Skip to main content

Omdat ik klaar ben om constant naar de klantenservice te moeten bellen en voor mijn gevoel van het kastje naar de muur te worden gestuurd. Hoop ik zo een medewerker te kunnen bereiken die mijn probleem (en van mijn collega’s) kan oplossen. CASE-NUMMER: 73798811

Recentelijk nam ik een een abonnement van Odido. Sindsdien kan niet bellen of gebeld worden vanaf de plek waar ik werk. Zo nu en dan komt een beller er toch door heen, maar hapert de lijn of word die zelfs verbroken door het bereik. Alsof de wind dan net even goed staat en het bereik wel aankomt. Het duurde even voordat ik wist waar dit aan lag. Na rond vragen blijken een aantal collega’s, die odido hebben, hetzelfde probleem te hebben. Als collega’s mij notabene in hetzelfde gebouw mij bellen kunnen ze mij ook niet bereiken.

Dit heb ik al aangegeven op de dekkingskaart. Hiervan kreeg ik bericht dat er contact met mij opgenomen zou worden. Natuurlijk belde de werknemer vorige week woensdag, op de tijd dat ik aan het werk was. Ik krijg dan wel (meestal) netjes een sms als iemand mij probeerde te bellen.  In de avond belde ik daarom terug naar de klantenservice om vervolgens na wachten een medewerker te kunnen spreken, om daarna weer in de wacht te worden gezet. Met als klapper op de vuurpijl het telefoongesprek word afgebroken. 

Vrijdagochtend belde ik opnieuw en stond de medewerker mij netjes te woord. Maar de afgesproken tijd dat de medewerker over deze zaak mij terug zou Bellen (Maandagochtend), is niet nagekomen. En ik wil dat hier toch naar gekeken gaat worden omdat ik zo niet bereikbaar ben voor collega’s en klanten die ik te woord moet staan. Dat geld ook voor mijn collega’s, dit is dus niet een probleem dat alleen bij mij is, maar ook bij andere.

Er is geen dekkingsgarantie in panden. De bouwconstructie kan radio signalen van buiten dempen.

De makkelijkste oplossing is on Voice over Wifi aan te zetten en jouw telefoon met het inpandige wifi netwerk te verbinden. 


Het kan zeker een optie zijn. Maar ik vind het dan een beetje raar dat collega’s met andere providers in dit pand wel bereik hebben. Dus ik denk toch dat er wat aan de signalen van Odido ligt.


Ik heb net in mijn toestel gekeken naar de pagina die verwezen word. Ik heb gelijk naar mijn mobiel instellingen gekeken. De optie bellen met 4G heb ik blijkbaar ook aan staan. Ik ga aan mijn collega’s vragen of hun hetzelfde hebben. Want dat betekent dat dit probleem toch iets minder snel opgelost zal zijn.


Goedemorgen @DoodleLinn , welkom op onze Community! Een goede netwerkverbinding is in deze tijd ondenkbaar, ik kan mij dan ook goed voorstellen dat je graag wilt dat hier naar gekeken wordt. Ik heb het casenummer erbij gepakt voor je en mijn collega's hebben geen bijzonderheden ondervonden op jouw locatie. Wel hebben ze gevraagd om wat meer informatie. Zou je eens op het werk jouw simkaart willen testen, in een telefoon van een collega die wel kan bellen en gebeld kan worden? We noemen dit een kruistest en hiermee komen we er achter of de oorzaak bij de simkaart of de telefoon ligt.

Heb je in het gebouw waar je werkt wel een wifi verbinding? Bellen via wifi zou dan namelijk wel moeten werken. Wanneer je bellen via wifi inschakelt, verloopt het niet via het mobiele netwerk maar zoals de naam al zegt, via wifi. Zolang de wifiverbinding dus goed is, is bellen geen probleem. Onze toestelhulp kan je eventueel helpen hierbij. Laat je weten of het is gelukt en laat je ook weten wat er uit de kruistest kwam? We horen het graag!


Goedemorgen @DoodleLinn , welkom op onze Community! Een goede netwerkverbinding is in deze tijd ondenkbaar, ik kan mij dan ook goed voorstellen dat je graag wilt dat hier naar gekeken wordt. Ik heb het casenummer erbij gepakt voor je en mijn collega's hebben geen bijzonderheden ondervonden op jouw locatie. Wel hebben ze gevraagd om wat meer informatie. Zou je eens op het werk jouw simkaart willen testen, in een telefoon van een collega die wel kan bellen en gebeld kan worden? We noemen dit een kruistest en hiermee komen we er achter of de oorzaak bij de simkaart of de telefoon ligt.

Heb je in het gebouw waar je werkt wel een wifi verbinding? Bellen via wifi zou dan namelijk wel moeten werken. Wanneer je bellen via wifi inschakelt, verloopt het niet via het mobiele netwerk maar zoals de naam al zegt, via wifi. Zolang de wifiverbinding dus goed is, is bellen geen probleem. Onze toestelhulp kan je eventueel helpen hierbij. Laat je weten of het is gelukt en laat je ook weten wat er uit de kruistest kwam? We horen het graag!

Hoi Anouk, dankjewel voor de informatie. Ik ga kijken of ik iemand kan strikken voor de kruistest van de simkaart vandaag. Het is wel zo dat ik dus 2 collega’s heb die ook bij Odido aangesloten zitten, en blijkbaar al langer hetzelfde probleem hebben. We hebben alle 3 een andere type of merk toestel. 

Ik heb van de andere poster de wifi knop aangezet en getest in het gebouw door te bellen. Het is niet helemaal zuiver, maar wel verstaanbaar. Ik had dat ook gevraagd aan een van de collega’s die er toen was, die hetzelfde probleem heeft, of ze kan checken om die ook aan te zetten. Ik wil nog testen als er iemand van buiten het gebouw mij belt of dat ook echt aan gaat komen.


Hi @DoodleLinn, dat is helemaal goed en deel gerust de bevindingen met ons! Zou je wel voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel eapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Hopelijk zorgt dit voor wat verbetering! 


Helaas na het testen van een mobiel van een collega (Samsung S23) blijkt toch dat het niet aan mijn toestel kan liggen. Dit is wat hij krijgt als hij belt zonder Wi-Fi. (Zie afbeelding) Dus geen bereikbaarheid met het odido netwerk. 

Ik heb nu ook bellen met Wi-Fi aan staan. Maar wat ik vorige week merkte is dat als ik bel, het gesprek plots afgebroken word. Dit was een aantal keer gebeurd in hetzelfde gesprek.

Ik wil toch dat hier een oplossing voor gevonden moet worden. Zoals ik eerder zei hebben 2 collega's precies hetzelfde probleem omdat zij ook bellen met Odido. Ik vindt het jammer omdat dit mijn eerste ervaring is met het bellen via jullie netwerk en dus moeilijk bereikbaar ben op mijn werk.

 


Hi ​@DoodleLinn, hmmm dat is inderdaad wel gek. Als dit probleem aanhoudt in een ander toestel, ligt het vermoedelijk aan de simkaart. Zou je willen dat ik een nieuwe voor je bestel? Kun je telefoonnummer en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer invullen in je profiel? Dan kan ik sowieso met je meekijken of er geen bijzonderheden bij je abonnement te zien zijn. Als je wilt, kan ik kosteloos een nieuwe simkaart voor je bestellen. Deze kun je dan binnen 3 werkdagen bij je thuis verwachten en de activatie vervolgens heel gemakkelijk voltooien via je Mijn Odido account. Of je kunt uiteraard langsgaan in één van onze winkels, waar mijn collega's je direct kunnen helpen met het activeren en koppelen van een nieuwe simkaart. 

Laat maar gerust weten wat je zou willen! 


Ik heb de gegevens toegevoegd aan mijn gegevens. Zodat je die kan nakijken. Ik hoor het graag!


@DoodleLinn Dank! Ik heb gelijk gekeken en ik zie dat er momenteel werkzaamheden gepland staan met de mast bij jou in de buurt. Ik zie dat er ook al eerder werkzaamheden zijn geweest, die inmiddels zijn opgelost. Als er werkzaamheden aan de gang zijn, bestaat er altijd een kans dat je problemen ervaart met bellen, internetten of sms'en. De geplande werkzaamheden gaan vandaag plaatsvinden en zouden aan het einde van de dag opgelost moeten zijn. Houd er rekening mee dat het soms ietsje langer (+/-) 2 dagen kan duren. Zou je dat eerst liever willen afwachten? Start na deze werkzaamheden je toestel opnieuw op, zodat deze opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. Mocht het niet voor verbetering zorgen, dan kunnen we altijd nog een nieuwe simkaart voor je bestellen! 


Dankjewel voor het nakijken. Ik wacht dan even de werkzaamheden af deze dagen.


Hi ​@DoodleLinn, helemaal goed hoor! Ik hoop dat het voor verbetering zal zorgen, laat het maar gerust weten. Anders kunnen we alsnog een nieuwe simkaart voor je bestellen! 


Reageer