Skip to main content
Beantwoord

Geen service in Duitsland

Ik ben momenteel in Duitsland en ik heb geen verbinding.

Telefoon al opnieuw opgestart, roaming aan, handmatig geprobeerd verbinding te maken en meermaals vliegtuigstand aan/uit. Niks werkt.

Nu is mijn vermoeden dat dit komt door een factuur van mijn voorgaande telefoon. Deze is destijds uit mijn zak gestolen. Ik heb een betalingsregeling voor die resterende kosten.

Het kan toch niet zo zijn dat ik hierdoor nu helemaal niks kan? :(

Alle nodige info staat ingevuld op mijn profiel. Ik ben tm 15 januari in het buitenland (binnen de EU)

mvg

Beste antwoord door Njilram

Marciano van Odido schreef:

Hoi Njilram, ik hoop dat je lekker aan het genieten bent van het snowboarden! Doe je voorzichtig? Verbinding hebben is natuurlijk een absolute must, zeker in het buitenland. Bedankt voor het invullen van je profiel. Ik heb je account er meteen bijgepakt en ik heb de blokkades zojuist opgeheven. Laat je het me weten als je weer verbinding hebt? Mocht het niet meteen lukken, herstart dan je toestel. Ik hoor het graag van je! đŸ˜„

Voor meer informatie: bij een betalingsregeling komt er inderdaad een blokkade op international roaming, maar dit vinden we een tikkeltje overdreven, dus die kunnen we simpelweg voor je verwijderen.

Ontzettend bedankt!!! Echt fantastisch !

verbinding is helemaal gelukt!

Bekijk origineel

13 reacties

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7920 reacties
  • 10 februari 2025

Hallo ​@Njilram Met een betalingsregeling kan je geen gebruik maken van het internet in het buitenland.

Alvast goed om te weten.

• Je kan tijdens een betaalafspraak geen andere betalingen uitstellen.

• Je krijgt tijdens de afspraak een blokkade. Hierdoor kan je niet meer bellen in en naar het buitenland, internetten in het buitenland, bellen naar servicenummers en sms-diensten gebruiken.

• Tijdens de betaalafspraak kan je in Mijn Odido de status van je afspraak bijhouden.

• Tijdens de afspraak kan je je abonnement niet wijzigen of verlengen.

• Je betaalt je normale maandelijkse facturen op tijd.

• Als je je tijdens de betaalafspraak niet aan de betalingsvoorwaarden houdt, dan kan Odido verdere maatregelen nemen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 10 februari 2025
Cristien schreef:

Hallo ​@Njilram Met een betalingsregeling kan je geen gebruik maken van het internet in het buitenland 

Ja dat vermoedde ik al. Ik zie alleen veel mensen waarbij de blokkade wordt opgeheven dus daar hoop ik ook op.

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7920 reacties
  • 10 februari 2025
Njilram schreef:
Cristien schreef:

Hallo ​@Njilram Met een betalingsregeling kan je geen gebruik maken van het internet in het buitenland 

Ja dat vermoedde ik al. Ik zie alleen veel mensen waarbij de blokkade wordt opgeheven dus daar hoop ik ook op.

Vul vast al je gegevens in (zie mijn onderschrift) Hoelang blijf je nog in het buitenland? 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 10 februari 2025
Cristien schreef:
Njilram schreef:
Cristien schreef:

Vul vast al je gegevens in (zie mijn onderschrift) Hoelang blijf je nog in het buitenland? 

Ik weet alleen niet hoe ik mijn klantnummer kan vinden. Ik blijf tot 15 januari in het buitenland.

edit; klantnummer gevonden en toegevoegd

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7920 reacties
  • 10 februari 2025

​@Njilram  Bedoel je 15 februari? Of blijf je nog Ă©Ă©n jaar in Duitsland😊 dit om het duidelijk te krijgen.

Ben je daar alleen of kan je misschien een hotspot maken met je gezelschap?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 10 februari 2025
Cristien schreef:

​@Njilram  Bedoel je 15 februari? Of blijf je nog Ă©Ă©n jaar in Duitsland😊 dit om het duidelijk te krijgen.

Ben je daar alleen of kan je misschien een hotspot maken met je gezelschap?

Ohja oepsie!

Ik ben niet alleen, maar aangezien ik ga snowboarden vind ik het een vreselijk idee dat ik niet bereikbaar ben of niemand kan bereiken mocht ik een ongeluk krijgen

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8708 reacties
  • 10 februari 2025

Je kunt ook gewoon je telefoonfactuur betalen, dan wordt de blokkade opgeheven.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 10 februari 2025
eric schreef:

Je kunt ook gewoon je telefoonfactuur betalen, dan wordt de blokkade opgeheven.

Het gaat om een factuur van €400 van een toestel waarvan ik ben beroofd, ik heb helaas geen €400 liggen.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8708 reacties
  • 10 februari 2025

Wat vervelend. Maar het is wel de snelste manier om weer roaming te gebruiken. Anders verder even afwachten. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 10 februari 2025
eric schreef:

Wat vervelend. Maar het is wel de snelste manier om weer roaming te gebruiken. Anders verder even afwachten. 

Dat snap ik! Maar na wat rondspeuren op dit forum kwam ik vergelijkbare situaties tegen waarbij mensen hun blokkade tijdelijk werd opgeheven dus ik hoop dat ik hier ook voor in aanmerking kom :)

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Njilram, ik hoop dat je lekker aan het genieten bent van het snowboarden! Doe je voorzichtig? Verbinding hebben is natuurlijk een absolute must, zeker in het buitenland. Bedankt voor het invullen van je profiel. Ik heb je account er meteen bijgepakt en ik heb de blokkades zojuist opgeheven. Laat je het me weten als je weer verbinding hebt? Mocht het niet meteen lukken, herstart dan je toestel. Ik hoor het graag van je! đŸ˜„

Voor meer informatie: bij een betalingsregeling komt er inderdaad een blokkade op international roaming, maar dit vinden we een tikkeltje overdreven, dus die kunnen we simpelweg voor je verwijderen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • Antwoord
  • 11 februari 2025
Marciano van Odido schreef:

Ontzettend bedankt!!! Echt fantastisch !

verbinding is helemaal gelukt!

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen, superfijn om te lezen dat je weer verbinding hebt en uiteraard met alle plezier gedaan. Ik wens je nog een hele mooie tijd daar en vooral hĂ©Ă©l veel plezier! đŸ‚đŸ‚đŸ‚

Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, start dan gerust een nieuw topic. De Community staat voor je klaar! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen