grens over ga (belgië, Duitsland, Frankrijk, enz.) Heb ik geen verbinding. Het is nog nooit mij gelukt om verbinding in het buitenland te krijgen.

 

Ik heb geen blokkades staan

Mijn roaming staat aan.

Ik heb de netwerkinstellingen gereset en het werkt nog steeds maar niet

De tweede (backup) sim geprobeerd, werkt niet.

 

Ik vermoed dat het de APN is. Als ik de apn reset, dan staat hij op "smartsites.t-mobile"

Is dit de verkeerde? Ik vind het vreemd, want het is voor mij de default APN

 

Edit: Handmatig een netwerk selecteren werkt ook niet. Ik "heb geen toestemming"

Oeps, vergeten te zeggen:

Als ik handmatig een netwerk probeer te selecteren, zegt het "You don't have permission to connect to this network"


Hallo @Janhenk44 

Ik heb standaard deze APN:

APN internet

Heb je verder geen openstaande facturen of een betalingsregeling?


Hoi Janhenk, van harte welkom op de Community! Gaat het om het nummer **75? Er stond een blokkade op international roaming. Deze heb ik net voor je verwijderd. Nu moet het lukken om verbinding te maken in het buitenland. Laat je het ons weten of het is gelukt? 


Dat is het juiste nummer.

Helaas werkt het nog steeds niet.

Met de andere APN werkt het ook niet. 

 

Voor een of ander reden kan ik ook geen netwerk handmatig selecteren. Er worden geen netwerken gevonden.

 

Misschien duurt het een tijdje om te updaten? Geen idee.

 

Ik heb ook geen idee waarom er een blokkade stond.

 


Hallo @Janhenk44 het kan soms even duren voordat het is verwerkt in ons systeem. Kun je je toestel opnieuw opstarten, zodat deze opnieuw verbinding maakt met de mast bij je in de buurt? Dan zou het moeten werken! 

Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel lapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Kun je checken of de APN-naam op internet.mobiel staat? Indien anders vermeld wordt, werkt het ook niet. 

Ik hoor graag van je of het daarna wel werkt! 


Ik ben weer in Nederland, dus helaas kan ik het niet testen, maar ik denk dat het probleem aan iets anders ligt, want:

De blokkade werd vanmorgen ingesteld door mijn netwerk admin per ongeluk toen hij ging kijken of hij het probleem zelf kon oplossen.

en

Mijn sim heeft nooit gewerkt in het buitenland, dus aan die blokkade ligt het niet. Misschien is er iets met de chip zelf? Ik dacht dat dat het niet kon zijn, want de backup chip werkt ook niet.

Ik heb het op een ander mobiel getest en het werkte dan ook niet. Het is dus iets met beide kaarten, of misschien is internet en bellen in het buitenland niet bij mijn abonnement inbegrepen?

 

Misschien is de beste optie een nieuwe SIM maar.


Goedemorgen Janhenk, ik hoop dat je een goed weekend hebt gehad! Heb je toevallig een VPN app op je telefoon staan? Dit kan er nog wel eens voor zorgen dat je geen verbinding kan maken. Maar wat apart dat het niet werkt in het buitenland. Wil je je profiel invullen met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan kijk ik graag nog een keer of iets anders kan vinden en anders kan ik een nieuwe simkaart voor je bestellen. Het duurt ongeveer 3 dagen voordat je de nieuwe ontvangt. Mocht je een Odido Shop bij je in de buurt hebben, loop dan gerust binnen. Dan krijg je er direct een mee! 😄


Ik heb wel een VPN, maar waarschijnlijk is het dat niet, want ik heb de kaart in een ander telefoon getest, en hij werkte ook niet.

Misschien is het iets met mijn abonnement? Want beide SIM's doen het niet in het buitenland.

 

Ik heb de info in mijn profiel ingevuld. Waarschijnlijk is het niet exact hetzelfde als wat jullie hebben, want de abonnement staat onder ons bedrijf. Ik hoop dat het niet een probleem is!

Om te confirmeren kan ik ook het oorspronkelijk bezorgadres geven als dat nodig is.

Bedankt voor de hulp!


@Janhenk44 dank voor de toelichting! Als je het hebt getest in een ander toestel en deze nog steeds niet werkt, ligt het vermoedelijk aan je simkaart. Wil je dat we kosteloos een nieuwe voor je aanvragen? Deze zal dan wel worden verstuurd naar het bij ons bekende adres (van het zakelijke nummer) en je kunt 'm binnen 3 werkdagen verwachten.  Ben je de beheerder van het bedrijf? Zo niet, dan kun je het beste even langsgaan naar de telecombeheerder van het bedrijf, die zelf een nieuwe simkaart voor je kan aanvragen/koppelen. 

Ik hoor het graag van je! 


Ja, dat zou ik graag willen proberen.

Ik ga hem dadelijk vragen.

De volgende keer dat ik in het buitenland ben, zal ik de topic updaten.

Bedankt voor de hulp!

 

PS: Zal de nieuwe simkaart dezelfde telefoonnummer als mijn huidige simkaart hebben?


Hoi, is helemaal goed en uiteraard graag gedaan namens Pharwin! Ja zeker, geen zorgen - ook met een nieuwe simkaart behoud je gewoon je eigen nummer. De nieuwe simkaart zal dan geactiveerd moeten worden, zodat de oude stopt met werken! 😊


Reageer