Skip to main content
Beantwoord

geen melding Zwitserland

  • 19 July 2024
  • 5 reacties
  • 217 Bekeken

Ik kreeg na 2,5 dag melding via sms, nadat ik op hotspot van ander mocht gebruiken, dat ik in Zwitserland was en geen bereik heb en dat ik hier aparte databundel moet kopen. En deze is best prijzig. 
waarom nu pas? Als ik overal de grens over ga krijg je meteen deze melding. Alleen in Zwitserland duurt dat blijkbaar een paar dagen. Vorige keer ook pas na 26 uur. 
 

Nu gereden via Italië en Duitsland meteen bericht, Zwitserland weer niets. 
 

In Liechtenstein heb je overigens ook geen databundel die werkt. 

Als je dus wil betalen via je telefoon kan dat dus niet. Duurt dus 2,5 voordat je hier achterkomt. Per toeval. 

Ik snap dat Zwitserland niet in de EU zit, maar sms moet wel sneller aankomen schat ik in. 

5 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Hallo @anton1968, dat is een hele goede vraag! Ik vermoed dat je toestel niet op de juiste manier verbinding maakt met een mast, waardoor je simkaart niet herkend dat je in Zwitserland bent en dus ook de SMS niet ontvangt. Ik vermoed dat dit pas gebeurde toen je de Hot-Spot van een ander ging gebruiken. Je simkaart herkende meteen dat je in Zwitserland zat en daardoor ontving je de SMS. Het is van belang dat je simkaart herkent dat je in Zwitserland bent en dus verbinding maakt met de juiste mast. Als je in een auto rijdt, wordt deze continue geswitcht van mast. Als je rijdt langs een grens, kan het heel goed zo zijn dat je in Zwitserland rijdt, terwijl je toestel verbinding maakt met een mast over de grens. 

Stond je Roaming wel aan? Had je al wel eens je toestel opnieuw opgestart? Deze maakt dan opnieuw verbinding met de mast bij je in de buurt. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Vaak wil dat ook wel eens helpen! 

 

Maar waarom krijg ik wel melding als ik de Duitse, Italiaanse, of Oostenrijkse grens over ga? 

Reputatie 6
Badge +7

@anton1968 Dat durf ik niet te zeggen, sorry! Probeer bovenstaande even uit. Wellicht dat het dan wel helpt en goed gaat in het vervolg. 

Ik denk dat odido zijn zaakjes niet goed voor elkaar heeft. Of bewust mensen op kosten jaagt. Ik heb gelukkig niet veel data nodig en bellen kan wel maar kost veel geld en in hotels is wel wifi, maar ook mijn vrouw krijgt pas na enkele dagen sms’je hier in Zwitserland. 
 

Reputatie 6
Badge +7

@anton1968 dat is wel gek. Na 2,5 dag is inderdaad erg laat en zou eerder moeten. Ik heb dit gelijk nagevraagd bij de afdeling die hierover gaat. Zodra ik meer duidelijkheid heb, laat ik het je direct weten! 

Reageer