Skip to main content
Beantwoord

geen netwerk op telefoon

Ik heb sinds 2 dagen in zuid Afrika geen netwerk meer op mijn telefoon. Niet bellen en geen internet. Wel ook een internet op reis bundel afgesloten voor zuid Afrika. Kunnen jullie even meekijken? 

Beste antwoord door freekweel

Pharwin van Odido schreef:

Goedemiddag ​@freekweel, welkom op onze Community! Wat heerlijk dat je in Zuid-Afrika bent, heb je het naar je zin daar? Wel zo fijn als je internet het ook doet, ik kijk graag met je mee naar een oplossing! Ik heb gelijk gekeken in je account en ik zie geen blokkades of andere bijzonderheden. Wel zie ik dat je inderdaad een Internet Op Reis XL-pas - XL10 hebt aangeschaft en dat er wel wat data is verbruikt. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden.  

Kun je daarna je toestel opnieuw opstarten en desnoods handmatig verbinding maken met een netwerk van een andere provider? Ik ben erg benieuwd of het dan wel lukt. Ook hoor ik graag wat de uikomst is van de kruistest met je simkaart! 

Hi Pharwin,

heb gisteren een tweede e-sim aangeschaft. Nu werkt het met De buitenland bundel. Heb de e-sim van AirHub verwijderd. 

denk dat het zo opgelost is en zal in NL nog wel keer langs de winkel

gaan. 

Bekijk origineel

11 reacties

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img

Oke

emilimeters
  • is een Top Poster
  • 388 reacties
  • 10 februari 2025

@totaleslimmekind misschien moet je niet op elke vraag een antwoord geven wat volledig fout is. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20593 reacties
  • 10 februari 2025

Hallo ​@freekweel 

Helpt het herstarten van je telefoon of handmatig andere netwerk operators kiezen?

Als je een openstaande factuur of betalingsregeling hebt dan kan je ook een blokkade hebben voor gebruik in het buitenland.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 10 februari 2025

Nee helaas. Geen blokkering en kan geen netwerk verbinden. Kan handmatig kiezen maar dan maakt hij geen verbinding. 

de eerste twee dagen had ik wel verbinding (via Vodacom) en kon ik bellen. Ook had ik toen een e-Sim via AirHub (Vodacom). Daarna gekozen voor een op reis bundel via Odido 10G en toen stopte alles. Denk dat het aan de sim kaart ofzo ligt. 

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7920 reacties
  • 10 februari 2025

@freekweel Is het mogelijk dat je op reis bundel al op is? 
De bundel is 30 dagen te gebruiken maar als de 10 gig op zijn heb je niets meer. Dus het is niet unlimited internet,
Meer informatie Op reis bundel en kosten

Is de simkaart stuk probeer dan te testen door te ruilen met iemand in de buurt (mits mogelijk) 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 10 februari 2025

Nee helaas. Pas 1 van de 10.000MB gebruikt. Kan geen eens verbinding maken met een netwerk. Heb assistentie van Odido nodig.

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7920 reacties
  • 10 februari 2025
freekweel schreef:

Nee helaas. Pas 1 van de 10.000MB gebruikt. Kan geen eens verbinding maken met een netwerk. Heb assistentie van Odido nodig.

Probeer eerst je simkaart te testen dan heb je dat al uitgesloten en kunnen de moderators die vraag overslaan.

Vul gelijk je profiel helemaal in (zie mijn onderschrift)

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 10 februari 2025

Ga ik doen! 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemiddag ​@freekweel, welkom op onze Community! Wat heerlijk dat je in Zuid-Afrika bent, heb je het naar je zin daar? Wel zo fijn als je internet het ook doet, ik kijk graag met je mee naar een oplossing! Ik heb gelijk gekeken in je account en ik zie geen blokkades of andere bijzonderheden. Wel zie ik dat je inderdaad een Internet Op Reis XL-pas - XL10 hebt aangeschaft en dat er wel wat data is verbruikt. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden.  

Kun je daarna je toestel opnieuw opstarten en desnoods handmatig verbinding maken met een netwerk van een andere provider? Ik ben erg benieuwd of het dan wel lukt. Ook hoor ik graag wat de uikomst is van de kruistest met je simkaart! 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • Antwoord
  • 12 februari 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hi Pharwin,

heb gisteren een tweede e-sim aangeschaft. Nu werkt het met De buitenland bundel. Heb de e-sim van AirHub verwijderd. 

denk dat het zo opgelost is en zal in NL nog wel keer langs de winkel

gaan. 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@freekweel fijn dat het werkt! Dat is helemaal goed en bedankt voor het doorgeven. 

Mocht je toch nog problemen ervaren of als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten. Ik wens je heel veel plezier in Zuid-Afrika, maak er een mooie vakantie van! 😄

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen