Hoi Geertje, van harte welkom op de Community en ik hoop dat je een leuke tijd hebt in Denemarken! Goed dat je al deze punten al hebt gecontroleerd. Wat apart dat je nog geen verbinding maakt. Ik zie via Mijn Odido namelijk wel dat je simkaart in Denemarken is geregistreerd. Wat apart dat het wieltje blijft draaien als je Automatische selectie uitzet. Ik heb het zojuist ook op mijn iPhone geprobeerd en het bleef wel even draaien, maar uiteindelijk kreeg ik wel de lijst met netwerken. Kan je het volgende voor me proberen:
- Mobiele data uitzetten > vervolgens Automatische selectie uitzetten (dit werkt bij mij dan wel veel sneller)
- Mobiele data > APN instellingen > staat hier internet.mobiel of iets anders?
Ik hoor het graag van je!
Hoi Marciano,
dank voor de reactie, en sorry voor mijn late reactie. Ik kom er telkens niet aan toe.
Ik heb Mobiele data uitgezet, en probeer nu weer de Automatische selectie uit te zetten, maar hij het wieltje blijft weer draaien. Heb hem 3 minuten laten draaien, maar doet niets helaas.
Voor de 2e vraag, bij APN instellingen staat inderdaad internet.mobiel op mijn Nederlandse Sim.
(voor de volledigheid, mijn Deense Sim, die het wel doet, heeft alleen internet staan)
Nog andere ideeen?
Groet, Geertje
Goedemoren Geertje, geen probleem hoor! Fijn dat de APN instellingen goed staan, maar wat apart dat het wieltje blijft draaien. Dit lijkt om een software probleem op het toestel te gaan, omdat je al vastloopt, voordat je de netwerken te zien krijgt. Ik heb daarom meteen e.e.a. opgezocht en ik hoop dat de volgende opties het nog voor je kunnen oplossen:
- Heb je een VPN op je toestel? Zet deze dan uit of verwijder 'm tijdelijk
- Je had je toestel al opnieuw opgestart. Had je dit via een harde reset gedaan?
-
Druk kort op de volume-omhoogknop.
-
Druk kort op de volume-omlaagknop.
-
Houd de zijknop ingedrukt totdat je het Apple logo ziet (dit duurt ongeveer 10 seconden).
Mocht dit niet helpen dan raad ik je aan om via de Apple Community je vraag te stellen. Ik hoop dat iemand je daar dé oplossing kan geven.
Ik tag @ItsNaud, @Waqqas. @Cristien en @eric ook even. Heeft een van jullie nog een idee?
Dank Marciano,
Ik heb geen harde reset van het toestel gedaan, alleen aan-uit. Ik wil HEEL graag geen harde reset doen, want dan moet ik alles opnieuw instellen en daar gaat wel heel veel tijd in zitten.
Ik denk overigens ook niet dat het een software probleem is omdat wanneer ik de Automatische Netwerkselectie uitzet op mijn Deense sim, dan werkt dat gewoon. Dus het is echt gekoppeld aan de Odido e-sim die ik heb.
Dus ik hoor heel heel graag nog andere ideeen. Zou het bijvoorbeeld helpen om de e-sim te verwijderen en opnieuw te installeren? Of moet ik toch naar een fysieke SIM toe?
Hi @geertjezeegers het zou heel goed kunnen dat het aan je eSIM ligt. Ben je nog lang in het buitenland? Anders kun je bij terugkomst even langsgaan bij één van onze winkels, waar er direct een nieuwe fysieke simkaart gekoppeld en geactiveerd kan worden. Of ik kan eventueel een nieuwe eSIM per mail naar je versturen. De QR-code kan je dan scannen met je toestel en de activatie zal ik voor je voltooien. Wellicht dat dat de oplossing geeft.
Ik hoor graag waar je voorkeur naar uit gaat!
Dag Pharwin, dank voor de reactie. Ik ben in de week van 16 December pas weer in Nederland. in de tussentijd betaal ik wel gewoon voor een abonnement wat ik niet kan gebruiken, dus idealiter proberen we het eerder op te lossen.
Is het een idee om een nieuwe eSim te proberen? En als dat ook niet werkt, dan kom ik in de week van de 16e even langs, alleen zou het dan wel fijn zijn als we iets aan de kosten van het abonnement kunnen doen.
Ik hoor het graag, dank!
Hi @geertjezeegers dat kunnen we zeker proberen! Echter, bij je abonnement zie ik wel dat er een fysieke simkaart gekoppeld staat. Het simkaartnummer eindigt op ***3731. Maak je wel gebruik van de juiste sim en ben je nog in het bezit van deze simkaart? Er staat op dit moment geen eSIM gekoppeld aan je abonnement, het gaat dus echt om je fysieke simkaart. Wel zie ik dat er een simkaart klaarstaat voor activatie. Ik vermoed dat dit je eSIM is. Had je toevallig alleen de QR-code gescand? Dan dient deze daarna alleen nog geactiveerd te worden. Graag hoor ik van je of dit klopt, dan kan ik het eventueel voor je activeren!
Dag Pharwin,
Ik had inderdaad een fysieke simkaart oorspronkelijk bij dit nummer. Ik ben recent overgegaan op een ander abonnement en voor dat abonnement heb ik een e-sim gekregen. Ik heb toen de fysieke sim uit het toestel gehaald en de eSIM geactiveerd. Althans, dat dacht ik. QR code gescand en de instructies gevolgd. Man oh man, het zou wel echt heel suf zijn als het alleen maar aan activatie ligt zeg (ik heb overigens destijds ook met de klantenservice gebeld, maar die hadden dat allemaal niet aangegeven en konden niet helpen).
Maar….als het inderdaad puur de activatie is: laten we dat HEEL graag proberen! Ik kan bevestigen dat de fysieke sim NIET meer in mijn toestel zit (ik heb hem nog wel ergens). En dat ik de QR gescand heb. Dus als je wil kijken of dit het is, heel graag!
Hallo @geertjezeegers, ik zie inderdaad dat je bij je nieuwe abonnement een eSIM had aangevraagd, alleen is deze op de één of andere manier nooit geactiveerd/gekoppeld. Er stond nog steeds een fysieke simkaart gekoppeld en geactiveerd, vandaar dat het ook niet werkte. Ik zie dat het simkaartnummer van de eSIM overeenkomt met wat je toen bij je abonnement had aangevraagd. Deze heb ik zojuist voor je geactiveerd. Als je je toestel opnieuw opstart, zou het nu moeten werken.
Laat je me even weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je!
@geertjezeegers YES, fijn dat hij het weer doet! Geen idee hoe ze dit over het hoofd hebben kunnen zien, maar gelukkig is het goed gekomen. Uiteraard geen dank en graag gedaan! Als ik vanuit deze kant nog iets voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu wens ik je nog een hele fijne vakantie toe!