Skip to main content
Beantwoord

Geen netwerk in het buitenland


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hallo!

 

Ik heb exact hetzelfde probleem, heb alles al nagelopen maar kan niets vinden waardoor ik over de grens geen netwerk heb

Erg vervelend aangezien ik vaak reis. Zouden  jullie met me mee kunnen kijken? Ik zit nu in Italië. 

Bedankt!

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hi ​@Mlssvnbk van harte welkom op onze Community! Wat heerlijk dat je in Italië bent, heb je lekker weer (en ook naar je zin) daar? Wel zo fijn als je internet het ook doet, laten we samen naar een oplossing kijken. Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie dat je gister contact hebt gehad met een collega en dat er een blokkade voor Roaming stond ingesteld, maar dat deze inmiddels is verwijderd. 

Werkt alles inmiddels naar behoren? Zo niet, start voor de zekerheid je toestel opnieuw op, zodat je simkaart opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. Verbind desnoods handmatig met een netwerk van een andere provider. Dit kan via de instellingen van je toestel. Als dat niet werkt, kun je het volgende proberen: 

Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. 

Laat je weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je! 

Bekijk origineel

9 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21907 reacties
  • 5 mei 2025

Hallo ​@Mlssvnbk 

Heb je alvast alle privé velden in je community profiel ingevuld zodat een moderator kan meekijken?


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 6 mei 2025

Zoveel als ik kon, ja!


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 4468 reacties
  • Antwoord
  • 7 mei 2025

Hi ​@Mlssvnbk van harte welkom op onze Community! Wat heerlijk dat je in Italië bent, heb je lekker weer (en ook naar je zin) daar? Wel zo fijn als je internet het ook doet, laten we samen naar een oplossing kijken. Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie dat je gister contact hebt gehad met een collega en dat er een blokkade voor Roaming stond ingesteld, maar dat deze inmiddels is verwijderd. 

Werkt alles inmiddels naar behoren? Zo niet, start voor de zekerheid je toestel opnieuw op, zodat je simkaart opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. Verbind desnoods handmatig met een netwerk van een andere provider. Dit kan via de instellingen van je toestel. Als dat niet werkt, kun je het volgende proberen: 

Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. 

Laat je weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je! 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 10 juli 2025

Goedemiddag, ik heb precies het zelfde probleem als bovenstaande mensen. Wel al alle stappen doorlopen.

krijg het niet opgelost. Eerder over de grens ook al geen bereik, nu in Portugal, zelfde verhaal.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21907 reacties
  • 10 juli 2025

Hallo ​@Jeroens11 

Vul alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator kan meekijken.


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 10 juli 2025

Gedaan ✅ 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@Jeroens11, van harte welkom op onze community! Wat leuk dat je in Portugal bent. Ik snap heel goed dat je daar ook wilt kunnen internetten, laten we samen naar een oplossing kijken. Dank voor het invullen van je profielgegevens! Ik heb meteen gekeken bij je abonnement en de reden dat het niet lukt, heeft te maken met dat er een blokkade voor Roaming staat ingesteld op je abonnement. Je kunt dit altijd ook heel gemakkelijk checken via je Mijn Odido account en de blokkade opheffen. Geen zorgen, voor nu heb ik dat voor je in orde gemaakt. 

Kun je je toestel opnieuw opstarten, zodat je simkaart opnieuw verbinding maakt met de mast? Het zou daarna moeten werken. Zo niet, probeer dan handmatig verbinding te maken met een netwerk van een andere provider. Dit kan via de instellingen van je toestel. Mocht je het niet kunnen vinden, gebruik dan heel gemakkelijk de Toestelhulp via onze website. 

Laat je weten of het is gelukt? We horen het graag van je!


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 11 juli 2025

Hi Pharwin,

het is gelukt! Ontzettend bedankt.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Jeroens11 fijn dat het is gelukt, daar ben ik blij mee! Als ik vanuit deze kant nog iets voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu wens ik je nog een hele fijne vakantie toe in Portugal! ☀️


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen