Sinds enige tijd kan ik geen gebruik meer maken van het Belgische Proximus netwerk. Aangezien ik regelmatig in België ben en zowel het Base als het Orange netwerk niet overal dekking hebben kan ik regelmatig geen gebruik maken van mijn gsm. Het probleem is zowel bij mij als mijn vrouw (getest) dus kan het probleem niet liggen bij het gsm toestel (1 samsung gsm en 1 apple gsm) of de sim kaart. Ik het wel een soortgelijk probleem en oplossing gevonden bij een Simyo klant die hetzelfde probleem had zie onderstaande.
Een hopelijk finale update: Ik heb sinds gisteren toegang tot het netwerk van Proximus gekregen. Ik kon eerst mijn ogen niet geloven dat het als nog is opgelost! De netwerkspecialist van KPN heeft namelijk instellingen gewijzigd in het IMSI-nummer van mijn simkaart. Wederom dank voor een ieder bij Simyo die mij heeft geholpen. Dit was blijkbaar een probleem dat complexer was van aard dan het gemiddelde verzoek om hulp; het is dan ook logisch dat het even duurt voordat men de oorzaak vindt. Voor bewoners van de grensstreken kan toegang tot één van de buitenlandse providers een wereld van verschil maken in gebruiksgemak in de rurale gebieden.