Skip to main content
Beantwoord

Geen netwerk en oproep direct beëindigd

  • 16 september 2024
  • 6 reacties
  • 129 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Ik heb sinds het verlengen met E-simkaart geen netwerk verbinding meer en kan ook niet bellen. Zelfs niet naar de klantenservice en maak me nu wel een beetje zorgen.

Wanneer ik bel zie ik gelijk '’oproep beëindigd'’ staan. 

Iemand hier svp ervaring mee en wat ik nu het beste kan doen?

Groet,

Roderick

Beste antwoord door Sam van Odido

Goedemorgen Roderick, bedankt voor de aanvullende informatie! Je geeft aan dat je gebruikmaakt van een iPhone X. Deze is niet geschikt voor eSIM. De iPhone XR en XS zijn trouwens wel geschikt. Mocht je van één van deze toestellen gebruikmaken, dan help ik je graag verder. Heb je een iPhone X, dan heb je echt een fysieke simkaart nodig. Ik heb niet de mogelijkheid om je oude fysieke simkaart te heractiveren, maar je zou wel langs kunnen gaan bij één van onze winkels om direct een nieuwe mee te krijgen op vertoon van jouw legitimatiebewijs. Mocht je niet in de buurt wonen van een winkel, dan stuur ik graag een nieuwe simkaart op naar je huisadres. Houd er wel rekening mee dat het in dat geval maximaal 3 werkdagen kan duren voordat je 'm binnen hebt. Ik wacht je reactie af!

Bekijk origineel

6 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21531 reacties
  • 16 september 2024

Hallo @RodMob 

Had je eerst een fysieke simkaart? Zoja werkt die dan nog wel?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 16 september 2024
Waqqas schreef:

Hallo @RodMob 

Had je eerst een fysieke simkaart? Zoja werkt die dan nog wel?

Ik had eerst een fysieke simkaart
Ik kan niet bevestigen of deze nog werkt. Is er dan een mogelijkheid om terug te schakelen naar de fysieke kaart?

Dank je wel voor je reply overigens


Groet,

Roderick


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21531 reacties
  • 16 september 2024

@RodMob 

Kijk eens of die nog werkt, anders zou je morgen langs een Odido winkel kunnen gaan om samen de eSIM te activeren.


Sam van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • Oud-Moderator
  • 292 reacties
  • 17 september 2024

Hi @RodMob, welkom op de Odido Community! Uiteraard is goed bereikbaar zijn een absolute must en daarom ben ik meteen voor je aan de slag gegaan om te kijken of ik kon ontdekken wat er precies aan de hand is. Ik zie inderdaad dat gisteren jouw eSIM geactiveerd is. Heb je deze wel al kunnen downloaden op jouw toestel? Hiervoor kun je terecht op deze pagina van jouw Mijn Odido omgeving. In veel gevallen is het nodig om hierna je toestel een keer te herstarten, zodat de eSIM geforceerd wordt om contact te maken met ons netwerk. Laat je ons weten of het gelukt is en of we nog iets voor je kunnen betekenen?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 17 september 2024
RodMob schreef:

Ik heb sinds het verlengen met E-simkaart geen netwerk verbinding meer en kan ook niet bellen. Zelfs niet naar de klantenservice en maak me nu wel een beetje zorgen.

Wanneer ik bel zie ik gelijk '’oproep beëindigd'’ staan. 

Iemand hier svp ervaring mee en wat ik nu het beste kan doen?

Groet,

Roderick

Hi Sam,

Dank je wel voor je reply!

Ik heb de mail met de QR-code voor mijn sim

In de stappenplan staat

Ga naar mobiel Netwerk > en voet eSIM toe

I kan optie > eSIM > niet vinden in mijn instellingen

Kan dat zijn omdat mijn Iphone X =  Iphone 10 best wel oud is? 

Zo ja, is er dan een andere manier om eSim toe te voegen om de Activeringscode in te vullen?

Groet,

Roderick


Sam van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • Oud-Moderator
  • 292 reacties
  • Antwoord
  • 18 september 2024

Goedemorgen Roderick, bedankt voor de aanvullende informatie! Je geeft aan dat je gebruikmaakt van een iPhone X. Deze is niet geschikt voor eSIM. De iPhone XR en XS zijn trouwens wel geschikt. Mocht je van één van deze toestellen gebruikmaken, dan help ik je graag verder. Heb je een iPhone X, dan heb je echt een fysieke simkaart nodig. Ik heb niet de mogelijkheid om je oude fysieke simkaart te heractiveren, maar je zou wel langs kunnen gaan bij één van onze winkels om direct een nieuwe mee te krijgen op vertoon van jouw legitimatiebewijs. Mocht je niet in de buurt wonen van een winkel, dan stuur ik graag een nieuwe simkaart op naar je huisadres. Houd er wel rekening mee dat het in dat geval maximaal 3 werkdagen kan duren voordat je 'm binnen hebt. Ik wacht je reactie af!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen