Skip to main content

Hallo,

Ik heb een prepaid kaartje met voldoende beltegoed.

Ik kan helaas het internet niet voor elkaar krijgen.

 

Ik heb een account aangemaakt en mijn nummer er aan gekoppeld.

Nu lees ik elders dat ik de optie 'betalen per MB' ergens moet aanzetten, echter ik kan de optie niet op site vinden en evenmin in de app.

Op mijn telefoon staat wel het 4G symbooltje met 2 pijltjes, maar internet doet het dus niet.

 

Wat kan ik proberen?

Hoi Piet, van harte welkom op de Community! Goed dat je je PrePaid hebt toegevoegd aan je Mijn Odido-account. Altijd handig! Ik heb direct meegekeken en ingelogd en als je op je overzichtspagina zit zie ik inderdaad dat je nog geen actieve bundel hebt. Als je naar beneden scrolt zie je Combi bundels toevoegen en als je nog een stukje verder naar beneden scrolt vind je Overige bundels toevoegen. Hier staat de optie Internet betalen per MB. Zie je hem staan en lukt het zo? Laat het me maar weten! 😄

 


Hoi Piet, van harte welkom op de Community! Goed dat je je PrePaid hebt toegevoegd aan je Mijn Odido-account. Altijd handig! Ik heb direct meegekeken en ingelogd en als je op je overzichtspagina zit zie ik inderdaad dat je nog geen actieve bundel hebt. Als je naar beneden scrolt zie je Combi bundels toevoegen en als je nog een stukje verder naar beneden scrolt vind je Overige bundels toevoegen. Hier staat de optie Internet betalen per MB. Zie je hem staan en lukt het zo? Laat het me maar weten! 😄

 

 

Verdulleme!

Voel me zo dom dat ik het zelf niet kon vinden, hihi.

 

Maar het is nu in orde, thnx!!

 

ps, kan ik het daar eventueel ook weer uitzetten?


Hoi Piet, haha kan de beste overkomen! 😂 Fijn dat het nu in orde is. Je kan het via Mijn Odido inderdaad ook weer uitzetten/wijzigen. Dit kan dan onder Tariefplan & Instellingen. Houd er rekening mee dat je dit 1 keer per maand kan wijzigen.

Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik ben er voor je. Voor nu wens ik je nog een hele fijne middag! 😄


Beste Marciano van Odido,

dit ziet er prachtig uit en graag zou ik ook die laatste in beeld krijgen, maar bij mij staat deze nergens. Kan wel uit 2 bundels kiezen onder overige bundels, maar de 3de bundel "betalen per MB” staat er niet bij. Hoe kan dit nu? Of nog belangrijker, hoe kan ik deze wel in beeld krijgen en ook kiezen?

Hierbij zoals het er bij mij uitziet:

Hopelijk kun je me helpen!
Heb heel weekend (7 & 8 September lopen klunzen en zit in buitenland dus geen zin om met prepaid te bellen). Maandag 9 september heb ik contactformulier Odido ingevuld en zou binnen 6 dagen een inhoudelijke reactie krijgen...blijft volledig stil. Dus nu maar via community met hopelijk een tip hoe ik internet via betalen per MB kan aanzetten (echt beste optie voor mijn zo sporadische internetgebruik via mobiele data).

Alvast bedankt voor jouw hulp en terugkoppeling.

Met vriendelijke groet,

 

Paulien


Hi @prepaid-PS, leuk dat je in het buitenland zit en goed dat je de Odido Community gevonden hebt! Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat wij de bundels inderdaad niet vermelden in jouw Mijn Odido omgeving. Excuses hiervoor! Je kunt de bundels eventueel ook activeren door middel van een SMS. Als je binnen de EU bent, dan kan dit door met je prepaid simkaart een bericht te versturen naar 4000 met de tekst '’INTERNET DAG'’ of '’WEEKEND'’. Uiteraard is dit afhankelijk van de bundel die jij wilt gaan gebruiken. Houd er rekening mee dat de voorwaarden wel iets gewijzigd zijn en dat de screenshot uit dit topic gedateerd is. Voor de nieuwe voorwaarden en aanvullende informatie kun je op deze pagina van onze website terecht. Laat je mij weten of het gelukt is en of je nog vragen hebt? 


 Beste Sam,

Dank voor jouw prompte reactie!

graag zie ik gewoon de bundel betalen per MB terug in mijn app of inlogpagina via internet.

met mijn sporadische internet gebruik hoef ik beslist geen dag of weekend internet bundel af te spreken!

 

bij T-mobile moest ik dit ieder half jaar opnieuw instellen. Nu kom ik er pas net achter dat mijn internet het niet meer doet en wilde ik dit zoals ik gewoon was weer activeren: maar zoals gemeld staat deze bundel betalen per MB er niet meer bij. Dit is voor mij de zinnigste optie en dit wordt ook aangegeven bij Odido bericht dat ik in het buitenland zit:

Hallo! Omdat je in Belgie bent, sms'en we je.

Je kan hier uit je bundel of tegoed bellen, sms'en en internetten. Bundel kopen? Kijk op www.odido.nl/Prepaid/bundels of in de Odido App. Bundel op? Dan kost bellen € 0,20 p/m, sms'en 0,15 p/b, internet 0,10 p/MB. Gebeld worden en sms ontvangen is gratis.

Volg je internetgebruik op www.odido.nl/jouwverbruik Goede reis, Ruud van Odido 

Heel vervelend dus dat ik dit niet meer kan instellen en slechts 0,10 p/MB kan betalen voor het weinige internet via mobiele data dat ik wil afnemen.  Graag zie ik dan ook de betreffende optie weer terug in mijn bundels, zodat ik deze kan kiezen voor mijn prepaid tegoed.

Verneem graag hoe ik weer gebruik kan maken van de niet meer dan logische optie betalen per MB.

alvast bedankt.

met vriendelijke geoet,

 

p

 


Hi @prepaid-PS, mijn excuses! Ik had hier overheen gelezen. Betalen per MB kan alleen wanneer je je in Nederland bevindt. Omdat je op dit moment in België bent, vind je de optie om te betalen per MB niet terug. De mogelijkheden die je in jouw Mijn Odido omgeving ziet kloppen dus. Het aantal MB's aan data dat je daar per bundel ziet staan is ook geldig in de EU. Heb je zo voldoende duidelijkheid? Ik wens je een fijn verblijf in België en mocht je nog vragen hebben voor nu, dan weet je ons te vinden!


Beste Sam,

Dank voor jouw respons. Jammer, bij T-Mobile kon dit wel gewoon...in ieder geval binnen EU geen enkel probleem. Wel raar trouwens omdat ik op sms van Odido in Belgie dus gewoon krijg dat het “internet 0,10/MB“ is. Ook staat hier niets over op de website:

Dus als ik weer in Nederland ben kan ik deze laatste bundel wel kiezen via mijn Odido en dan zou dit in het buitenland binnen de EU niet werken? Dan zou ik adviseren de gestandaardiseerde sms wel aan te passen want dit werkt zeer verwarrend! Zal thuis ook even zien of dit wel duidelijk bij het betreffende pakker aangegeven staat, want voel me toch beetje onbenullig door alle aanpassingen sinds ik bij Odido ben via T-mobile. Maar goed, fijn dat ik er dan straks in Nederland wel weer gebruik van kan maken...is al iets en daar ben ik toch het meeste. Zal dan andere telefoon wel prepaid sim-kaart betreffende land gebruiken waarmee ik dan wel per MB mijn internetgebruik kan gebruiken van mijn saldo...is niet anders, maar zie niet in waarom er onderscheid is voor bundels binnen EU...mocht volgens mij niet meer, in ieder geval niet voor prijzen.…

Met vriendelijke groet,

p

 


Reageer