Skip to main content
Beantwoord

Geen ontvangst SMS Berichten in Buitenland

Ik verblijf langere tijd in het buitenland (Indonesia).

Ik ontvang geen SMS berichten, welke ik nodig heb om mij voor bepaalde diensten te identificeren.

Heb al de diverse stappen doorlopen, maar deze halen allemaal niks uit.

ik kan wel SMS berichten versturen en deze komen ook aan !

Willen jullie dit A.U.B. snel oplossen, want dit is niet fijn ? 

Beste antwoord door RaymondRAKO

Pharwin van Odido schreef:

Hi ​@RaymondRAKO wat leuk dat je voor een langere tijd in Indonesië verlijft, het schijnt daar erg mooi te zijn en ik wens je een heel fijn verblijf toe, maak er zeker een mooie tijd van! Wel zo fijn als je ook smsjes kunt ontvangen, laten we samen naar een oplossing kijken! 

Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Mocht dat niet helpen, zou het ook aan je simkaart kunnen liggen. Ben je toevallig in de gelegenheid om een kruistest uit te voeren met je simkaart? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt. 

Heb je dit probleem ook als je handmatig verbinding maakt met een netwerk van een andere provider? Dit kan via de instellingen van je toestel. 

Bij het nummer uit je profiel zie ik dat het een zakelijk abonnement betreft. We bieden eigenlijk geen support voor zakelijke klanten via onze Community. Je kunt het beste telefonisch contact opnemen met één van onze zakelijke adviseurs door te bellen naar: 0800-7112. Zij kunnen je hierbij verder helpen.

Ik wil toch met meekijken of ik geen bijzonderheden zie bij je abonnement. Echter, zie ik dat 1 cijfer van de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer niet overeenkomt met wat er in ons systeem vermeld staat. Kun je de juiste 4 cijfers delen in je profiel? Dan kan ik gelijk met je meekijken! 

Prima, Loopt inmiddels via Zakelijk ! 

Bekijk origineel

10 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8755 reacties
  • 25 februari 2025

Daar staat Indonesië bekend om. Die netwerken blokkeren vaak bepaalde type smsjes. Het enigste wat je kan doen is om handmatig een ander lokaal mobiel netwerk te selecteren. Ook kunnen er regels gelden om permanente roaming te voorkomen.  Na X maanden wordt de buitenlandse sim dan geweerd van netwerken.  Maar dan kun je ook niet meer data gebruiken bijvoorbeeld. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 25 februari 2025

Dit probleem doet zich alleen voor met Odido, heb ook een KPN backup nummer, en dit werkt zonder problemen. 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8755 reacties
  • 25 februari 2025

Is odido een abonnement of prepaid nummer?

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@RaymondRAKO wat leuk dat je voor een langere tijd in Indonesië verlijft, het schijnt daar erg mooi te zijn en ik wens je een heel fijn verblijf toe, maak er zeker een mooie tijd van! Wel zo fijn als je ook smsjes kunt ontvangen, laten we samen naar een oplossing kijken! 

Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Mocht dat niet helpen, zou het ook aan je simkaart kunnen liggen. Ben je toevallig in de gelegenheid om een kruistest uit te voeren met je simkaart? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt. 

Heb je dit probleem ook als je handmatig verbinding maakt met een netwerk van een andere provider? Dit kan via de instellingen van je toestel. 

Bij het nummer uit je profiel zie ik dat het een zakelijk abonnement betreft. We bieden eigenlijk geen support voor zakelijke klanten via onze Community. Je kunt het beste telefonisch contact opnemen met één van onze zakelijke adviseurs door te bellen naar: 0800-7112. Zij kunnen je hierbij verder helpen.

Ik wil toch met meekijken of ik geen bijzonderheden zie bij je abonnement. Echter, zie ik dat 1 cijfer van de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer niet overeenkomt met wat er in ons systeem vermeld staat. Kun je de juiste 4 cijfers delen in je profiel? Dan kan ik gelijk met je meekijken! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • Antwoord
  • 26 februari 2025
Pharwin van Odido schreef:

Prima, Loopt inmiddels via Zakelijk ! 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@RaymondRAKO dat is helemaal goed. Ik weet zeker dat je samen met mijn collega tot een oplossing zult komen, ik hoop dat het snel wordt opgelost! 

Als ik vanuit deze kant nog iets voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Ik ben er voor je! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 2 maart 2025

Waardeloze club zijn jullie, een week verder en nog steeds geen oplossing ! 

Zorg ervoor dat jullie een serieuze technische desk hebben, die weet wat ze doen. 

Ik ben niet blij met jullie, en zal iedereen adviseren om geen abonnement bij ODIDO te nemen. 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@RaymondRAKO dat is niet het gevoel wat we je willen geven, excuses hiervoor! Je gaf aan via de Zakelijke Klantenservice verloopt. Wat is er precies gebeurd? Ik help je anders ook graag verder via deze weg! Kun je nog een toelichting geven op de bovenstaande punten, wat daaruit is gebleken? Ik zie dat de profielgegevens nu wel overeenkomen, dank voor het invullen! Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie geen bijzonderheden vermeld, het zou dus gewoon moeten werken. Kun je via de instellingen van je toestel checken of de APN-naam op internet.mobiel staat? Mocht daar wat anders vermeld staan, kan dit problemen geven. Je kunt het dan aanpassen via de instellingen van je toestel. Start voor de zekerheid ook daarna je toestel opnieuw op en verbind handmatig met een netwerk van een andere provider. 

Ben je op dit moment nog in het buitenland? Dan kan ik eventueel een case voor je doorzetten richting ons IT-team, zodat zij het verder voor je kunnen onderzoeken. Maar dat kan alleen als je op dit moment nog in buitenland bent en je simkaart is aangemeld op een buitenlands netwerk. Als je nog in het buitenland bent, ontvang ik graag 3 voorbeelden voorzien van onderstaande informatie: 

• tijdstip (waarop de sms naar je was verstuurd)
  • locatie ( in welk land + adres je momenteel bent)
  • het A/B nummer (het andere nummer die de sms naar je heeft verstuurd, dit mag je in een privébericht naar mij sturen)

Zodra ik die informatie van je heb ontvangen, zal ik direct een case voor je doorzetten. Ik zie je reactie graag tegemoet!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 3 maart 2025

Inmiddels loopt het via een andere weg binnen Odido, en lijkt het na een week, te zijn opgelost !

Nu kunnen we eindelijk normaal ons werk doen !!!

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@RaymondRAKO Fijn dat het lijkt opgelost te zijn, daar ben ik blij mee! Mocht dat niet het geval zijn, laat het dan gerust weten in dit topic. Dan kunnen we het alsnog voor je doorzetten, zodat het onderzocht kan worden.  

Als je nog andere vragen hebt, stel ze ook gerust. Ik ben er voor je! Voor nu nog een hele fijne dag gewenst! 😄

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen