Skip to main content
Beantwoord

Geen tot slechte 4G/5G

  • 15 november 2024
  • 12 reacties
  • 416 Bekeken

Hi,

Sinds gisteren middag rond 15:00 ervaar ik nogal veel problemen met mijn mobiele data. Het begon eerst dat ik geen mobiele data had terwijl me 5G en service icoontje er gewoon waren, ik dacht misschien ligt het aan de plek waar ik ben dus overgeschakeld naar 4G, aldus nogsteeds geen mobiele data. Dit gebeurde overigens op mijn werk waar ik voorheen nooit problemen met mobiele data heb ervaren. Even later merkte ik dat ik geen service had en dat SOS was ingeschakeld dus ik dacht van hmm even opnieuw opstarten, dus zodoende gedaan en SOS was weg alleen ik bleef “geen service” krijgen en mijn 5g en 4g waren compleet weg. Nu op dit moment, een dag later doet hij het soms wel, soms niet, ongeacht de plek waar ik sta en wanneer hij het doet is hij ontzettend sloom. Ik heb geen idee hoe dit komt en als ik storingen online opzoek kan ik helaas ook niks vinden. 
 

Hopelijk hebben jullie enig idee wat er aan de hand is. 
 

Met vriendelijke groet,

Yor

Beste antwoord door Waqqas

@Godsworthy 

Misschien ligt het aan de simkaart?

Check voor de zekerheid een simkaart van een andere provider in je telefoon om er zeker van te zijn waar het probleem precies ligt.

Een vervangende simkaart kan je via je Odido account regelen.

Bekijk origineel

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 15 november 2024

Hallo ​@Godsworthy 

Ervaar je hetzelfde op andere locaties in Nederland?

Misschien kan je je simkaart ook in een andere telefoon testen.


  • is een Top Poster
  • 15 november 2024
Waqqas schreef:

Hallo ​@Godsworthy 

Ervaar je hetzelfde op andere locaties in Nederland?

Misschien kan je je simkaart ook in een andere telefoon testen.


Ja ik ervaar dit probleem zowel op werk, als thuis, als in de sportschool. Andere telefoon ook geprobeerd, zelfde probleem. 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 15 november 2024

@Godsworthy 

Misschien ligt het aan de simkaart?

Check voor de zekerheid een simkaart van een andere provider in je telefoon om er zeker van te zijn waar het probleem precies ligt.

Een vervangende simkaart kan je via je Odido account regelen.


  • is een Top Poster
  • 15 november 2024
Waqqas schreef:

@Godsworthy 

Misschien ligt het aan de simkaart?

Check voor de zekerheid een simkaart van een andere provider in je telefoon om er zeker van te zijn waar het probleem precies ligt.

Een vervangende simkaart kan je via je Odido account regelen.


Dus ik moet nog betalen voor iets wat uit het niks is gebeurd? Beetje onzin als je het mij vraagt..


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Yor, van harte welkom op de Community en goed dat je je profiel volledig hebt ingevuld! Niet fijn dat je mobiele verbinding niet meer lekker werkte. Hoe is je verbinding nu? Is deze weer stabiel of merk je dat het soms nog minder is? Zijn je werk, woning en sportschool allemaal dicht bij elkaar/in dezelfde stad? Maak dan een melding via onze dekkingskaart. Onze netwerkspecialisten pakken dit dan zo snel mogelijk voor je op. Laat het me maar weten. Als je er nog last van hebt, kan ik je ook gratis een nieuwe simkaart sturen. Ik hoop dat dat het probleem dan verhelpt! 😄


  • is een Top Poster
  • 3 december 2024
Marciano van Odido schreef:

Hoi Yor, van harte welkom op de Community en goed dat je je profiel volledig hebt ingevuld! Niet fijn dat je mobiele verbinding niet meer lekker werkte. Hoe is je verbinding nu? Is deze weer stabiel of merk je dat het soms nog minder is? Zijn je werk, woning en sportschool allemaal dicht bij elkaar/in dezelfde stad? Maak dan een melding via onze dekkingskaart. Onze netwerkspecialisten pakken dit dan zo snel mogelijk voor je op. Laat het me maar weten. Als je er nog last van hebt, kan ik je ook gratis een nieuwe simkaart sturen. Ik hoop dat dat het probleem dan verhelpt! 😄

Hi Marciano, afgelopen 2 weken heb ik er amper last van gehad tot vandaag helaas weer. Ik kreeg weer een SOS melding en ik kreeg weer een melding met ‘geen service’ terwijl dit gewoon bij mij thuis is en voorheen nooit problemen heb gehad met mobiele data of service bij mij thuis. Ik denk dat er een probleem met de simkaart is en ik zou graag een nieuwe willen ontvangen. 
 

Alvast bedankt. 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@Godsworthy, die kan ik zeker voor je bestellen! Voordat ik dat ga doen, wil ik je nog een aantal dingen vragen. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. 

Hopelijk zorgt dat voor wat verbetering! Zo niet, dan kunnen we altijd nog een nieuwe simkaart naar je opsturen. Deze kun je dan binnen 3 werkdagen verwachten bij je thuisadres. Of je kunt langsgaan in één van onze winkels, waar mijn collega's je direct helpen met het koppelen en activeren van een nieuwe simkaart! 


  • is een Top Poster
  • 11 februari 2025
Pharwin van Odido schreef:

Goedemorgen ​@Godsworthy, die kan ik zeker voor je bestellen! Voordat ik dat ga doen, wil ik je nog een aantal dingen vragen. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. 

Hopelijk zorgt dat voor wat verbetering! Zo niet, dan kunnen we altijd nog een nieuwe simkaart naar je opsturen. Deze kun je dan binnen 3 werkdagen verwachten bij je thuisadres. Of je kunt langsgaan in één van onze winkels, waar mijn collega's je direct helpen met het koppelen en activeren van een nieuwe simkaart! 

Hi Pharwin,

 

Afgelopen 2 maanden heb ik geen problemen meer gehad met mijn mobiele data tot vandaag. Ik kreeg weer rare SOS meldingen en mijn mobiele data doet het wéér niet. Ik zou daarom graag een nieuwe simkaart willen aanvragen. Kan je me hierbij helpen?

 

Alvast bedankt. 


  • is een Top Poster
  • 11 februari 2025
Godsworthy schreef:
Pharwin van Odido schreef:

Goedemorgen ​@Godsworthy, die kan ik zeker voor je bestellen! Voordat ik dat ga doen, wil ik je nog een aantal dingen vragen. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. 

Hopelijk zorgt dat voor wat verbetering! Zo niet, dan kunnen we altijd nog een nieuwe simkaart naar je opsturen. Deze kun je dan binnen 3 werkdagen verwachten bij je thuisadres. Of je kunt langsgaan in één van onze winkels, waar mijn collega's je direct helpen met het koppelen en activeren van een nieuwe simkaart! 

Hi Pharwin,

 

Afgelopen 2 maanden heb ik geen problemen meer gehad met mijn mobiele data tot vandaag. Ik kreeg weer rare SOS meldingen en mijn mobiele data doet het wéér niet. Ik zou daarom graag een nieuwe simkaart willen aanvragen. Kan je me hierbij helpen?

 

Alvast bedankt. 

Ik heb zojuist een eSim aangevraagd, hopende dat dit zou werken maar ik blijf “geen service” krijgen en SOS melding in mijn scherm. 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@Godsworthy, ik snap heel goed dat je ongestoord wilt genieten van ons mobiele netwerk. Ervaar je dit op je thuislocatie? Ik heb gelijk gekeken op onze dekkingskaart en ik zie geen bijzonderheden bij jou in de buurt. Fijn dat het is gelukt om een nieuwe eSIM aan te vragen! Bij je abonnement zie ik dat de nieuwe eSIM gekoppeld en geactiveerd staat. Kun je voor mij nogmaals de netwerkinstellingen resetten en daarna je toestel opnieuw opstarten? 

Ik hoop dat het daarna werkt! 


  • is een Top Poster
  • 26 februari 2025
Pharwin van Odido schreef:

Goedemorgen ​@Godsworthy, ik snap heel goed dat je ongestoord wilt genieten van ons mobiele netwerk. Ervaar je dit op je thuislocatie? Ik heb gelijk gekeken op onze dekkingskaart en ik zie geen bijzonderheden bij jou in de buurt. Fijn dat het is gelukt om een nieuwe eSIM aan te vragen! Bij je abonnement zie ik dat de nieuwe eSIM gekoppeld en geactiveerd staat. Kun je voor mij nogmaals de netwerkinstellingen resetten en daarna je toestel opnieuw opstarten? 

Ik hoop dat het daarna werkt! 

Hi Pharwin,

Helaas is het probleem weer aanwezig, zowel met de e-sim als fysieke sim. Ik heb netwerkinstellingen reset en telefoon opnieuw opgestart helaas nog steeds ‘geen service’ en SOS melding. Ik ben bang dat het misschien niet aan de simkaart ligt maar misschien iets in mijn telefoon. Enig idee?

 

Alvast bedankt. 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Godsworthy dat zou heel goed kunnen. Ben je toevallig in de gelegenheid om langs te gaan in één van onze winkels? Daar kunnen mijn collega's je direct voorzien van een fysieke simkaart en deze koppelen en activeren bij je abonnement. Als het probleem aanhoudt, kun je met de fysieke simkaart testen in een ander toestel of het probleem aanhoudt. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je toestel ligt. 

Ik heb gelijk gekeken op onze dekkingskaart en ik zie dat er gister wel werkzaamheden aan de mast bij jou in de buurt zijn geweest. Dat is inmiddels opgelost. Kun je je toestel opnieuw opstarten om te kijken of het probleem zich nog steeds voordoet? Anders kun je het beste een melding maken via onze dekkingskaart. Vul je postcode of locatie in, en klik op de knop 'Meld een probleem'. Vul het formulier in met details over je probleem, zoals de exacte datum en tijd waarop je geen of traag internet had, niet kon bellen of slechte gesprekskwaliteit had. Onze netwerkspecialisten onderzoeken het dan voor je en nemen binnen enkele dagen contact met je op om de uitkomst te bespreken. 

Gaat dat lukken? Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen