Skip to main content

Ik heb sinds enige maanden geen internet in Duitsland.

Ik heb geen betalingsachterstand of blokkades, ik heb een internetbundel van 20 gb met nog een tegoed van 18 gb

Als ik de navigatie (google maps) vanuit huis in Nederland aanzet dan werkt de navigatie tot het eindpunt in Duitsland. Na aankomst in Duitsland werkt internet niet meer en kan ik ook niet gebruik maken van navigatie voor mijn terug reis!

Ik heb de APN omgezet naar smartsites.t-mobile echter heeft dit niet geholpen!

Ik heb een iphone

Hallo @Ngrootr, welkom op onze Community! Wel zo fijn als je kunt internetten in het buitenland, laten we samen naar een oplossing kijken! Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***2412, klopt dat? Daarbij zie ik inderdaad geen bijzonderheden of blokkades en het zou gewoon moeten werken! Allereerst dient de naam van je APN bij mobiele data aangepast te worden naar internet.mobiel. Anders werkt het inderdaad niet! Zou je dat kunnen aanpassen? 

Zou je daarna je toestel opnieuw kunnen opstarten en staat je Roaming wel aan? Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel lapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Ik hoor graag of het werkt! 

Reageer