Ik heb geen internet in Guadeloupe. Als ik een andere provider wil kiezen krijg ik de melding dat de sim kaart het netwerk niet toestaat.
Hoi Eddie, van harte welkom op de Community en ik hoop dat je een goed verblijf hebt in Guadeloupe! Met welk netwerk probeer je verbinding te maken? Lukt het wel met de volgende netwerken: Digicel Antilles Française Guyane en Orange French West indies? Het zou kunnen dat de verbinding met Free Caraïbe minder goed is. Ik hoor het graag van je. Mocht het hiermee niet lukken, heb je dan een screenshot voor me met de melding? Dan zoek ik het graag verder uit!
Ik kan alleen verbinden met Digicel. Bellen en sms'en lukt wel, internet niet. Als ik Orange selecteer lijkt het goed te gaan, geregistreerd en verbinding incl 4G, maar na +/- 1 minuut wordt de verbinding verbroken. De melding dat de sim kaart het netwerk niet toestaat flitst voorbij dus een screenshot wordt lastig.
Ik ben hier vaker geweest en er was nooit een probleem. Ik heb vanalles geprobeerd, telefoon uit en na een uurtje weer aan, nieuwe bundel gekocht, helaas geen resultaat
Hi
Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel tapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Start daarna voor de zekerheid je toestel opnieuw op en probeer handmatig verbinding te maken met Digicel of een ander netwerk.
Kun je ook checken wat er bij de APN naam van je netwerk staat? Dit kun je checken bij instellingen > verbindingen > mobiele netwerken > namen toegangspunten. Daar zou internet.mobiel moeten staan. Anders kan je problemen ervaren met Roaming in het buitenland.
Ik hoor het graag van je!
Ok telefoon opnieuw gestart.
Netwerkinstellingen gereset.
Software is up to date.
Bij namen toegangspunten staat inderdaad internet.mobiel
Handmatig verbinden lukt nog steeds alleen met Digicel zonder internet.
Digicel doet het nu ook niet meer. Alleen noodoproepen staat er.
Hi
Ik verneem het graag!
Helaas geen resultaat. Sim in een andere telefoon werkt ook niet.
Laat maar gerust weten wat je zou willen!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.